Wij hebben 4 geiten, maar nu krijgt 1 van onze geit heel erg haaruitval. hij is bijna kaal. We hebben het weleens vaker meegemaakt dat het luis was. maar we kunnen nu niks ontdekken. Kan het schurft zijn. als je eroverheen gaat vliegen de haren er van af. Foto's volgen nog, die moet ik nog maken. Hij is oorspronkelijk lichtbruin maar je ziet zijn huid er nu heel erg doorheen.
Nou, dat donkerbruine is zijn huid, tja ik weet het niet, elke geit bij ons schuurt. dus weet het niet, het zal wss wel. maar het was echt van de 1 op de andere dag zo. dus dat is raar
Ik denk aan een zomervacht maar goed heb geen verstand van geiten
Hier dacht ik ook aan kan ook niet goed zien dat het bruine zijn huid is trouwens, op de foto lijkt het nog steeds op vacht
Robin_Rikkie
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-11 18:01
ik kan niet dichterbij komen omdat ze niet tam is maar ik verzeker je dat het haar huid is, heb haar namelijk vastgehad gisteren. maar toen geen foto's gemaakt gaat moeilijk met een tegenstribbelende geit in je handen.
Iney schreef:
luizen?
Jaa, hier dacht ik ook meteen aan. Omdat we het al een x hadden gehad bij 1 van onze geiten die er nu niet meer is. 2 jaar geleden ofzo. toen moesten we alle geiten gaan wassen
SimoneDV
Geplaatst: 30-06-11 18:03
ok hmm de huid is elk geval niet kapot dus dan zal het wel niet zo erg jeuken dat ie het kapot schuurt.
bij wisselen van de vacht zou het idd kunnen maar lijkt me nu een beetje laat in het jaar voor.
Het is ook niet schilferig? Dan kan het ook schimmel zijn.
Op zijn hals wel een beetje, de andere geit krijgt er ook een beetje last van. Dat is haar zusje. als het wat langer blijft duren halen we de DA erbij hoor. maar ik dacht van misschien dat iemand op bokt het weet
Edit: denk gewoon dat het luizen zijn. Ik bel de dierenarts vanavond even of dat hij morgen kan komen. je kan er maar vroeg genoeg bij zijn.
SimoneDV
Geplaatst: 30-06-11 18:12
wil je nog laten weten wat het was, ben wel benieuwd (leer ik ook weer wat van )
DA is geweest. Hij kon niks vinden. Heeft haar wel vitamine gegeven. Hij zei dat het wel vaker voorkwam. dus nu maar weer kijken of de haren terugkomen.