Welke hond mee op vakantie, speelse of rustige

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Welke hond mee op vakantie, speelse of rustige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:31

Hoooi

Wij gaan deze zomervakantie een weekje naar de zee, nu is het probleem dat we twee honden hebben. In het huisje waar we zitten op een park is maar een hond toegestaan. Het 1e hondje heet max, een 11 jarige jackrussel. Hij is lekker rustig en zelfstandig. Hem zouden we dus eventueel een uurtje alleen in het huisje kunnen laten. Maar het is geen echte speelhond.
Het 2e hondje is Jet, ze heeft veel baasjes gehad en heeft echt verlatings angst. Ze loopt dus naar iedereen toe, en zal geheid weglopen als je dr uit het oog verliest. Maar met jet kan je heerlijk spelen, ze houdt van water enz. enz. MAar jet kunnen we dus niet eventjes alleen laten, ze zal altijd mee moeten.
We gaan waarschijnlijk Jet mee nemen omdat Max het heerlijk vind bij mijn oom en tante, en met jet is dat net wat moeilijker.
Maar ik denk dat ik misschien liever max mee zou willen, hij is al wat ouder en een echte genieter..

wat zouden jullie doen? :o

liefs, wendy

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:44

Ik zou in jouw geval dan inderdaad Jet meenemen. Je zit hoe dan ook met de hond waar je rekening mee moet houden, dus je kunt niet uren wegblijven.
En als jouw ene hond al iets moeilijker is met andere mensen doe je haar meer een plezier om mee te nemen. En je kunt haar lekker meenemen met zwemmen enz.
Als de andere hond het fijn vind bij jouw oom en tante dan heeft die ook een fijne vakantie!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:45

ik zou max meenemen. Het is namelijk ook wel eens fijn als je de hond gewoon lekker in het huisje kan laten als je ergens iets gaat eten ofzo.

LisaLuna

Re: Welke hond mee op vakantie, speelse of rustige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:47

Ik zou het sowieso niet kunnen om er maar 1 mee te nemen, ik zou me onwijs schuldig voelen tegenover die ander dan. Dus ik zeg beide of geen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:47

We nemen er sowieso een mee :)

We gaan het er vanavond ofso nog even over hebben met zn alle!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:49

ligt aan je plannen, ben je vaak van plan om zonder hond weg te gaan & ben je bereid om continue op haar te letten ook als je net lekker ligt te zonnen of wat dan ook :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:50

Heb je al overlegd of je 2 honden mag meenemen? Ik begrijp dat het in de regels staat dat het niet mag, maar in overleg is vaak wel wat mogelijk. Anders zou ik max niet meenemen, aangezien dat makkelijker is voor de oppas ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:53

Als jet al zo vaak van baas is veranderd zou ik haar mee nemen. Anders moet ze weer naar iemand anders én dan weer terug naar jou.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:56

Als de oudste echt gewent is bij oom en tante zou ik dat doen. Al zou ik geen hond mee willen op vakantie die niet alleen kan blijven.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:57

Ik denk eigenlijk ook dat we jet meenemen, mijn moeder, broertje en ik willen het liefst een hond mee. Want ik heb altijd heel erg heimwee maar met een hondje is dat minder zijn we achter gekomen. En Max die vind het best om lekker bij mijn oom en tante te luieren. We gaan gewoon lekker over het strand en door de duinen wandelen en natuurlijk ook zonnen en we willen misschien ook met de pond naar een wadde eiland een dagje. MAar jet die huppeld dan wel wat mee denk ik:j

@kohtje: naar mijn oom en tante, waar die eigenlijk al alle vakanties naar toe is gegaan.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:02

Ik zou zeggen dat je dan het best Jet kunt meenemen. Om bovengenoemde redenen.

