Hond met tandsteen en stank uit bek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Hond met tandsteen en stank uit bek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:24

Mijn oudste hond is vijf jaar en begint nu toch wel last van tandsteen te krijgen. Het probleem is dat ze het moeilijk toelaat dat ik haar tanden schoon krab met een tandenkrabbertje. Mijn andere hond is 3 en heeft er bijna geen last van, die kauwt ook meer op kluiven... Nu heb ik dentidog spray gekocht. Heeft iemand hier ervaring mee? 's avonds voor het slapen gaan haal ik het water weg en spray ik het op haar kiezen. 's nachts trekt het dan in het tandsteen en het wordt er zachter van volgens de bijsluiter. 's morgens geef je dan brokken of een kluif en langzaam maar zeker moet de tandsteen verminderen. Ik heb het nu een paar keer gebruikt, en haar tanden worden al minder geel. Ook heb ik het idee dat ze wat minder uit haar bek stinkt. Poetsen heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat vind ze vreselijk!! En om steeds een gevecht aan te gaan zie ik niet zitten. Onder narcose bij de dierenarts wil ik voorkomen, en zo erg is het gelukkig nog niet. Ik hoop ook dat ik dat met die spray kan voorkomen :j

Caira

Re: Hond met tandsteen en stank uit bek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:25

Voeding speelt ook een grote rol bij tandsteen, wat voer je?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:31

Als er al behoorlijk wat tandsteen zit kan het ook gevoelig zijn om het er af te halen. Gaat het tandvlees ook bloeden als je aan het schoonmaken bent?
Poetsen moet je ook gewoon oefenen, helpt om beetje smeerkaas op de borstel te doen, niet duur en smaakt lekker.
Niet in 1 keer alles gedaan willen hebben, maar kleine stukjes en stoppen als hond braaf is.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:32

Kleine hondenrassen hebben er heel snel last van (weet niet of je een kleine hond hebt)
Veel botjes geven (geen pens of oortje maar gewoon botjes)
Onze hond van 19 kreeg iedere avond een kauwstaafje (zo'n klein dun botje) en had tot op het eind al z'n tandjes nog zonder al te veel tandsteen.

Succes ermee!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:16

Hier is laatst al een topic over geweest. Voeding speelt inderdaad een belangrijke rol. Tanden poetsen is écht onzin, wel eens in de natuur een wolf met een tandenborstel gezien?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:25

Onze kleine hond van 11 jr (ras: kliko) heeft ook last van tandsteen, grote hond van 8 (ras: duitse herder) heeft nergens last van. Krijgen allebei hetzelfde voer nl. KVV en ook allebei kluiven/botten etc. Bij beiden poets ik geregeld de tanden, maar de ene hond is de andere niet.

Onlangs heb ik de kleine naar de DA gebracht, daar is zijn tandsteen verwijderd. 's Ochtends gebracht en begin middag weer opgehaald. Tandjes zijn weer helemaal schoon. Was de eerste keer maar zou het zo weer doen als het moet.