He dat lijken mijn 2 kwiebussen wel
Ik heb 2 broers, worden volgende week 20 jaar. Ook zo mager als wat, en allebei aan de pillen voor hun te snel werkende schildklier. Ontlasting wordt ook minder, sinds een tijdje piest er telkens 1 bij de voordeur (zijn binnenkatten), geen idee of het een vorm van dementie is of dat er buiten een andere kat zit te vervelen...
Poepen is ook wisselend, vaak harde keutels die niet stinken maar aan hun kontje blijft hangen en dus ergens in huis belanden of zoals vanmorgen bij mij op schoot
Slapen zichzelf het ongans
en kotsen ook met grote regelmaat, is het bij jouw kat ook grotendeels slijm wat er dan uit komt, geen eten of haar ofzo?
Jibbel schreef:Maar als ik naar het dier kijk, hij is nog blij en is zelf volgens mij helemaal nog niet bezig met doodgaan. En daarom vind ik het zo lastig om een keuze te maken.
Denk dat je inderdaad goed naar het dier zelf moet kijken, ik hoor ook zo vaak dat ze zo mager zijn, maar krijg er verder echt niks in en ze zijn vrolijk, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze weg te brengen.
Wij hadden het idee dat ze misselijk werden van blikvoer, dus dat hebben we geschrapt. Omdat ze zo weinig brokjes aten (misschien ook wel tandproblemen, maar die 2 moeten onder narcose om tandsteen te verwijderen, dus dat is geen optie meer
) hebben we eens geprobeerd brokjes aan te maken met (veel) gekookt water. Dat vinden ze erg lekker, en zo krijgen ze ook voldoende vocht binnen. Misschien iets voor jouw kat.