EDDIIIEEE EDDIIIIEEE KOMMMM PSPSPSPSPS.
Nope, Eddie, gecastreerde kater van nu 1 jaar jong had er geen zin in vandaag.
De lucht betrok en het begon te flitsen......aiai....
snel een bakje met poezelsnoepjes gepakt om te rammelen......
Nog steeds geen Eddie........
De wind stak heftig op ( bleek later een windhoos te zijn) en ik moest wel terug naar binnen
Het is hier echt heeel erg heftig tekeer gegaan........maar nog steeds geen Eddie.
De hagel sloeg nog net mijn ramen er niet uit.........arme eddie.
Gelukkig werd het na bijna een uur weer wat droger, alle straten stonden blank.
Maar zo kan eddie niet naar huis komen, hij gaat echt niet zwemmen.
Daar ging ik dan, onder de plu en op mijn badslippers door de straten die veranderd waren in rivieren
Plons plons plons EDDIIIEEEEE KOM EDDIIIEEEEE.
Ik sprak nog wat buren, ze hadden me eerder al horen roepen in de tuin
Ze wisten gelijk over welke kat ik het had, hij heeft iedereen hier om zijn lieve staartje heen gewikkeld.
Ik nam een andere route, het water was erg koud aan mijn voeten.......
Zie iedereen zijn auto nakijken op schade van de hagel, omgevallen bomen, overal afgebroken takken, mensen die hun schuur aan het hozen waren.
Wat een spectakel zo in leerdam.
Ik wist trouwens niet dat er zo veel fotograven in dit gat woonden
Zie ik ineens onder een struik een paniekerig koppie.........EDDIE!!!!!
Ik naar de struik maar het diertje was nog helemaal in zware paniek.
Hij schoot weer onder de struik terug........en daar stond ik dan.......
Met mijn voeten in een rivier, onder de plu, op mijn badslippers ruim een kwartier te smeken of hij SVP bij me wilde komen
Ondertussen reden de politie wagens af en aan.
1 reed voor mijn neus langs en hield mij in de gaten
ik beheerste me om niet even te zwaaien
Eddie nam de gok en kwam voorzichtig dichterbij.
Ik greep hem in zijn nekvel en sleurde hem op mijn arm.
Ik begon te lopen.....plons.....plons.....plons......maar Eddie werd niet blij meer van het geluid van water en klauwde zich in mij vast
Hup, onder de plu mee naar huis jij kleine boef
Nog even geknokt met een kat op mijn arm en een plu in mijn hand en dan nog even met de sleutel de deur open maken
Hij heeft vannacht echt in coma gelegen van de spanning.........arme kat......als ik hem voortaan roep hoop ik dat hij gelijk thuis komt......domme kat

ik hoop dat je kat snel weer thuis komt.
We hebben klei en dus loopt het water niet weg (wordt van de vakantie aangepakt hoor, dan zijn ze ook drie weken weg dus kunnen we het verblijf op de schop nemen) 
Ze is 12 inmiddels en haar achterpootjes worden wat zwakker, dus de sprong naar de auto haalt ze niet meer goed. Dus de grijsbak neergezet. Voorheen ging dat prima als oplossing. Na enkele minuten afkijken ging ze dan wel. Nu dus niet en mijn kinderen wilden niet gana slapen eer poes veilig binnen was
Manlief zei: ze komt vanzelf wel... Dus bak een kwartier laten staan...
Toen was het voor mij genoeg. Heb de opstapkruk van de keuken (zo'n Ikea ding) OP de grijsbak gezet en Hoera!!! daar sprong ze dus wel op. Jippie... kat veilig en droog binnen, kids in bed en slapen...