Wij gaan er heen met 2 honden. Van een kennel waar ik heb stage gelopen. Ik breng haar honden voor.
Ben benieuwd hoe het gaat. Er gaat een nieuw hondje mee, haar showdebut

Ben benieuwd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Zondag zijn wij aan de beurt, en jij?
Breng 'm (met het oog op de keurmeester en de concurrentie) niet zelf voor dit keer, maar we hopen op z'n tweede jeugdCAC
In Groningen in maart waren het er 14, dat was belachelijk weinig
Van de 21 honden zijn er 5 'eigen', dus van mij en twee vriendinnen, denk dat er 4 reuen in de jeugdklas staan en als de keurmeester een béétje kijk er op heeft dan zou die van mij op z'n sokken moeten kunnen winnen
Helaas wordt er door Nederlandse keurmeesters nogal eens achter het lijntje gekeurd en dat is dus ook precies de reden dat ik 'm zelf niet voorbreng zondag
Twee weken terug in Arnhem heb ik het ook niet zelf gedaan, en eigenlijk vind ik dat serieus nog erger qua zenuwen dan om het wél zelf te doen 

Ik woon zo'n beetje om de hoek. En de fokker waar ik graag een pup van wil loopt daar stage als aspirant-keurmeester
Neej schreef:Wat voor honden nemen jullie mee?
21 is normale opkomst voor ons.. Aantal varieert meestal zo tussen de 19 en 23In Groningen in maart waren het er 14, dat was belachelijk weinig
Van de 21 honden zijn er 5 'eigen', dus van mij en twee vriendinnen, denk dat er 4 reuen in de jeugdklas staan en als de keurmeester een béétje kijk er op heeft dan zou die van mij op z'n sokken moeten kunnen winnen
Helaas wordt er door Nederlandse keurmeesters nogal eens achter het lijntje gekeurd en dat is dus ook precies de reden dat ik 'm zelf niet voorbreng zondag
Twee weken terug in Arnhem heb ik het ook niet zelf gedaan, en eigenlijk vind ik dat serieus nog erger qua zenuwen dan om het wél zelf te doen
Ollie is gelukkig vrijdag nog helemaal onder handen genomen dus die hoeft deze week niet getrimd, dat scheelt alweer in de voorbereidingsstress

Een van 'onze' teven zit tegen haar loopsheid aan en is ook verschrikkelijk uit vacht, jammer maar helaas, daar moet de KM maar een beetje doorheen kunnen kijken, en zo niet, gaat meneer (of mevrouw) op de no-go lijst zeggen wij dan 
ik stond afgelopen zondag met mijn brandschone, pas geknipte en prachtig in model zijnde reu naast een ongewassen, ongetrimde en stinkende reu, maar mooi dat ik (of nouja, Ollie dan) het reserve kreeg, en die vieze reu het CAC
Dat was dan ook wel weer een beetje jammer
Gelukkig maar, want mijn monster vindt het ook nogal leuk, en die heeft er nogal een handje van om de keurmeester te bespringen

Ben al tevreden als ze gewoon braaf is! Meestal vinden keurmeesters het wel leuk als een hondje lekker vrolijk is.
Hondje waar ik eerst mee showde vond het op een geven moment niks meer aan.. Ze keek echt gigantisch arrogant en shagrijnig haha. Heb ik de keurmeester ook wel eens horen zeggen tegen de schrijver hihi.. 
Maar sommigen blijven het ook leuk vinden
Mijn vriendin neemt een veteranenteef mee zondag, mevrouw is ruim 8 en gaat nog steeds met alle plezier als een treintje door de ring
Ze is inmiddels ook al een paar keer beste veteraan geworden
Maar kreeg toch nog een U om dat ze er nog goed uit zag voor haar leeftijd, ondanks dat ze 4 nestjes gehad heeft. 
Kom ik aan, komt de vader van mijn vriendinnetje (die Ollie zou voorbrengen) direct naar ons toe met de mededeling dat ik Ol zelf maar moest voorbrengen omdat ie toch maar met 2 honden in de ring stond, én hij zich niet zo lekker voelde. Nou hou ik niet zo van onverwachte dingen, ik had verkeerde schoenen aan, m'n showjasje niet bij me.. Ik balen
Maargoed, wij de tent opgezet, lekker even zitten relaxen, hondjes los aan de grondpen.. Even bij de ring gezeten, daar zaten meer mensen gelukkig
Vervolgens met Ol de ring in, yay een 1U dus z'n tweede jeugdpunt
en weer terug naar de tent met de hondjes lekker aan de grondpin
Om 3 uur lekker naar huis gegaan want beetje show-moe op het moment, en nu zitten we aan de chinees, met de hondjes helemaal bekaf op hun kleedje 
dus ik ben een blij meisje
Gefeliciteerd met je jeugdpuntje!
Gelukkig geen BOB, anders moesten we nog langer wachten, we waren al als 1 van de laatsten.. En de groepskeurmeester kiest toch nooit de tatra, toen ik een keer in de erering stond vroeg hij aan mij of ik een kuvasz in handen had 

De laatste tijd 'moeten' we telkens wachten op de erering ivm de veteranenteef van een vriendinnetje (telkens de enige en dus ook BOB-veteran) en ohja, het begint ook vrij standaard te worden dat haar reu of teef BOB wordt dus dan wachten we daar ook nog oven op. Doe je nou eenmaal, als je zo met z'n allen zit
Maar nou konden we gewoon lekker om 3 uur naar huis, en dat was ook wel eens even prettig