Ik heb altijd gezegd dat ik er op termijn wel een 2e hond bij zou willen, maar niet direct. Enige wat me een beetje tegenhoud is dat een 2e hond wat lastiger is met vakanties, en ook met oppas als je eens een dagje zelf weg bent ofzo.
Nu ben ik (hoog) zwanger van ons 1e kindje, en ben ik dus een hondje tegengekomen waar ik echt helemaal verliefd op ben.
Beschrijving voldoet echt aan ons eisenlijstje, maarja over 2 weken baby op komst dus de tijd is op zijn zachtst gezegd niet erg gunstig... het is een hondje van een maand of 7, basisopvoeding oke en gewend aan alle bovenstaande dingen, inclusief jonge baby's. Dus ook katten, autorijden, etc.
Nu is mijn vraag eigenlijk vooral, waar doe je verstandig aan qua huidige hond? Is het uberhaubt aan te raden om op korte termijn zowel een baby als een 2e hond te nemen ivm alle veranderingen voor mijn huidige hondje? Of maakt dat het wen probleem alleen maar groter?
Is het jusit fijn dat ze met zijn 2tjes zijn als ik er niet ben, of maakt dat niet uit. Als ik dit zou overwegen, is het dan slim dit kort na de bevalling al te overwegen of juist niet.
Ik realiseer me heel goed dat het niet de meest ideale tijd is nu, maar ben vooral opzoek naar gerichte tips en ervaringen over wennen van een hond aan een nieuwe gezinssamenstelling. Het mag duidelijk zijn dat we absoluut nog geen besluit hebben genomen of dit door zou gaan of iets
Ik loop namelijk niet in 7 sloten tegelijk. 
Alvast allemaal erg bedankt voor de reacties trouwens!