Sumiko is altijd al een probleem-eter geweest. Vanaf pup at ze nooit de hoeveelheden die ze moet eten volgens de verpakking. Ze is gelukkig niet te dun, maar we hebben regelmatig gehad dat ze alles onder staat te braken met gal en dat lijkt me niet de bedoeling.
Met de DA hebben we het er over gehad, die adviseerde in eerste instantie om er 's ochtends IETS overheen te doen, no matter what, zodat ze iig geen lege maag heeft. Dat hebben we gedaan met yoghurt, maar het probleem lost zich niet bepaald op. Het braken wordt iets minder, maar nog steeds niet zoals het is.
Afgelopen zaterdag zijn we toch weer even binnengelopen bij de DA om te vragen om tips. Er was toen een andere DA die ons adviseerde om andere brokken te gaan proberen. Ook dat hebben we gedaan, zonder echt succes. Ze eet ongeveer 1/3 van wat ze zou moeten eten op een dag. Ondertussen hebben we 2 soorten eukanuba geprobeerd en de brokken van de DA zelf. Enige manier om haar aan het eten te krijgen is door de brokjes in haar speelbal te doen, maar dan duurt het zo lang voor ze alles op heeft dat ze gewoon niet genoeg tijd heeft om genoeg brokjes te eten
. Volgende advies van haar was om haar nu helemaal door te laten lichten voor de zekerheid en als daar niets uit komt dan gewoon gaan dwingen om te eten (dus geen koekjes, niets over de brokken en gewoon afwachten tot ze honger heeft). Ze denkt namelijk dat ze misschien niet eet omdat ze dan hoopt dat ze er weer yoghurt overheen krijgt. Ik weet nu al dat ze dan wel eet, in principe doen we nu niet veel anders. Ze krijgt maar weinig koekjes en we hebben ook dagen dat ze geen yoghurt over haar brokken krijgt. Dan eet ze niet minder dan met yoghurt, dus ik heb niet het idee dat dit de juiste oplossing is.
Ook hebben we al geprobeerd om haar bak steeds na 10 minuten weg te halen als ze niet eet en pas bij de volgende eetbeurt weer. Dat was 1 groot drama, ze at helemaal niets meer en stond alleen nog maar te braken, dus daar zijn we mee gestopt.
Nu heb ik altijd het idee gehad om na het verhuizen over te gaan op BARF, omdat ik nu gewoon geen plek heb waar ik haar dat soort dingen kan laten eten. Het is een tut, die ook haar brokken 1 voor 1 uit de bak haalt en dan langzaam opeet, dus ik vermoed dat stukken vlees ook door het hele huis gehaald worden. Het huis staat ondertussen te koop, maar heb niet het vermoeden dat het snel verkocht wordt, dus wellicht ga ik toch even met de DA overleggen om eerder te beginnen. Desnoods moet ze dan maar eten in de afgesloten bench of met goed weer op het mini-balkonnetje. Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in dat dit beter gaat lukken, ze heeft nu 2x een beetje van dat kant-en klaar vers voer gehad (Die bakjes uit de vriezer en zo'n diepvriesworst) en dat gaat ook met moeite er in, paar keer likken, weer wegleggen, paar keer likken, om gek van te worden, uiteindelijk met veel moeite dan toch maar opeten. Die worst ging ze in het begin heel erg van aan de diarree, maar toen was ze ook nog wat jonger, dus wellicht daardoor.
Vandaar ben ik benieuwd naar adviezen. Wie is er bekend met dit soort problemen. Ik weet dat het een beetje bij het ras hoort, maar ik ga me er toch wel zorgen over maken en zou graag hebben dat ze gewoon beter gaat eten. Als er andere honden in de buurt zijn heeft ze last van competitiedrang en eet ze wel prima overigens, maar die 2de hond moet bij ons echt nog even wachten tot ze iets ouder wordt....
.
Bakje wordt daarna nog 10x uitgelikt. Hij staat ook al in de keuken te wachten als ik alleen maar z'n vlees pak uit de kast, staat op z'n achterpoten te dansen als ik het neerzet. Echt zo een grote verandering 
75% vlees en 0% granen. Goed alternatief als je geen vers wilt/kunt voeren
)
)
*