hond is drama-eter...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

hond is drama-eter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 12:05

Pff, laatste hoop op tips, haha.
Sumiko is altijd al een probleem-eter geweest. Vanaf pup at ze nooit de hoeveelheden die ze moet eten volgens de verpakking. Ze is gelukkig niet te dun, maar we hebben regelmatig gehad dat ze alles onder staat te braken met gal en dat lijkt me niet de bedoeling.
Met de DA hebben we het er over gehad, die adviseerde in eerste instantie om er 's ochtends IETS overheen te doen, no matter what, zodat ze iig geen lege maag heeft. Dat hebben we gedaan met yoghurt, maar het probleem lost zich niet bepaald op. Het braken wordt iets minder, maar nog steeds niet zoals het is.
Afgelopen zaterdag zijn we toch weer even binnengelopen bij de DA om te vragen om tips. Er was toen een andere DA die ons adviseerde om andere brokken te gaan proberen. Ook dat hebben we gedaan, zonder echt succes. Ze eet ongeveer 1/3 van wat ze zou moeten eten op een dag. Ondertussen hebben we 2 soorten eukanuba geprobeerd en de brokken van de DA zelf. Enige manier om haar aan het eten te krijgen is door de brokjes in haar speelbal te doen, maar dan duurt het zo lang voor ze alles op heeft dat ze gewoon niet genoeg tijd heeft om genoeg brokjes te eten :(:).
Volgende advies van haar was om haar nu helemaal door te laten lichten voor de zekerheid en als daar niets uit komt dan gewoon gaan dwingen om te eten (dus geen koekjes, niets over de brokken en gewoon afwachten tot ze honger heeft). Ze denkt namelijk dat ze misschien niet eet omdat ze dan hoopt dat ze er weer yoghurt overheen krijgt. Ik weet nu al dat ze dan wel eet, in principe doen we nu niet veel anders. Ze krijgt maar weinig koekjes en we hebben ook dagen dat ze geen yoghurt over haar brokken krijgt. Dan eet ze niet minder dan met yoghurt, dus ik heb niet het idee dat dit de juiste oplossing is.
Ook hebben we al geprobeerd om haar bak steeds na 10 minuten weg te halen als ze niet eet en pas bij de volgende eetbeurt weer. Dat was 1 groot drama, ze at helemaal niets meer en stond alleen nog maar te braken, dus daar zijn we mee gestopt.

Nu heb ik altijd het idee gehad om na het verhuizen over te gaan op BARF, omdat ik nu gewoon geen plek heb waar ik haar dat soort dingen kan laten eten. Het is een tut, die ook haar brokken 1 voor 1 uit de bak haalt en dan langzaam opeet, dus ik vermoed dat stukken vlees ook door het hele huis gehaald worden. Het huis staat ondertussen te koop, maar heb niet het vermoeden dat het snel verkocht wordt, dus wellicht ga ik toch even met de DA overleggen om eerder te beginnen. Desnoods moet ze dan maar eten in de afgesloten bench of met goed weer op het mini-balkonnetje. Ik heb er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in dat dit beter gaat lukken, ze heeft nu 2x een beetje van dat kant-en klaar vers voer gehad (Die bakjes uit de vriezer en zo'n diepvriesworst) en dat gaat ook met moeite er in, paar keer likken, weer wegleggen, paar keer likken, om gek van te worden, uiteindelijk met veel moeite dan toch maar opeten. Die worst ging ze in het begin heel erg van aan de diarree, maar toen was ze ook nog wat jonger, dus wellicht daardoor.

Vandaar ben ik benieuwd naar adviezen. Wie is er bekend met dit soort problemen. Ik weet dat het een beetje bij het ras hoort, maar ik ga me er toch wel zorgen over maken en zou graag hebben dat ze gewoon beter gaat eten. Als er andere honden in de buurt zijn heeft ze last van competitiedrang en eet ze wel prima overigens, maar die 2de hond moet bij ons echt nog even wachten tot ze iets ouder wordt....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:14

Zou bijna zeggen breng maar een tijdje bij mij in pension, alles eet hier.
Als ze wel eet als er andere honden zijn heeft denk ik toch een beetje te maken met jullie gedrag naar haar eet gedrag. Wat doet ze als ze s'nachts eten krijgt? Lees eens het boek de vrouw die naar honden luisterd, een leuk en leerzaam boek.
Heb ook een beetje het idee dat voor haar eten braken betekend. Daarom zou ik ook geen Yogurt geven want dat is zuur. Kook eens wat lamshart of kippenlever voor over het voer.
Succes.

