peewee kattenbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 13:06

heeft er iemand ervaring met de peewee kattenbak?

Mijn katten willen niet meer op de kattenbak ivm dat er een klepje voor zit (hebben ze wel altijd gedaan)
Maar als ik het klepje weg haal. Ruik het gelijk heel erg.
Nou vroeg ik me af hoe dat is met een peewee kattenbak.

Letsdunit

Re: peewee kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:09

Geen ervaring mee maar ik heb de wat duurdere kattenbak vulling, die witte met blauwe korrels weet even niet hoe ze heten maar zelfs met een open kattenbak ruik ik er niks van.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:13

Ik heb geen ervaring met de peewee kattenbak.
Maar wat voor grit gebruik je nu?
Ik gebruik zelf biokat fresh en heb nooit last van geurtjes.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:12

ik heb al van alles uitgeprobeerd. maar helaas het blijft ruiken. het is niet mega erg maar wel als je binnen komt (bak staat bij de voordeur) dat je duidelijk katten ruikt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 00:02

Ik heb er ook geen ervaring mee maar ik gebruik net als letsdunit, witte met blauwe korrels. het zijn een soort korrels als wat er in vochtvreters zitten.
echt super absorberend en je ruikt helemaal niets. ik heb heel veel kattenbakspul geprobeerd en rook alle plasjes. heb een kater die heel erg veel drinkt en waarvan de urine ook nog eens stinkt. (medisch probleem).
het spul lijkt duur maar is in verhouding goedkoop. 5 liter voor 5,95 euro. merk wat ik heb is silicia maar je hebt het ook van bijv. Kenner. maar met met die van Kenner moet je 1 zak per 2 weken rekenen voor 1 kat. dus 2 zakken per kat voor ene maand. is dus in verhouding duurder.
Het merk wat ik nu hebt is 1 zak per kat. valt dus mee. 2 zakken per maand. de plasjes moet je erin laten zitten maar wel elke dag de drolletjes eruit halen. deze zijn dan al helemaal uitgedroogd en ruiken echt niet. verder 2x per dag de bak even schudden/door roeren. de korreltjes nemen al het vocht en geurtjes op en kleuren geel. als alles geel is of als het onderin de bak nat is dan moet je het vervangen.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:10

Oke maar heb jij een kap op je kattenbak? want die had ik eerst wel en toen ook je bijna niks. maar deae is er af want mijn maincoon gaat er anders niet op en nou ruikt het echt erg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:17

hier ook een open kattenbak en geen last van geurtjes gehad. Ik heb wel een "dure" variant gekocht (ClassyCat met babypoedergeur) en kattenbak stond nochtans in de badkamer...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 20:22

xxxmarexxx schreef:
Oke maar heb jij een kap op je kattenbak? want die had ik eerst wel en toen ook je bijna niks. maar deae is er af want mijn maincoon gaat er anders niet op en nou ruikt het echt erg.

er zit wel een kap op maar het klepje is eruit. maar ik ruik echt helemaal niets. zelfs de katten stonken als ze uit de bak kwamen en dat is nu ook weg.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 18:50

oke. dat is misschien nog t proberen waard. maar er is verder niemand die ervaring heeft met een pee wee kattenbak?