Het is nu ruim 3 dagen geleden en aangezien ik er nog steeds mee zit en een beetje 'bang' ben, wil ik mijn vraag op Bokt stellen.
Ik zal beginnen bij het begin..
Sinds 4 jaar woon ik begeleid in een gebouw van 2 verdiepingen.
Beide verdiepingen hebben 6 appartementjes en ik woon op de begane grond.

Mijn voordeur grenst aan de gang en mijn achterdeur geeft toegang tot mijn tuintje.
In deze tuin staan geen schuttingen of hekjes, maar dat is ook niet nodig, want we komen niet in elkaars tuin.
Nu is er sinds kort een heel stuk gras weg gehaald, omdat ze een moestuintje gingen maken (zonder mij daarover in te lichten, maar goed).
Dit betekend dat mijn tuintje voor de helft alleen zand is en de andere helft gewoon gras.
Maar in mijn stukje zal niks geplant of verbouwd worden, tenzij ik er om vraag.
Vorig jaar September heb ik mijn poes [naam] uit het asiel gehaald.
Ik wilde een poes die niet naar buiten hoefde, aangezien ik aan een behoorlijk drukke weg woon.
[naam] is binnen opgegroeid en was nog nooit buiten geweest, dus helemaal geschikt om met mij mee te gaan naar huis.

Het is een heerlijk dier, heel sociaal, gek op knuffels en ik speel elke dag met haar op de gang.
Toen [naam] zich echt thuis voelde, heb ik een tuigje aangeschaft, omdat ik het idee had dat ze graag naar buiten wilde.
Ze zat niet te drammen of te miauwen, maar kon wel uren voor het raam zitten om naar vogeltjes of andere 'wilde dieren' te kijken..

Dus tuigje om en met knikkende knietjes zette Spook haar eerste stapjes in de tuin.

Maar na een paar minuten lag ze al plat in de struiken om zachtjes sluipend haar eerste vogeltje te vangen..

(Dit mislukt eigenlijk altijd, maar het gaat om het idee
)Ik vond het erg mooi om te zien dat, hoewel [naam] binnen is opgegroeid, het jacht-instinct er nog zo in zit.
Sindsdien ligt ze bij mooi weer meerdere keren per dag in de tuin, aan haar tuigje..

Ze heeft meer dan genoeg ruimte en weet zelf ook hoelang haar tuigje is en ze vindt het prima.
Oké, ik moet dan wel 10 x per dag uitleggen dat ze met haar lijntje niet 3 keer om hetzelfde bosje kan lopen, maar ik zie haar echt genieten van de buitenlucht en alle spannende beestjes!
Misschien hebben jullie het al geraden; het gaat om [naam] & tuin.
28 Juni was het harstikke warm en rond een uur of 7 s'avonds, was het wat afgekoeld en ben ik even bij [naam] in de tuin gaan zitten.
Ze kwam even knuffels halen en liep daarna mijn tuintje weer in om een plasje te doen.
Haar 'grote' boodschap doet ze altijd op de kattenbak, maar plasjes doet ze het liefst buiten.

Opeens hoorde ik een balkondeur open gaan en begint er ineens iemand keihard te schreeuwen en schelden.
Ik schrok me wezenloos, maar toen ik zag wie het was, had ik het al door.
Deze vrouw heeft op alles en iedereen iets aan te merken.. volgens haar stinken de begeleiders zo naar zweet, dat die geur zelfs in haar huis blijft als ze allang weer weg zijn.
Ook loopt ze regelmatig voor mijn dichte voordeur langs en gaat dan heel overdreven hyperventileren en roepen dat ze last heeft van mijn kat!!
Nu weet ik dat mensen echt kunnen gaan hyperventileren als ze allergisch of gevoelig ofzo zijn voor huisdieren, maar bij haar is het ook spontaan over als ze denkt dat niemand haar kan zien en dan loopt ze gewoon zonder raar te doen 10 keer over de gang.
Zo kan ik nog wel wat meer dingen op noemen en het is gewoon iemand met een hele grote
Ze begon dus keihard te schreeuwen dat [naam] in háár moestuin plaste en ik alle plantjes eruit had getrokken!!
Er hebben op mijn stukje nog nooit plantjes gestaan!! En er is ook niet gezaaid of wat dan ook..
Ik probeerde haar te vertellen dat dit [naam]'s eigen stukje is en dat er geen plantjes in hadden gestaan.
Daarop schreeuwde ze weer dat alle plantjes WEG waren..
Nou was ik wel erg geschrokken (ik ben vanwege mijn verleden heel erg gevoelig voor harde geluiden en helemaal voor geschreeuw of gegil) en wist ik eigenlijk niet wat ik terug moest zeggen.
Ik zwaaide naar haar en zei;"Doei.."
Waarop zij helemaal doordraaide en schreeuwde;"Eén telefoontje en die kat is weg!!" ..met daarbij zo'n tjak-gebaar bij haar nek.
Ook zei ze dat ze direct de dierenbescherming en dierenambulance ging bellen, omdat mijn kat aan een tuigje gehouden wordt.

Ik had zelf gedacht dat ik me hier wel overheen kon zetten of in ieder geval minder bang zou worden, maar dat is niet het geval.
Het is nu zo dat ik [naam] niet meer alleen buiten durf te laten, zoals ik ervoor deed.. dan ging ik bijv. opruimen of tv kijken/internetten en af en toe even kijken of Spookje niet vastgedraaid zat.
Ik blijf er nu constant bij en ben bang dat ze van boven iets zwaars naar [naam]'s koppie gooit..
Maar waar ik nog het meeste bang voor ben, is datstraks de DB of dierenambulance op de stoep staat en ze mijn [naam] mee nemen..

Kunnen zij [naam] ophalen omdat ze aan een tuigje in de tuin speelt?
Spookje in de tuin..
En hier staan ook nog foto's van [naam] in de tuin.
[BB-ITP] Binnenpoes [naam] trekt de wijde wereld!!
Als het nodig is, maak ik morgen even foto's van Spook waarbij de hele tuin te zien is.
Liefs, [naam]
Maak je maar niet druk en vooral dat gekke mens lekker negeren. Als de DB haar aan de telefoon krijgt lachen ze zich stuk denk ik!
Brr..

Wel erg naar dat je nu niet meer met een gerust hart je kat even in de tuin kunt laten zitten.. maar het zij zo.
Ik blijf er echter wel bij dat die vrouw waarschijnlijk compleet uit haar nek kletst. Maar ik denk dat jij dat iets beter kunt inschatten dan ik.