kat pakt vissen uit de vijver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Feria

kat pakt vissen uit de vijver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 14:06

Enkele maanden geleden heb ik een diamant steur gekocht van 50 euro, hij was best groot, en ooh zo mooi :j
Vorige zomer had ik een kleine diamant steur, die plots verdwenen was.
Nu kwam de grote steur (noemt Mylo :) ) altijd af als ik aan de vijver kwam. Hij at uit mijn hand, en vaak zwom hij dan op zen rug voorbij en stak ik het eten in zen mond :D
Ook kon ik hem op zijn buik wrijven :j
Hij was echt een super vis!
Maar hij is niet meer |(
De kat van mijn tante heeft hem uit de vijver gehaald, een stukje versleept en dan laten liggen. waarschijnlijk omdat hij dus al aardig groot was.
Ik had hem maandag nog eten gegeven, maar daarna niet meer gezien. Ik vond het al vreemd.
Nu heeft mijn papa hem gisteren naast de vijver gevonden, dood en al vol met maden.

Ik ben hier best verdrietig over, ik weet dat hij maar een vis is, maar hij was echt leuk <3
Nu ben ik van alle plannetjes aan het smeden, om die rot kat, die al verschillende vissen gedood heeft, bij mijn vijver weg te houden. Mijn tante wilt wel een nieuwe vis halen, maar dat brengt Mylo niet terug. En een nieuwe vis zal waarschijnlijk gewoon op de zelfde manier eindigen, en dat wil ik niet.

Wat oh wat kan ik doen om de vissen te beschermen? Iemand in dezelfde situatie, of iemand die de oplossing heeft?

Anoniem

Re: kat pakt vissen uit de vijver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:08

Een net over je vijver spannen. En verder is het des kats om te jagen.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:10

Stroomdraadje om je vijver, als kat er 1 x aan gezeten heeft komt ie vast niet terug.

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:10

Wij hadden altijd een vijver. Maar nu niet meer.

Maar wij hadden ook altijd het zelfde probleem helaas.
Mijn vader heeft er gaas om heen gezet, zodat de katten er niet meer bij konden.
Rondom de vijver had hij 50 cm hoog gaas. En toen was het opgelost.

Misschien voor jou een optie? Staat niet zo mooi als zonder, maar een vijver zonder vissen is ook niet mooi :P

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:24

Stroom draad inderdaad en een flinke emmer water over de kat.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:34

NienkeNiels schreef:
Stroom draad inderdaad en een flinke emmer water over de kat.

Ze is wel zo slim om het niet te doen als iemand het kan zien..
Stroom draadje vinden mijn ouders wat gemeen, aangezien het de kat van men tante is.
Er een draad voor spannen is wel een goed idee :j

Een net over de vijver hebben we ook al geprobeerd, de vijver is best groot, en het net zakt i het midden in het water, waardoor er vissen in vast komen te zitten. Als we het iets hoger doen, trekt de kat het gewoon stuk en pakt alsnog de vissen _-:(

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:37

haha, alsof het de kat wat uit maakt van wie ie is als hij stroom krijgt. vergelijk het maar met paarden, toch ook niet zielig? de sterkte wordt er op aangepast hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:39

Je hebt ook van die dingen die een hele hoge piep maken die alleen een dier kan horen. jaagt katten weg.. is met een sensor!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:48

stroom erlangs zetten,die kat is ook niet lief voor je vissen,overigens vind ik het een probleem van jou tante die moet zorgen dat haar huisdier lekker bij haar blijft..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 13:49

kimmie261 schreef:
stroom erlangs zetten,die kat is ook niet lief voor je vissen,overigens vind ik het een probleem van jou tante die moet zorgen dat haar huisdier lekker bij haar blijft..

Vind ik ook, maar daar wil ik dus geen ruzie voor maken. Verder is ze ontzettend aardig en mag ik der echt alles vragen :j
We gaan geloof ik voor kippen draad rond de vijver. Zitten hier ook met een kindje van 6 maand, dat volgend jaar stapt, dus de vijver moet sowieso afgezet worden. Dan doen we het gelijk ook kat-proof :D

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:55

VivaLaVida schreef:
Je hebt ook van die dingen die een hele hoge piep maken die alleen een dier kan horen. jaagt katten weg.. is met een sensor!

Fout, helaas. Ook mensen met oren die goed werken horen dat stomme gepiep. En dat is vreselijk irritant!

Ik zou ook voor een stroomdraadje geopteerd hebben maar nu ik lees dat je ook een klein kindje hebt zou ik gaas kiezen. En dan meteen minstens een meter hoog. Kleine kinderen en vijvers zijn een hele linke combinatie. (Spijtig genoeg, anders had ik al lang een vijver gehad)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:16

soesita schreef:
VivaLaVida schreef:

Fout, helaas. Ook mensen met oren die goed werken horen dat stomme gepiep. En dat is vreselijk irritant!

Ik zou ook voor een stroomdraadje geopteerd hebben maar nu ik lees dat je ook een klein kindje hebt zou ik gaas kiezen. En dan meteen minstens een meter hoog. Kleine kinderen en vijvers zijn een hele linke combinatie. (Spijtig genoeg, anders had ik al lang een vijver gehad)

Ja daar hebben we dus ook angst voor. Het gaas komt er en dan als de kleine begint te stappen, gaan we zorgen dat er hekken komen, zodat ze niet in de buurt van de vijver kan komen. Het gaas is dan een extra veiligheid.
Ja die hoge piep heeft een vriendin van me ook last van, ik ben blijkbaar zo goed als doof, want ik hoor er niets van :')