Vreemde katten binnen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

Vreemde katten binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:29

heelllo :)
Ik heb een lastig probleem . Vanachter in onze tuin hebben we een grote garage waar mijn kat slaapt / eet/ drinkt
Ze mag ook binnen hoor ;) maar omdat ze vanachter een mega garage voor haar alleen heeft met zetels en dergelijke
leek het ons beter dat ze daar rustig naar toe kon als ze wou. nu is het probleem
er komen constant andere katten binnen en dat is echt heel vervelend , ze eten namelijk al het eten op .
Ik heb op internet wat opgezocht over zo'n kattenluikjes met chip of magneetband
maar ik merk dat er zowel positieve als negatieve reacties komen .
Hebben jullie hier ervaring mee met1 van deze luikjes ? of hebben jullie het zelfde probleem gehad ? en zoja wat hebben jullie
gedaan ? :)

Groetjes ! x

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:55

niemand ? :+

linda81

Re: Vreemde katten binnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:00

Wij heben een kattenluik die werkt met de onderhuidse chip. Dat werkt perfect! Hebben hem nu 3 jaar en nog nooit storing ofzo gehad en het belangrijkste: geen vreemde katten in huis! Die wij hebben is van het merk petporte, een aanrader! Wel wat prijzig alleen...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:45

Toevallig hebben mijn ouders hetzelfde probleem en gaan ze op mijn aanraden ook zo'n chip-luik aanschaffen.
1 van de eigen katten werd bang en reageert niet voldoende op Feliway, en daarbij vind ik het belachelijk dat er 4 katten binnenkomen om het dure dieetvoer op te eten! (betreft nieuwe buren, die er "tijdelijk" wonen met hun 4 katten).
Recenties kijk ik niet naar, mijn oom en tante hadden zo'n luik en waren tevreden.. dat is voor mij goed genoeg :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:46

Wat ik me alleen ook nog afvraag: Als een vreemde kat maar eigenwijs genoeg is en fiks kracht zet, kunnen ze dan niet alsnog binnen (met de ouderwetse luiken is het een kwestie van hard genoeg duwen als je een grote kat bent :') )

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:45

wij hebben geen luik meer omdat de halve buurt naar binnen kwam en naas tdat ik het niet wil vind ik het gevaarlijk ook. Stel dat één van die katten thuis dieetvoer krijgt door medische afwijking en dan eet hij bij mij gewoon voer. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Daarnaast heb ik 2 katten en dat vind ik genoeg ook.

Ervaring met een chip luik hebben we dus niet.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:01

Ja , zon kattenluik met chip heb ik ook al overnagedacht :)
maar ik heb op een site negatieve reacties gelezen zoals dat de chip niet altijd werkt
waardoor de katten niet naar binnen kunnen , en dat het kattenluik te snel wilt sluiten terwijl
je kat nog naar binnen wilt kruipen en daardoor open blijft staan :?
heeft iemand dit al gehad ofzo ? :wave:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:03

Wij hebben een kattenluik op halsbandje met zendertje, en dat werkt perfect!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:05

Ik lees even mee.
Halsband met zender durf ik niet aan, die waren vrij groot en grof. Dan ben ik bang dat ze in de boom blijven hangen. Onderhuidse chip voor luikje?? Tell me more?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:11

Die halsband gaat hier al jaren prima. De zender is ontzettend gestroomlijnd, daar blijven ze echt niet aan hangen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:15

Ja maar welke heb jij dan? :D