Wilawander

Re: hond is drama-eter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:18

Mijn DH doet dit vanaf puppytijd. Hij hadt nogal last van wormen en in het begin at hij vrij slecht. Dit werdt later wel beter maar elke ochtend of als hij niet op tijd zijn eten krijgt spuugt hij gal.

Hij eet nu sinds 3 jaar German Shepard 24 van RC en dat gaat al stukken beter. Hier zit iets in dat een beschermlaag in maag en darmen legt. Verder krijgt hij 3 x per dag eten en midden in de nacht nog een koekje zodat ze maag niet leeg is en dat gaat goed.

Sinds een half jaar hadt hij weer wat problemen en hij heeft toen 3 maanden lang maagzuurremmers gehad en medicatie tegen een maagzweer. Inmiddels gaat het met hem heel goed en eet hij ook graag en goed. Hij is nu voor he eerst in zijn leven (7 jaar) perfect op gewicht. Hij was nooit te mager maar mocht altijd wel iets meer hebben en dat iets heeft hij nu eindelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:20

Ik zal je uitleggen hoe wij dit aanpakte..

Gewoon brokken in de bak
Hond er naar toe roepen
Gaat de hond niet eten !! gelijk bak weghalen
S'avonds weer proberen
Weer niet eten ? .. gelijk bak weg

Na 2 dagen hebben wij nooit geen problemen meer gehad. Toen hadden ze door dat als ze niet gingen eten ze dus gewoon niet meer kregen.

Zoiezo niet de bakken met voer de hele dag laten staan maar op voerbeurten neezetten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:24

Ik zou toch nog even doorzetten met vers voer zoals Duck of Farmfood bijv...
Makkelijk te bewaren, makkelijk te geven en toch alweer heel wat beter/ gezonder dan brokken.
Ik begrijp stiekem best wel dat een hond moeite heeft met brokken... het lijkt mij ook niet erg smakelijk. Plus dat er van alles aan toegevoegd moet worden om het aan elkaar te laten kleven, houdbaar te houden, etc...

Onze hond is er erg op vooruit gegaan sinds we vers geven.

Zorg voor een plekje waar ze alleen en in alle rust kan eten. Verdeel de voerbeurten over 4x. Dus geef minder per keer, maar gewoon iets vaker. Zet even door met vers... heeft even tijd nodig.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:27

Wij hebben ook zo'n moeilijke eter en volgens mij is ze ongeveer even oud als die van jou.
Luna krijgt dan wel kvv en deels BARF, ik merk dat ze het BARF nog beter eet dan kvv.
Er zijn dagen dat ze haar carnibest krijgt en me aankijkt van moet ik dat eten.. :\ .

Ik snap alleen niet waarom de DA zegt dan geen yoghurt meer over de brokken te doen.
Op dagen dat Luna heel weinig wil eten krijgt ze gewoon yoghurt (biogarde) , zij is net zoals jouw hond nog in de groei dus dagen vasten is niet zo gezond.

Mijn advies is (maar ik ben bevooroordeeld) stop met de brokken (met beleid) en stap over op KVV en als het je lukt BARF, ze zal misschien in het begin diarree krijgen maar dat gaat echt wel weg, juist van KVV en BARF krijgen ze mooie vaste ontlasting en veel minder ook.
Een hond dwingen te eten zou ik niet eens aan willen beginnen, als mijn hond aangeeft het niet te willen hebben is dat meestal met een reden, en ga ik niet haar andere dingen ontnemen(zoals yoghurt) om hierin te winnen.

Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn ervaring praten maar ook aan mijn franse bulldogjes merk ik dat ze met veel meer smaak eten nu ze kvv en BARF krijgen, en ook hun krijgen een scheutje youghurt soms erbij, is alleen maar goed voor ze.

Maar jouw type hond, dat moet een genot zijn als je die aan de BARF zet, weet zeker dat ze dit (als ze het snapt) geweldig vindt, de eerste keer dan Luna een hele kip kreeg was ook echt zo mooi om te zien, scheuren, likken, bijten, heb echt de hele tijd erop zitten kijken :D
Probeer van het eten iets positiefs te maken ipv negatiefs , voor beide.

