Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes__ schreef:Is dit nou echt serieus? Ook al zeggen wij: 'Ja doen!' Je ouders zijn het er niet mee eens, dus wat bezielt je?
joytje333 schreef:waarschijnlijk ligt het ook aan de hond hoevaak hij uitgelaten moet worden.
Euhm... ik bedoel wel uitlaten per keer minimaal een uur, ik weet niet of dat scheelt.
Ik liet heel vaak de honden van mijn buren uit meestal had ik het dan zo naar mijn zin dat ik wel 3 uur weg was, helaas zijn ze verhuist...
Joyckuh schreef:joytje333 schreef:waarschijnlijk ligt het ook aan de hond hoevaak hij uitgelaten moet worden.
Euhm... ik bedoel wel uitlaten per keer minimaal een uur, ik weet niet of dat scheelt.
Ik liet heel vaak de honden van mijn buren uit meestal had ik het dan zo naar mijn zin dat ik wel 3 uur weg was, helaas zijn ze verhuist...
Ik vind het ook heel leuk om zo af en toe met een hond te wandelen, dan kan ik ook uren weg zijn! Ik vind het ook leuk om de hond van mijn moeder een hele dag mee naar zee te nemen, geweldig!
Tot het een verplichting word en je dagelijks 5x een hond uit moet laten. Ook al heb je een kater, de hond heeft daar maling aan en wil naar buiten. Ben je ziek, de hond moet toch uitgelaten worden. Heb je het druk? Hond wil toch uitgelaten worden. Dagje weg? Wie zorgt er voor de hond.
Daar al over nagedacht? Je moet wel eerlijk tegenover jezelf zijn. Aangezien ik me er van bewust ben dat ik het waarschijnlijk allemaal maar eventjes leuk zou vinden en het momenteel te druk heb om nog een hond 5x per dag uit te laten, heb ik er bewust voor gekozen om de honden lekker daar te laten waar ze nu zijn. En als ik straks tijd over heb en mijn leven weer een beetje regelmaat heeft en er zeker van ben dat ik het aan kan, pas een hond aan te schaffen. Ja het zijn leuke dieren, maar ze hebben wel veel tijd en aandacht nodig. En dat is niet te koop.
pinto_1 schreef:Mijn honden gaan er ook 3x per dag uit, hooguit dat we langer wandelen als we vrij zijn, maar niet vaker.
Voor de rest: als jouw ouders het ermee eens zijn waarom niet?
Mocht je een keer een uitje hebben kun je ook de buren of een goede kennis/vriendin vragen om met de hond te wandelen, dat scheelt kosten van een opvang.![]()
En je kunt natuurlijk een hond uit het asiel nemen, die zijn minder duur als een rashond.
Belangrijk is dat de hond niet te lang alleen thuis is, dus niet dat je ouders full time werken en jij de hele dag op school zit bijvoorbeeld.
joytje333 schreef:Marloes__ schreef:Is dit nou echt serieus? Ook al zeggen wij: 'Ja doen!' Je ouders zijn het er niet mee eens, dus wat bezielt je?
nee mijn ouders denken dat we helemaal niet meer op vakantie kunnen en dat we dan ook bijna nooit meer leuke dingen kunnen doen.
Ze denken geloof ook dat een hond een fortuin kost,
ik vroeg of ik het met 80 euro zou redden en ze zeiden dat ze het niet wisten maar dat het waarschijnlijk wel 3 keer zo veel zou zijn.
Dus wat bezielt me? nou niks!
joytje333 schreef:pinto_1 schreef:Mijn honden gaan er ook 3x per dag uit, hooguit dat we langer wandelen als we vrij zijn, maar niet vaker.
Voor de rest: als jouw ouders het ermee eens zijn waarom niet?
Mocht je een keer een uitje hebben kun je ook de buren of een goede kennis/vriendin vragen om met de hond te wandelen, dat scheelt kosten van een opvang.![]()
En je kunt natuurlijk een hond uit het asiel nemen, die zijn minder duur als een rashond.
Belangrijk is dat de hond niet te lang alleen thuis is, dus niet dat je ouders full time werken en jij de hele dag op school zit bijvoorbeeld.
mijn moeder werkt om de week:
In de week dat ze werkt, werkt ze van 7.00 tot half 4 en op de woensdag en donderdag niet.
Is dat te veel?
MerelxG_R schreef:Ik vond het ook heel leuk om honden van andere uit te laten. Alleen was dat geen 6 keer per dag en alleen als het mij uitkwam.
3 keer per dag uitlaten vind ik persoonlijk te weinig. Zeker 's avonds voordat de laatste naar bed gaat zou het wel fijn zijn als de hond er dan nog even uit komt. En je kunt wel zeggen dat jij er voor gaat zorgen ed, maar het komt áltijd aan op je ouders. Wie moet hem uitlaten als jij naar school bent? Juist ja.. je ouders. Wie laat hem 's avonds laat uit? Je ouders.. Wie laat hem uit als jij het te druk hebt met school werk? Je ouders.. Ik heb ook altijd geroepen dat ik de onze wel zou uitlaten, maar uiteindelijk zijn het mijn ouders die er het meeste mee wandelen.
Je kunt nooit meer zomaar de deur achter je dicht trekken, want er moet altijd iets geregeld worden voor de hond. Als wij dagjes weg gaan, dan laten de buren hem uit, maar zo zit misschien niet met jou buren. Je kunt niet uren wegblijven op bijvoorbeeld feestjes want de hond met uit. Overigens vind ik het noodzakelijk dat de hond minstens twee keer per dag een flinke wandeling krijgt (lees: 3 kwartier) en dat ze minimaal een keer per dag lekker moeten kunnen loslopen. De overige 3/4 keer is 20 minuten/half uurtje wandelen ook genoeg.
Ik vind dat jij er te makkelijk over denkt en dus geef ik je ouders gelijk.
Hoe zit het trouwens met het werk van je vader en moeder? Werken ze fulltime? Een hond 4/5 dagen alleen thuis laten zitten is ook niks.