Poesje van boerderij nemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Poesje van boerderij nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:41

Op de boerderij hebben ze leuke kittens van 8 weken oud.

Ik zou graag eentje willen nemen, het is een poesje.

Wij hebben thuis al een Ragdoll kater van 6 jaar oud en tot nu toe de enige kat in huis, ff die kitten meegenomen om te kijken hoe t gaat, de kater reageerde wel positief op deze kitten.

Alleen mijn vraag is, zouden jullie het doen of niet? of moet de kitten eerst ingeent worden enz. bij de dierenarts en dan pas in huis nemen of nog eerst even bij de moeder laten voordat ik het meeneem als de inenting goed is ingewerkt en wormenkuur enz.

Mijn vriend is gek op katten maar zit ook niet bepaald te wachten op een 2e omdat hij bang is dat onze kater mogelijk jaloers wordt en het niet ziet zitten en aan terugbrengen van dieren doen we niet als we het eenmaal in huis hebben gehad vandaar dat hij nog wat huiverig voor is, maar ik vind dat onze kater positief reageerde niks agressief maar lekker bij zitten en kijken wel vond hij het wat eng dat klein spul, maar doet niets, alleen af n toe mauwen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:47

Zou het kitten nog twee weken bij de moeder laten. Evt kan je wel vast een wormenkuur geven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:42

De wormenkuur kreeg ze al van de eigenaar, de hele nest incl. de moeder, en inenten pas als ze 9 weken oud zijn, de volgende week pas dus.

Ik heb t wel weer teruggezet bij de broertjes en zusjes, aangezien ik wil dat ze nog ff lekker kan spelen met eigen leeftijdgenootjes, ik mocht het meenemen om t te laten zien aan mijn vriend en onze kater of t goed gaat tussen die 2.

We gaan t toch wel nemen, is ook leuker voor onze kater, om lekker mee te ravotten, het is een hele zachtaardige beest dat erg van spelen houdt en gezelschap van ons en dus vast ook van deze poesje.

De kittens zijn vrij groot (goed te eten en veel spelen), toen ik onze kater met 13 weken ophaalde toen was hij nog kleiner als deze huis,tuin en keuken kitten van 8 weken en dat terwijl Ragdolls hele grote katten zijn.

dierenfan

Re: Poesje van boerderij nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:43

idd enten met 9 weken
dan nog liefst een week in vertrouwde omgeving dan gaat de enting goed werken en enting vergt veel van weerstand, stress (verhuizing) ook dus het beste is om na de enting de eerste week niets te veranderen en een week voor de enting ook niet. Des te meer kans is er dat het kitten niet veel last van de enting gaat krijgen.

Voro de rest idd op tijd ontwormen en ontvlooien.

Ragdollcat

Re: Poesje van boerderij nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 23:45

Ok nu weet ik meer dus dan pas nemen 1 week na de enting. en bij een volgende enting is ie wel vertrouwd geraakt bij ons.