Succes in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:29

Maar als de hond er ook regelmatig bij kotst zou ik toch 'ns kijken of hij niet gewoon een allergie heeft voor bijv. granen of één van de andere ingrediënten.
Allergie testje lijkt me dus echt de beste oplossing als eerste stap.

Want ik zou ook niet graag iets eten waarvan ik weet dat m'n lichaam er ziek van (kan) wordt.

Eén van mijn eigen honden eet ook niet zo graag, maar is niet dun. Ze is gewoon slank maar wel net goed op gewicht. Die is erg kieskeurig met wat ze eet.

Geef trouwens niet te snel op met 1 soort voer; het hondenlijf heeft 6 weken nodig om aan een nieuw voer te wennen. Dus diarree, etc. is normaal de eerste tijd als je net overgestapt bent.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:35

Femke schreef:
Maar als de hond er ook regelmatig bij kotst zou ik toch 'ns kijken of hij niet gewoon een allergie heeft voor bijv. granen of één van de andere ingrediënten.
Allergie testje lijkt me dus echt de beste oplossing als eerste stap.

Want ik zou ook niet graag iets eten waarvan ik weet dat m'n lichaam er ziek van (kan) wordt.

Eén van mijn eigen honden eet ook niet zo graag, maar is niet dun. Ze is gewoon slank maar wel net goed op gewicht. Die is erg kieskeurig met wat ze eet.

Geef trouwens niet te snel op met 1 soort voer; het hondenlijf heeft 6 weken nodig om aan een nieuw voer te wennen. Dus diarree, etc. is normaal de eerste tijd als je net overgestapt bent.

Luna van ons is een moederloos hondje, wij hadden haar vanaf 3 weken in huis, ze kreeg speciale puppymelk(farmfood) maar heeft haar eerste weken constant diarree gehad en veel moeten overgeven, door de DA is ze op allerlei dingen toen getest, ab kuren gehad en speciale brokken toen ze op brokjes overmocht, niks hielp.
Tot ik zelf rond gaan zoeken ben op het internet en met KVV begonnen ben, echt een wonder was het voor ons, na een paar dagen hadden we een pup die nergens meer last van had, geen diarree niet overgeven , super gewoon.
Ook nu merken we dat zo gauw ze bij mijn ouders bv brokken gestolen heeft of iets anders krijgt ze gelijk aan de diarree zit, dus echt hier niks anders meer dan vers vlees.

Maar op zich zou het zeker kunnen dat TS haar hond dan ergens allergies voor is, want overgeven is bijna altijd een teken dat er iets mis is.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:35

Hier HADDEN we ook zo'n eter, brokje voor brokje uit de bak en dan nog de helft laten staan. Diverse brokken geprobeerd, met yoghurt, blikvoer etc erover heen maar het bleef een crime.

Totdat we over zijn gestapt op KVV. Meneer (vr)eet alles op, het liefst zou hij de bodem van z'n bak er nog bij op eten ook := Bakje wordt daarna nog 10x uitgelikt. Hij staat ook al in de keuken te wachten als ik alleen maar z'n vlees pak uit de kast, staat op z'n achterpoten te dansen als ik het neerzet. Echt zo een grote verandering :j

Onze andere hond had vaak last van gal braken of diarree maar ook dat is bijna helemaal weg, zij is ook super enthousiast sinds we over zijn op KVV, nu ongeveer een jaar of 2. Brokken at ze altijd wel goed maar dit vindt ze echt het allerlekkerst.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:37

Sinds wij Orijen voeren eet onze hond een stuk beter :) 75% vlees en 0% granen. Goed alternatief als je geen vers wilt/kunt voeren :)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:02

Wilawander schreef:
Mijn DH doet dit vanaf puppytijd. Hij hadt nogal last van wormen en in het begin at hij vrij slecht. Dit werdt later wel beter maar elke ochtend of als hij niet op tijd zijn eten krijgt spuugt hij gal.

Hij eet nu sinds 3 jaar German Shepard 24 van RC en dat gaat al stukken beter. Hier zit iets in dat een beschermlaag in maag en darmen legt. Verder krijgt hij 3 x per dag eten en midden in de nacht nog een koekje zodat ze maag niet leeg is en dat gaat goed.

