Hoi allemaal,
Eergister kwam mijn mijn moeder met het bericht dat ze dacht dat mijn katje Mika zich niet zo goed voelde want hij at niet veel. En normaal is het echt een gigantisch vreetzak. Nouja kan een keer, misschien van de warmte de dag ervoor, of snachts met het slechte weer bang geweest en gewoon moe. Hij sliep ook onwijs veel. Toch even getemperatuurt en hij had 39, was normaal.
Snachts om half 5 werd ik wakker en maakte me toch zorgen, naar beneden gegaan en hij slenterde door de keuken. Hij mouwde naar me en liep achter me aan.
Heb toen brokje gegeven maar dat wou hij niet, de andere kat ( ''zijn'' Oma ) wou ze wel, die woelt zich super. Toen liep hij naar de deur en heb ik hem naar buiten gelaten, hij rende gelijk naar zijn krabpaaltje om zijn nagels te doen en klom toen over de schutting voor zijn behoefte. Niets aan de hand dacht ik, het valt mee.
Maar toen ik om 8 uur uit bed kwam lag hij op de stoel achter het huis en zag er sloom en slap uit. Meteen gekeken of hij wou eten of drinken maar dat wou hij niet. Hij zag er ook niet uit, zo plukkig en vreemd. Toen de dierenarts meteen gebeld. We moesten een even temeraturen en als hij boven de 39 had direct terug bellen. Meneer had toen 39.3. Direct weer gebeld en de dierenarts wou hem toch zien. Hij dook zijn koffertje in en ging heerlijk liggen, in de wachtkamer werd hij wat wakker en begin hij te zeuren omdat hij weg wou.
In de behandelkamer is hij gecontroleerd op zijn tanden want hij heeft heel licht iets rode randjes om zijn tanden. Maar dit kon het niet zijn. Even weer getemperatuurt en hij had nu 39.7, hij heeft een koortsverlager gekregen en een spuit antibiotica. Toen vocht gecontroleerd en hij was compleet uitgedroogd. Daarom zag hij er ook zo vreemd uit. Hij heeft 2 grote spuiten vocht gekregen ( wat een kracht heeft zo'n klein zwak katje dan nog zeg ). Nu heeft hij nog een ontstekingsremmer/pijnstiller en antibiotica tabletten. Ik moest hem heel goed in de gaten houden.
helaas gooide mijn hond gister de deur open en meneer Mika nam gelijk de kans om even de benen te strekken en te zonnen. Hij was van 11 uur tot half 5 weg. Heb me nog nooit zo'n zorgen gemaakt. Gelukkig kwam hij al snel heerlijk warm van de zon weer thuis. Nu moet hij dus binnen blijven en op de kattenbak ( vind hij helemaal niet leuk )
Gisteravond viel hij aan op zijn vlees en blikje tonijn als altijd en hij deed weer zijn soort van koprol op de rand van de tafel ( doet hij als hij vrolijk is en aandacht wil ) Ik voelde me een stuk geruster de medicatie sloeg aan.
Vannochtend met goede hoop eten gegeven, maar meneer wou niets, geen eten, water, melk, vis niets gaat erin. Dus maar met een spuitje water gegeven. Even getempetatuurd en hij had 37,5, lekker op de bank warm ondergedekt en een uurtje later had hij een temp van 38. Zijn medicatie was geen probleem om erin te krijgen dat ging goed. Maar toen ik vanmiddag terug kwam uit mijn werk had hij weer een temperatuur van 39.2. Weer de dierenarts gebeld en moest hem water geven en in de gaten houden. 39.2 was niet heel extreem en hij had medicatie. Na het weekend moet hij toch wel iets opgeknapt zijn. Helaas spugt hij sinds vanmiddag een beetje vocht,gal op. En vanmiddag ook een gigantische haarbal.
Hij heeft net ook geplast, dus gelukkig, hij is nu niet uitgedroogd. En het was ook niet rood ofzo.
Kan dat spugen komen van de antibiotica? Omdat mensen ook beroerd kunnen worden van de antibiotica? Hij heeft de eerdere dagen niet gespugd.
Hij ligt nu lekker rustig te slapen en ik laat hem zo veel mogelijk rusten, slaap is het beste medicijn.