Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:39

Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan??
Ik vraag dit omdat Roc altijd heel erg aan mij hing en de weinige keren dat ik zonder hem op vakantie ben geweest, at hij gewoon niet de eerste dagen. Dus dat is 2 keer gebeurd en sindsdien heb ik hem altijd meegenomen :D
Hoe doen jullie dat??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:41

Meenemen :j

Edit: Als ze niet mee mag, mag ze naar mijn ouders, die hebben een Lab van 1 jaar oud, en daar kan ze heerlijk mee spelen. Daar mist ze ons ook vast niet. :P

Jessicajoann

Re: Wat doen jullie met jullie hond als jullie op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:42

Wij gaan naar een huis met een heleboel vierkante meters er omheen volledig afgezet dus hij gaat mee :D
Anders hoefde ik ook niet op vakantie of zou ik elke dag naar huis bellen om het even beter te weten en te vaak zeggen hoe alles moet :')

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:42

M'n moeder komt bij mij in huis oppassen, ik heb al mijn dieren aan huis en het zijn er nogal wat dus dan is het makkelijk dat er iemand aan huis komt oppassen. Ze neemt dan ook haar eigen honden mee en als zij op vakantie wil kan ze die bij mij kwijt. Heb zelf 4 honden en m'n moeder 2 dus ze hebben geen tijd om me te missen aangezien ze het veel te druk hebben met spelen met elkaar! :+
Laatst bijgewerkt door leonie1984 op 29-06-11 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:43

Aan een boom binden.. :+, nee sorry flauw. Wij hebben een vaste oppas (die heeft zelf een aardig aantal stuks aan eigen honden) waar onze hond altijd heengaat als wij weg zijn (o.a. vakantie dus). Dus die kent het daar nu wel.. en heeft het daar altijd aardig naar zijn zin. :)
Laatst bijgewerkt door Natasja__ op 29-06-11 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:46

Ik word altijd weer blij als iedereen een goede oplossing heeft.
ps Leonie, ik heb snel even je petitie ingevuld ;)
Kijken jullie ook even naar mijn onderschrift??

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:46

Mijn hond gaat gezellig mee op vakantie!! :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:49

Dat is wel het allerleukste he?? Roc genoot zelfs van de autorit als we op vakantie gingen :)

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:55

rocymax schreef:
Ik word altijd weer blij als iedereen een goede oplossing heeft.
ps Leonie, ik heb snel even je petitie ingevuld ;)
Kijken jullie ook even naar mijn onderschrift??

Hey, dankje, ja zo'n rare plannen van het kabinet om de hulphonden uit het zorgpakket te halen, las het ergens dat je een petitie hiertegen kon tekenen dus hoop dat dat helpt. Mensen krijgen met zo'n hond een deel vrijheid en onafhankelijkheid terug en dat zou je ze dan afpakken, beetje bezuinigen op de "zwakkere" in de maatschappij.
Heb ook gelijk gestemt op Roc :)

Zou ook wel m'n honden mee op vakantie willen nemen maar met 4 stuks is dat toch niet altijd even handig :Y)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:58

Nee idd, maar als je moeder komt oppassen, dat is ook een goede oplossing :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:59

Ik had mijn vorige hond bij mijn ex gelaten, en hij is dus vorig jaar lekker met mijn ex mee geweest naar Friesland!

Dit jaar neem ik mijn "nieuwe" hond wel mee, ga een weekje naar Drenthe met het Halfingerforum, dus met de paarden, maar dat kan prima :)
Cornell hangt al best aan mij, en de vakantie is volgende maand al, ik zie geen reden hem niet mee te nemen :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:01

De hond van mijn vader gaat mee, als er niemand thuis blijft, anders naar kennissen.
De hond van mijn moeder, ging eerst naar een aardige vrouw die hem helemaal verwende (tonnetje rond). Maar daar kan/mag die nu niet meer zo veel heen dus dan gaat hij of naar kennissen of naar een kennel....

