RC beschuldigt mij van fraude, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

RC beschuldigt mij van fraude, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 17:03

Zoals sommigen ongetwijfeld gemerkt hebben heb ik met mijn hond Roc meegedaan aan een fotowedstrijd waarbij je een plaatsje in de kalender kan winnen van Royal Canin. Ik zag een andere bokker met het onderschrift en het leek me leuk om daar eens aan mee tedoen, zonder verdere gedachten.

Maar toen werd mijn hond Roc ziek en overleed kort daarna aan kanker. voor degenen die geinteresseerd zijn: [BB] Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

En Roc ging goed in de wedstrijd en toen dacht ik wat zou het een geweldig aandenken zijn als hij daadwerkelijk op de kalender komt!! dus ben ik serieus begonnen met mensen erop te attenderen om te stemmen. Roc heeft heel lang in de top tien gestaan, maar viel weer weg maar dankzij bokkers en vrienden kwam hij toch weer terug in de top tien.

De foto waarmee ik mee deed is deze:
Afbeelding

Alhoewel een toptien plaats geen garantie is voor kalenderplaats, dacht ik toch als hij in de top tien staat, dan wordt de aandacht meer op Roc gevestigd. En hij stond 2 toen ik een dag voor het beeindigen van de wedstrijd dit mailtje kreeg:

[ e-mail verwijderd i.v.m. Bokt-regels ]

Ik heb het uitgelegd aan die meneer dat ik natuurlijk niet ga frauderen om een fotowedstrijd het idee al
Maar later werd ik eigenlijk boos, wat denken ze wel, dus stuurde ik een mail dat ik me dan terugtrek en toen kreeg ik deze mail terug.

[ e-mail verwijderd i.v.m. Bokt-regels ]

Dus ik ben uitgesloten maar ik moet wel doorgaan met werven van stemmen, dit maakt me rebels, temeer omdat op 1 opeens een foto opgedoken is met 87 % en rararara, het is dezelfde hond als op foto 2.

Vind je dat nu niet belachelijk??Ik wacht nog tot vanmorgen, dan gaan ze of mijn stemmenpercentage op 0 zetten of ze keuren het goed. Als Roc eruit ligt maak ik er een topicje over aan. Ik ben heel verbaasd en teleurgesteld, had dit nooit verwacht.
Mijn man zegt dat er geld mee gemoeid is.

Vandaag heb ik een mailtje gekregen van een andere mevrouw van RC die me om het juiste adres vraagt om het kadootje van plaats 3. dus waarschijnlijk is Roc wel 3e geworden dan.
Maar voor mij heeft het al een nare bijsmaak en ik ben diep teleurgesteld. Ik was blij en trots dat Roc op de 3e plaats stond , hij heeft zelfs een hele tijd op 2 gestaan, maar nu is het plezier eraf.

Wat vinden jullie hier nu van??

Sorry voor het lange verhaal :o
Laatst bijgewerkt door SanderD op 04-07-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé-communicatie openbaar maken niet toegestaan, vandaar 2 e-mails uit OP gehaald

CarinaR

Re: RC beschuldigt mij van fraude, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:29

Ongelooflijk...
Ik snap er niets van.
Lijkt net alsof het of doorgestoken kaart is of kost ze te veel en poeieren zo kandidaten af.
k vind maar vreemd.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:34

Ik heb inderdaad op je hond gestemd, eigenlijk omdat ik 't wel mooie foto vond :)

Vind het heel vreemd van RC dat ze er zomaar van uitgaan dat je fraudeerd :n

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:53

Echt flauw, ik hoop voor jou en je hond dat hij toch nog een plaatsje krijgt op de kalender. Ik vind het ook nog een mooie foto!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:59

Tja... blijkbaar er zijn dus verschillende mensen geweest die met hetzelfde mobielennummer meerdere keren een stem hebben uitgebracht.
Het vervelende is, is dat jij er verantwoordelijk voor bent.

Zo kun je wel heel makkelijk je concurrent uitschakelen.....

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:15

Ik blijf het vreemd vinden hoor Rocje :(:) maar ik bergrijp dat je dus nu wel een cadeautje krijgt??

Trouwens.. donderdag 1 juli word wel lastig :- want dat kan helemaal niet :P

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 19:51

Brainless, ik snap nog steeds niet hoe je met je mobiel meerdere keren kan stemmen, ik ben niet zo op de hoogte vn de techniek, heb zelfs geen internet op mobiel.
Dat is wel een punt zeg wat je daar zegt, als dat mogelijk zou zijn zou je idd de concurrent uitkunnen schakelen :\
Greetje, ja dat van donderdag 1 juli was natuurlijk een foutje. :+

Voor de mensen die nog willen zien dat de hond op de eerste en tweede foto dezelfde zijn, hier nog even de link:
https://www.royalcanin.nl/kalender2012/top10-hond

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:40

Ik vind het ook schandalig van Royal Canin, en wat mij betreft mag je me gerust het mail adres geven van diegene waar je contact mee had! Ik heb diverse keren op het punt gestaan om een boze mail te versturen..! Juist omdat het om een bijzonder topic ging, en juist omdat daardoor het mooi was geweest dat deze bijzondere hond een prachtig plekje kreeg op een kalender! Ik was echt heel boos, en ik vind het werkelijk oneerlijk spel, om zo jou en Roc weg te duwen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 22:49

Eerlijk is eerlijk, nummer 1 is adorable! <3

Maar goed, als je nu dus 394093 keer stemt op nummer 1 met hetzelfde IP nummer dan word ie ook uitgesloten of wat? :?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:17

Net als jou ben ik ook woedend As, wat is dit nou :( .
Als ik het goed begrijp is Roc dus wel derde geworden?
Ik hoop dat je hier nog wat meer uitleg over krijgt en dat Roc gewoon zijn plekje in de kalender krijgt.
Als ik iets voor je kan doen laat het me weten.
Knuffel :(:)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:31

Echt belachelijk dat slaat echt helemaal nergens op! :(
Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn!

