Mijn oudste hond is vijf jaar en begint nu toch wel last van tandsteen te krijgen. Het probleem is dat ze het moeilijk toelaat dat ik haar tanden schoon krab met een tandenkrabbertje. Mijn andere hond is 3 en heeft er bijna geen last van, die kauwt ook meer op kluiven... Nu heb ik dentidog spray gekocht. Heeft iemand hier ervaring mee? 's avonds voor het slapen gaan haal ik het water weg en spray ik het op haar kiezen. 's nachts trekt het dan in het tandsteen en het wordt er zachter van volgens de bijsluiter. 's morgens geef je dan brokken of een kluif en langzaam maar zeker moet de tandsteen verminderen. Ik heb het nu een paar keer gebruikt, en haar tanden worden al minder geel. Ook heb ik het idee dat ze wat minder uit haar bek stinkt. Poetsen heb ik ook al eens geprobeerd, maar dat vind ze vreselijk!! En om steeds een gevecht aan te gaan zie ik niet zitten. Onder narcose bij de dierenarts wil ik voorkomen, en zo erg is het gelukkig nog niet. Ik hoop ook dat ik dat met die spray kan voorkomen