Sinds een half jaar hadt hij weer wat problemen en hij heeft toen 3 maanden lang maagzuurremmers gehad en medicatie tegen een maagzweer. Inmiddels gaat het met hem heel goed en eet hij ook graag en goed. Hij is nu voor he eerst in zijn leven (7 jaar) perfect op gewicht. Hij was nooit te mager maar mocht altijd wel iets meer hebben en dat iets heeft hij nu eindelijk.

's nachts een koekje? Moet je er dan elke nacht uit? Au...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 14:00

first of all: met braken bedoel ik dat ze alleen maar gal spuugt, dat komt dus doordat haar maag leeg is. Brokken braakt ze niet op verder, als ze eet gaat dat gewoon goed. Ze braakt dus niet haar eten uit. Even iedereen persoonlijk verder...

@kohtje: ik heb het idee dat ze eet met andere honden omdat ze het gevoel heeft dat haar brokken anders door andere honden opgegeten worden, niet omdat wij er zo moeilijk mee om gaan. Tegenover de hond doen we er eigenlijk niet echt moeilijk over. Ze heeft op dit moment onbeperkt haar bak staan, dus ook 's nachts. Dan eet ze helaas ook niet. Naar het boek zal ik eens kijken, dankjewel voor je tip! Brokken betekenen voor haar dus niet dat ze gaat braken, ze braakt juist omdat ze niet eet.
@Wilawander: Sumiko wordt goed ontwormd, dus dat is het probleem hier niet. Ze heeft 1x last gehad van wormen en daar hebben we meteen in overleg met de DA op ingespeeld gelukkig. Mijn DA had het ook al over maagzuurremmers, maar had liever dat we gewoon zouden proberen om haar zo aan het eten te krijgen.
@Peanutbutter: zoals gezegd hebben wij dat ook geprobeerd, maar dan wel even 10 minuten gegeven, omdat ze gewoon niet direct op een bak aanvalt, eerst even snuffelen en kijken. Gevolg daarbij was dat ze niet anders meer deed dan braken, omdat ze gewoon niet gaat eten op dat moment. Daar zijn we dus in overleg met de DA weer mee gestopt omdat dat echt niet goed ging...
@Ninx: wij overwegen nu dus inderdaad vers, is het dan handiger om die bakjes te geven dan om te BARFen? Want ik heb nog niet echt het verschil tussen die twee gevonden, die bakjes zijn natuurlijk wel makkelijker, zie er op tegen dat samenstellen...
@_Inge: Deze DA had het idee dat ze niet meer at, omdat ze wist dat ze dan yoghurt zou krijgen, dus om die reden wilde ze haar van de yoghurt af hebben. Ook omdat ze brokken met yoghurt nog steeds matig eet, en vaak laat staan. Ondertussen staat hier toch weer een pak yoghurt, als het echt niet gaat dan krijgt ze toch een scheut yoghurt over de brokken en verder af en toe los in een bakje wat (volle) yoghurt. Met dwingen heb ik dus ook moeite en ga ik zeker niet doen, maar ik vind het wel heel raar dat ze haar brokken wel eet als ik ze in de speelbal doe. Als ze het niet lekker vindt, dan zou ze ze dan toch ook laten liggen voor mijn gevoel...
@Femke: ze gaat sowieso doorgelicht worden door de DA voordat we nieuwe stappen gaan nemen, maar ze braakt dus omdat haar maag leeg is, niet van de brokken. Mijn fout, is waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Ook het overstappen weet ik, dit heb ik dus met de DA overlegd, of we niet eerst langzaam moesten afbouwen naar de brokken van de DA, maar omdat ze dit toch niet at had dat weinig zin volgens haar.
@Evelli: Orijen heb ik een proefverpakking van geprobeerd, maar hoeft ze ook niet. Laat ze zelfs liggen als ik het vanuit mijn hand voer. Ze komt even snuffelen en dan wandelt ze weer weg.

Ik raak toch steeds meer overtuigd om vers te gaan voeren....

