Sorry allemaal maar ik kan het eve niet meer voor me houden
kreeg vandaag te horen dat onze kater(van nog niet eens un jaar)Een auto niet heeft overeleeft
Onze lieve Woekie is nu al onze 2e kater in 1 jaar tijd die op bijna dezelfe plek wordt doodgereden als onze andere kat Ukkie
.Het hele rare aan het verhaal is gewoon dat ik niet kan geloven dat het een ongeluk was! ja het klinkt heel stom, want ja
immers is het zo dat als er een auto bij komt en het beestje is dood dat het gewoon een auto ongeuk is.
Maar waarom ik het niet geloof? vorig jaar (naja nog niet eens een jaar) hadden wij een rode kater genaamt Ukkie.
Ukkie was een kater die niet gecastreerd was maar toch altijd s' ochtens s'middags en s' avonds netjes thuis kwam om
met de hond te kroelen, met ons ook natuurlijk en eve zijn buikje vol te eten..
Toen hij op een dag s' avonds niet meer thuis kwam toen vertrouwde ik het gelijk al niet! ach zij iedereen het is waarschijnlijk weer
gewoon katten tijd en hij zal we achter de vrouwen aan zijn
jaja moeders (zoals ik me altijd voelde over Ukkie) had daar natuurlijk weer een ander gevoel bij.
Dus ja wat toen? buurjongen bleeg beweren dat s'avonds en s'nachts wanneer de rust in het dorpje was wedergekeerd, hij toch echt een kat bij
zijn buurman (aan de rechterkant van hem dan wel) hoorden miauwen.. maar wij bleven er nog al sceptisch over, waarom zou zijn andere buurman nu onze kat willen hebben?
Helaas kwamen we er een paar dagen al snel op terug toen ik met de buurjongen aan het praten was en ik ineens plop mijn kat bij zijn buurman voor het
raam zie komen!
met een harde miauw. En toen tjahh man was natuurlijk weer niet thuis! maar via enkele buurtwachter (of hoe noem je die:P) kregen wij te horen dat de man onze kat na zijn werk netjes om 8 uur bij ons zou komen brengen.... Aha mooi net dus S' avonds kwart voor 9 laat ik een vriend van ons buiten met zijn vriendin en plop wie komt daar ineens uit de bosjes?? ja je raad het al!!
Ik als een kwaaie hond daar naartoe en ging vragen waar dat nou op sloeg om die kat dan naar anderhalve week ineens weer op straat te floepen?
Kreeg ik te horen naja mevrouw u zit te zeiken dat u mijn kat wil hebben maar dan gelooft u toch zeker niet dat ik hem dan nog kom brengen ook?
hij is toch nu buiten? kan hij zelf beslissen
Zijn kat?!! zijn we nu helemaal van de flat afgevlogen?? naja affen.. we hadden hem terug! Helaas van korte duur want nog geen week erna was hij weer weg, je raad het al mijn vriend weer bij die man aan de deur, ik weer bij die man aan de deur, zelfs mijn moeder nog bij hem binnen gegaan (wel met toestemming uiteraard!) maar hij bleef beweren dat hij hem niet had..
En toen kreeg ik een mailtje....
beste mevrouw kelly, was het een rode kat en had hij toevallig een zwart laren halsbandje aan met een belletje eraan? dan heb ik slecht nieuws voor u deze is ............doodgereden......
Ik en mijn moeder gelijk zoeken, had het berichtje om half 5 in de avond gekregen maar had net die dag eve een mail stop omdat ik er gek van werd als er niks binnen was... dus het was nu 11 uur in de avond voor dat ik het berichtje pas las... Maar hij lag er nog... daar op die plek lag mijn kereltje
mijn kleine jongen nat door de regen! levenloos
wat voede ik mijn hart kloppen !!En nu? net wanneer alles een beetje tot rust is gekomen, is nog geen jaar later.... onze ''nieuwe' kater Woekie doodgereden
Ik weet het niet meer! wat doen we verkeerd? 2 katers in 1 jaar tijd op dezelfde weg!! maar dan een paar meter van elkaar verwijderd!!
Nog nooit in al die jaren zijn er daar zo snel achter elkaar doodgereden! zoveel katten lopen er rond maar die van ons mochten het niet overleven!
Alle 2 rood! alle 2 een zwart bandje! alle 2 net zo oud op hun sterfdag en ga maar door!!
Dit kan toch geen toeval zijn?
We blijven hier nu achter samen met onze baby kitten die helemaal weg was van Woekie en onze woef die enorm deprie is nadat ze aan zijn halsbandje geroken heeft
Zulen we die kleine uberhaupt nog een muizenjacht leven geven of zullen we de schutting maar een volteren met stroom? Sorry voor het lange verhaal