Ben gezellig samen met 1 van me beste vriendinnen Jorien zwijnen gaan kijken. Was weer erg leuk. Ze aten bijna uit de hand.
Rijden we terug via Heerde over de Zwolseweg. Jorien reed en zag ineens wat voor ons op de weg liggen. het was een kat! Dus wij stoppen alarm verlichting aan en snel de auto uit. Zie ik hem heel snel ademen dus wij dachten meteen die is aangereden en in shock.
Ik geprobeerd het beestje te aaien over zijn koppie maar voor dat ik hem aan raakte begon hij al te blazen.
Dus dan maar de politie bellen. maar die konden er niks aan doen. We moesten maar de dierenbescherming van Heerde bellen. maar die namen niet op.( was al rond 12 uur)
Dus ik uiteindelijk maar de DA. van Hattem gebeld en daar konden we gelijk heen.
Maar voor dat we daar heen konden moesten we het arme beestje nog vangen Helaas dat ging moeilijker dan we dachten. Uiteindelijk heeft Jorien hem in een trui gewikkeld die we in de auto hadden liggen En heb ik hem op schoot mee genomen.
Wij zo snel als we konden naar de DA. Die er tegelijk met ons aan kwam rijden.
Helaas had hij geen chip
Bij onderzoek kwam de DA er achter dat hij zijn achter poten en bekken gebroken had en waarschijnlijk ook zijn rug
Het diertje was nog steeds compleet in shock
De DA heeft toen besloten het diertje rustig in te laten slapen.
Morgen gaan we kijken of we de eigenaar kunnen vinden.
Heel naar.. Ik herken je verhaal helaas wel. Ik vond ook een aangereden kat. Oog hing eruit en hij kon zichzelf niet meer gecontroleerd bewegen. Hij is vlak voordat de dierenambulance er was dood gegaan.
Ik kan zo boos worden op de mensen die gewoon door rijden als ze zo'n dier aanrijden...
Helaas we hebben geen eigenaar gevonden. We hebben het wel op de camping die er vlak bij is. Aangegeven dat hij is aangereden. Want hij kan van mensen van de camping zijn. En er lopen daar ook veel zwerfkatten rond dus dat kan ook nog