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:04

Ik weet niet of het al aan is gehaald maar mijn hondje is pas gaan eten toen we haar warm vlees gaven. Ze krijgt nu Rhodi ofzo, dit zijn diepvriesplakken voor de hond. Dit koken we in en pannetje, de geur van het koken lijkt haar al zo veel honger te geven dat ze meteen begint te eten als ze het krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:14

peugotje schreef:
Wilawander schreef:

's nachts een koekje? Moet je er dan elke nacht uit? Au...

Ach moet s'nachts minstens 3 keer naar de wc dus geen probleem. Hij weet het al precies.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:22

ik zou beginnen met kvv voeren en dan langzaam barf dingen gaan bijvoeren,en als je dan echt wil gaan barfen,goed inlezen en laten adviseren en zo de hond overzetten :)

haal anders eens een pakje smuldier bij een supermarkt en kijk eens hoe hij deze eet...beste is een compleetversie mee te nemen waarbij de vlees/pens compleet over het algemeen het best wordt gegeten door honden.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:37

Ga mee met Kimmie. Desnoods gewoon voorlopig alleen KVV.

Wat betreft het gal spugen, ik heb ook een hond die eerder 3-4 keer in de week gal spuugde. Dat was in de tijd dat ze nog brokken kreeg 2x per dag. Sinds zij overgezet is op KVV en maar 1x per dag eten krijgt spuugt ze nauwelijks nog.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:57

Onze vorige hond at ook niet heel makkelijk zijn brokken. Hij kreeg caracroc brokken en dan de brokken met meer energie. Dan hoefde hij er niet zoveel van te eten, van de 'gewone' versie werd hij te mager.
Als hij niet at dan spuugde hij ook gal. Als zijn maag begon te rommelen dan gaven we hem een paar frolicjes, je moet wat, daarna ging hij dan wel weer brokken eten.
Wat we ook wel eens deden was brokjes gooien in de gang, als hij weer eens niet gegeten had, dan rende hij achter de brokjes aan en at ze dan wel op. Wellicht iets te maken met jachtinstinct?
Als wij wat overhadden van het eten dan kreeg hij de restjes, dat at hij dan wel weer goed..

Uiteindelijk had hij twee soorten brokken staan, 's morgens wilde meneer farmfood brokjes en 's avonds at hij de caracroc.
Tussendoor kreeg hij wel eens smuldier. De laatste drie maanden kreeg hij carnibest.

Nu hebben we twee nieuwe honden, herplaatsers, ze eten de brokken niet en ze krijgen nu carnibest, dat eten ze goed.
Ze krijgen een keer per dag te eten en dat gaat goed.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:58

Ken het probleem maar al te goed!
Moet zeggen, dat toen we ons er eenmaal 'aan over gaven' dat ze dus heel slecht eten, het wel een stuk beter gaat!!
De bak snel weg halen, doen we niet meer, want dan eten ze helemaal niets meer.
Doen er wel altijd iets 'lekkers' in zoals bijvoorbeeld en paar frolicjes, een schapenvetbonbons (dat gaat er héél goed in :D ) o.i.d. Daar beginnen ze dan mee en vaak eten ze dan wel verder.
Tegenwoordig zetten we 's avonds het eten neer en halen het na ongeveer een kwartier weg. Na het laatste rondje uitlaten zetten we hem weer neer (weer met iets lekkers erin) en dan eten ze bijna altijd de bak leeg!!
2x per week krijgen ze energique en dat is binnen een paar tellen op!! (maar geef je het een aantal dagen achter elkaar, moeten ze het niet meer }:0 )

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:07

onze tuhola heeft hier ook jaren slecht gegeten (nog wel eens)
volgens de verpakking moet ze 1,5 schep hebben 2x daags

uiteindelijk zijn we vanuit wanhoop over gestapt op drastische maatregelen (andere honden aten haar bak leeg dus de bakken moeten met 10 min leeg zijn)
ze krijgt een halve 2x daags en dat eet ze met smaak ze blijft een wat honger gevoel houden
krijgt hier en daar toch nog wel wat lekkers tussendoor
ze blijft wat aan de "dunne kant" maar eet in ieder geval 2 keer daags

misschien bij jullie ook proberen gewoon halve porties geven en kijken of ze dan wel het regelmaat er in kan vinden
en hier en daar wat lekkers tussen door zoals een oor een bot of weet ik het wat zal haar wel op gewicht houden

dit is de dame bij ons in kwestie (de linker)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYMDLGCJ.jpg