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:52

Ik heb ook mee gedaan, vind het echt dom!

Weet je wat pas oneerlijk is??
Dat je met 2 keer dezelfde hond meedoet en 1ste en 2de wordt, dat is flauw!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 10:59

Wat vaag :?
Ze zijn ook wel een beetje dom bezig.... ik bedoel dezelfde hond staat op de eerste en 2e plek.. dat betekend dat die nog veel meer stemmen hebben gehad... en dat vinden ze dan niet raar :?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:10

Nee, blijkbaar vinden ze dat niet raar. Ik zit er nog steeds over na te denken om alsnog Roc uit de wedstrijd terug te trekken, ik bedoel, wat zal de 1e,2e of 3e prijs zijn, ik kan me toch niet voorstellen dat voor een prijs als een zak voer of een bot iemand gaat frauderen.
Als ik deze winter in Nederland ben ga ik wel naar het kantoor van Royal Canin om verhaal te halen, ik vind het allemaal zo vaag en raar....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:08

Kan je niet bellen?
Kunnen wij geen mails sturen o.i.d?

Of de link van je topic waarin staat dat iedereen stemt?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 16:56

Ik heb een mail gestuurd van het topicje dat Roc overleden is, en een link van het onderschrift. :) Klaarblijkelijk hebben ze het geloofd, anders zouden ze denk ik niet mijn adres vragen voor het opsturen van de prijs.

Ik vind het heel lief vn jullie dat jullie een mailtje willen sturen naar RC, maar ik denk dat het dt niet waard is :) Ik wilde het gewoon even van mij afschrijven, ik vond het zo raar. :o

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:15

Ook ik heb mijn vraagtekens erbij Astrid.
Stel nu dat iemand een adorable <3 foto instuurt van een mega schattige lieve pup, maar die foto is heel erg slecht van kwaliteit. Iedereen stemt vervolgens op dat puppie en puppie wordt nr 1. Dan zou RC een foto van slechte kwaliteit op hun kalender moeten plaatsen. En dat zullen ze nooit doen.
Daarom denk ik dat dit soort acties altijd een beetje doorgestoken kaart zijn.

Ik denk dat je goed teruggereageerd hebt, en dat je daarom alsnog de derde prijs hebt.

Ik zou zeggen: neem de prijs aan. Je wordt er niet beter van als je de prijs weigert, je woede/boosheid wordt niet minder, het zal RC een zorg zijn of je uit principe een prijs weigert.
Jouw Roc, en al zijn fans, hebben ervoor gezord, dat je een verdiende derde plaats hebt gekregen. Je hebt er recht op Astrid. En wie weet is het wel iets leuks voor Mimi.
Ik vind het wel erg jammer voor je dat het zo gelopen is, ik had je anders gegund.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:27

GoldenShet schreef:
Ik heb ook mee gedaan, vind het echt dom!

Weet je wat pas oneerlijk is??
Dat je met 2 keer dezelfde hond meedoet en 1ste en 2de wordt, dat is flauw!!

precies dat heb ik ze vorige week dus gemaild en met de vraag of ze dat niet vreemd vinden :o

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 14:25

Waarschijnlijk hebben die niet gefraudeerd :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:39

Vreemd zeg, maar idd wat al gezegd is, via mobiel kun je blijkbaar meerdere keren stemmen. Maar hoe komen ze er dan achter dat er meerdere keren via één mobiel is gestemd? En hoe komen ze erbij dat het teveel stemmen zouden zijn om op normale wijze bij elkaar te krijgen? Hoe hebben dan de eerste en tweede plaats hun stemmen gekregen?

Staat er niets in de regels over meerdere foto's van dezelfde hond of eigenaar? Als er niets over geschreven is is het blijkbaar niet tegen de regels, anders moet je er eens melding van maken.

Maar ik zou de prijs wel gewoon aannemen, het zal hun niet uitmaken of je hem weigert uit principe, je kunt wel duidelijk melding maken tegen degene die hem komt brengen. Ze hebben vast intresse om de foto te gebruiken aangezien ze je wel prijs geven en op de derde plek laten staan, ze kunnen je er moeilijk uit gooien en daarna alsnog je foto gebruiken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:20

Ja daar heb je natuurlijk wel een punt, Annelies, waarschijnlijk willen ze de foto van Roc gebruiken voor andere campagnes ofzo. Dat vind ik ook niet erg ,ik persoonlijk vind het een mooie foto, ik vind het zelfs wel een eer als ze de foto van Roc zouden gebruiken. Het is alleen zo teleurstellend dat je zo'n koud mailtje krijgt als je te goeder trouw bent, en in mijn geval helemaal omdat Roc natuurlijk overleden is.

Je mocht idd meer fotos insturen, ik heb er ook nog één ingestuurd, maar daar geen reclame voor gemaakt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:21

volgende keer stuur je er dus 10 in. en zullen we eens een stembommetje op alle 10 loslaten :Y)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:33

Top Tien, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 Roc!!!! :D :)) O:)

Nee ik doe nooit meer mee :n

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:37

Dat snap ik!
Ik zou er ook klaar mee zijn!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:40

Stuur ze een mail dat je afziet van de prijs omdat zij denken dat je gefraudeert hebt en dat je hier niet meer aan mee doet. Dus laten ze de prijs maar aan nm vier geven en hou de eer aan jezelf.