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:04

Die van mijgaan naar het pension.Al gaan wij weinig op vakantie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:37

Meenemen idd :) Maar das dit jaar voor het eerst, vorig jaar hebben we 'm uit logeren gebracht bij zijn fokker, die ook zijn mams en zusje in huis hebben dus dat was GROOT feest voor Ollie :D

Overigens hangt Ollie op het moment behoorlijk aan me, maar hij is me ook ZO weer vergeten zodra ik uit zicht ben hoor :P Hij hecht zich makkelijk aan mensen en ik kan 'm bijna bij iedereen achter laten :) Of ik dat wil is een tweede :P

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:25

Ik zou ze het liefst meenemen, maar ik ga dit jaar naar Frankrijk en daar zijn staffords zonder papier niet welkom. Stafford mét papier weer wel, mits met muilkorf en aangelijnd. Daar doe ik mijn hond geen plezier mee... Dus ze gaan lekker een weekje naar mijn ouders :).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:29

mijn ouders namen ''vroeger'' altijd de hondjes mee. 2 dwergschnauzers en dan gingen we met het gezin naar een bungalow.
Inmiddels hebben ze een riesenschnauz en een dwerg.
Wanneer ze een dagje weggaan of een weekendje naar bijvoorbeeld een hotelletje ofzo gaan de hondjes lekker in pension :) Die ries die vliegt zowat over de balie bij het pension, helemaal blij daar, kan hij lekker lopen spelen en gek doen. Dus daar hoeven ze zich niet schuldig om te voelen ;)

Ze gaan ook weleens naar Tsjechie, en dan nemen ze ze mee. Daar zitten ze dan in een huisje van vrienden :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:31

He dat is raar, mogen staffords zonder papier Frankrijk niet in?? Waarom is dat??

Wat heerlijk is dat als de honden in het pension blij zijn, dan ga je toch met een geruster hart weg. Roc kon gewoon niet zonder mij, dus hupsakee, overal mee naar toe :D En dat was natuurlijk supergezellig :j

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:36

Ik ga voor het eerst hondje wegbrengen naar kennel.

Gaat wel eerst paar keer wennen, zo om de 2 weken. Zodat hij weet dat we terugkomen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:39

Zal vast goed komen Bossche Bol ;)

Hoe hebben jullie dat gedaan om hem te laten wennen in het pension, af en toe gewoon een weekendje brengen om te wennen?? Ik denk dat ik dat met Roc fout gedaan heb, was 7 jaar niet op vakantie geweest dus er was ook geen noodzaak om roc naar pension te brengen :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:43

mijn ouders hebben de ries als 1,5 jarige herplaatser in huis genomen. Hij was toen 1 groot niet luisterend ongeleid projectiel met ''slechte manieren''
Ze moesten hem meteen meenemen van het gezin waar hij vandaan kwam, terwijl zij eigenlijk nog 1,5 week wilden wachten omdat ze dus een vakantie gepland hadden.
Maargoed, hij was er toen al, dus ze hebben gebeld naar het pension, uitgelegd, en ook gezegd dat ze écht niet wisten hoe hij was etc ''breng maar gewoon!''
dus hij is daar al vrij vroeg een weekend heen gegaan :)

Hij is trouwens ook áltijd blij als je hem komt ophalen hoor.. Goed hij is gewoon altijd blij :') Als ik hem kom halen en ik rijd langs de kennel staat hij vooraan te kwispelen :))

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:43

Ik ga nooit op vakantie maar pas op de honden voor mensen die op vakantie zijn, niet in kennels verstopt maar gewoon lekker bij mijn eigen honden in huis!

Er zijn nog meer rassen niet welkom in frankrijk, dit omdat dit zogenaamde gevaarlijke rassen zijn. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:48

Ik ga alleen op vakantie naar plekken waar de honden ook mee kunnen.
Super gezellig, met de hondjes op vakantie :j De vakantie zou niet compleet zijn zonder ze.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:50

Onze hond ging altijd gewoon lekker mee! Ze vond het altijd heeeeeerlijk! Maar ze is ook gek op autorijden dus de reis vond ze ookal een feest haha. Ze was altijd echt heel makkelijk, ook zo gewend. De eerste dagen lieten we haar niet alleen maar als we daarna een keer bij vrienden gingen eten (niet zo lang) dan bleef ze ook gewoon heel lief alleen. Echt een tóphond... helaas is ze in maart overleden ;(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:50

Bassenqua schreef:
Ik ga nooit op vakantie maar pas op de honden voor mensen die op vakantie zijn, niet in kennels verstopt maar gewoon lekker bij mijn eigen honden in huis!

Er zijn nog meer rassen niet welkom in frankrijk, dit omdat dit zogenaamde gevaarlijke rassen zijn. ;)

heee wat lekker open zo'n opmerking :+
Er zijn ook kennels waar honden het prima naar hun zin kunnen hebben in grote speelweides en lekker bij elkaar etc hoor ;)
is aan de eigenaar om op zoek te gaan naar zo'n plek :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:11

Ik zeg ook niet dat de honden het niet naar hun zin kunnen hebben in een kennel, ik zeg alleen dat ik de honden niet in kennels hou ! ;)