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:41

Wilawander schreef:
Ach moet s'nachts minstens 3 keer naar de wc dus geen probleem. Hij weet het al precies.

wowie, moet er niet aan denken! maar een koekje snachts voor de hond is dan neit zo een ramp inderdaad, juist ook wel gezelig als je toch moet plassen :)

@TS, wij geven ook vers, smuldier compleet, gaat er goed in hoor!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:32

Ik was zo radeloos dat ik via mijn DA terecht ben gekomen bij een gedragsdeskundige op het gebied van eten. Ze was al drie keer volledig door de molen gehaald en ze had voedselintoleratie, maar ze was echt graat en graatmager en ze wilde maar niet eten. Ze had zowieso door haar verleden behoorlijk wat gedragsproblemen en doordat ze graatmager was kon ze echt niet een paar dagen zonder eten. Ze had al meerdere malen aan het infuus gelegen, maar we kregen er maar niks in. Soms at ze met slagroom, soms met vla. Maar voor haar was eten geen eten, maar aandacht. Want we deden er alles aan om haar te laten eten. We hebben toen onder behandeling van de DA de "therapie" ingezet. Ze kreeg onderwel infuus maar vanaf dat we haar eten gingen klaar maken, mocht ze absoluut geen aandacht meer, dan was ze lucht, vervolgens kreeg ze 5 minuten de tijd en dan bak weg en dat 3 keer op een dag. En na een aantal weken is ze vrij redelijk of in ieder geval acceptabel gaan eten. Ze kwam ook weer wat aan, maar we zijn daar nog altijd heel strikt in ook al zijn we al 3 jaar verder. We hebben er nu een hond bij, dus concurrentie en dat helpt haar enorm met eten, ze is nu bijna op haar ideale gewicht. En ze eet nu zelfs als we haar ergens mee naar toenemen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:24

Mijn hond die ik als oudje uit het asiel heb weggehaalt (inmiddels overleden) deed precies hetzelfde.
Wat bij haar alleen het probleem was is dat ze chronische nierinfunctientie had en ze mocht alleen speciaal nierdieet voer hebben. Ik heb haar gewoon smorgens en savonds eten aangeboden en als ze niet at, jammer dan. (Als ik haar iets anders zou geven is dat weer zeer slecht voor de nieren ) Na 3 dagen volhouden at ze haar bak leeg en hebben we er verder geen problemen meer mee gehad, ze was zelfs best dik voor een hond met nierproblemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 11:23

Even met vriendjelief overleggen straks, om dan toch KVV te gaan halen straks. Kan ik dit nog combineren met brok (heb net een grote nieuwe zak gehaald, vindt het ook erg zonde om die weg te gooien...) of is het beter om dan alleen KVV te geven? Brokken die ik op dit moment heb liggen zijn eukanuba puppybrokken (large breed).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:26

Ik heb begrepen dat het eigenlijk slecht is om zowel vlees als brokken door elkaar te gebruiken. Dat de maag daar niet goed tegen kan.
(en eukanuba lusten ze bij ons ook niet }> )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 11:31

eukanuba kregen ze bij ons bij de fokster, en advies was om daar het eerste jaar mee door te gaan. Fokster had al verschillende soorten voer geprobeerd, maar hiermee beste resultaat, dus daar vertrouw ik helemaal op, haha. Haar zusje lust het overigens erg graag, die is een stuk breder dan die van ons *lol*. Ook de rest van het nest eet nog zonder problemen de brokken wat ik van Christel heb begrepen.
Wat ik gewoon echt echt echt niet begrijp is dat ze ze wel eet als ik ze in de speelbal doe en niet als ze in de bak liggen. Dat slaat toch nergens op? Als ze ze niet lekker vindt, waarom eet ze dan wel uit haar bal?

Wat jij zegt over dat combineren lees ik ook, maar op andere plaatsen lees ik weer dat dat achterhaalt is en dat het geen probleem is.
Ook ben ik benieuwd of ik gewone hondenkoekjes als beloning kan blijven geven of dat ik daar dan ook andere dingen voor moet gaan halen? *ziet ook 2 dozen hondenkoekjes in de prullenbak verdwijnen :evaw: *