Ikzelf zou overigens nooit 1 van mijn honden thuislaten. Of allebei mee, of niet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:03

Gewoon even contact opnemen met de eigenaar van het huisje en lekker beide honden meenemen. Dan blijft de roedel mooi bij elkaar. Vind het een vreemde regel. Wat maakt het nou uit? Zolang je de andere mensen geen overlast ermee bezorgd? Daar gaat het lijkt me om. Is Max al vaker alleen een paar dagen bij je oom en tante geweest? Of was Jet er dan ook bij? Die honden gaan elkaar toch missen, lijkt me?
Zou zelf alleen naar een plek gaan waar ze beide welkom waren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:47

paars schreef:
Gewoon even contact opnemen met de eigenaar van het huisje en lekker beide honden meenemen. Dan blijft de roedel mooi bij elkaar. Vind het een vreemde regel. Wat maakt het nou uit? Zolang je de andere mensen geen overlast ermee bezorgd? Daar gaat het lijkt me om. Is Max al vaker alleen een paar dagen bij je oom en tante geweest? Of was Jet er dan ook bij? Die honden gaan elkaar toch missen, lijkt me?

Hier ga ik in mee

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:02

paars schreef:

Ik weet niet of ze elkaar gaan missen, ze kunnen het niet bepaald met elkaar vinden. Geen vriendjes zegmaar, allebei stik dominant! Maar we dachten ook misschien dat die eigenaar bedoelde 1 grote hond, dit zijn natuurlijk kleintjes!
Max is al 11 jaar bij mijn oom en tante ongeveer. Jet is nu een keer bij andere geweest maar daar kan ze nu niet en ook een ker bij weer andere. Ze zijn dan trouwens wel altijd gescheiden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:30

Ik zou ook Jet meenemen. Ik heb hier zelf ook een vrij drukke hond, die vind het altijd heerlijk om mee te gaan op vakantie. Hij leeft zich daar heerlijk uit en komt zo op zijn manier ook tot rust. Gezien Jet haar geschiedenis zou ik haar lekker bij jullie houden, aangezien je andere hond het ook fijn heeft bij je oom en tante.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:57

Ik zou informeren of beide honden mee kunnen. Of je nou 1 Duitse Dog meeneemt, of een Jack en nog een klein hondje... Ik zie het verschil niet ;) .
Wel wil ik je aanraden, om wanneer je Jet meeneemt te zorgen voor een halsband met telefoonnummer die ze altijd om heeft en evt een chip. Mocht het misgaan, en ze loopt weg, dan is de kans veel groter dat je haar terugvind.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:10

Je zult verbaasd staan hoeveel campings 2 honden afwijzen. Zo zijn wij ook heel lang op zoek geweest om een geschikte camping te vinden en waar ook nog eens onze 2 honden mee mogen. Sommige campings hebben zelfs de regel dat alleen kleine hondjes mee mogen en geen grote honden. Terwijl die kleintjes meestal veel feller en fanatieker zijn. Om nu dan nog een camping uit te zoeken waar wel 2 honden zijn toegestaan dan moet je echt heel veel moeite doen.
Wij hebben uiteindelijk een mooie camping gevonden en gebeld of 2 honden ook mogelijk waren, dat was geen probleem. Maar als jouw honden al niet door dik en dun zijn zie ik geen probleem waarom je de één bij je oom en tante zou laten.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:12

eilleen333 schreef:
Ik zou informeren of beide honden mee kunnen. Of je nou 1 Duitse Dog meeneemt, of een Jack en nog een klein hondje... Ik zie het verschil niet ;) .
Wel wil ik je aanraden, om wanneer je Jet meeneemt te zorgen voor een halsband met telefoonnummer die ze altijd om heeft en evt een chip. Mocht het misgaan, en ze loopt weg, dan is de kans veel groter dat je haar terugvind.

Ze heeft idd een halsbandje met zo'n kogeltje met ons telefoon nummer en mobiel nummer!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:38

Heb je nou serieus een forum nodig om dit soort beslissingen te maken?...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:05

Meerdere mensen weten meer dan 1. Kan me voorstellen dat je het inderdaad op een forum vraagt aangezien hier ook mensen zijn die vaker hun hond mee hebben genomen op vakantie. Het kan verder toch ook geen kwaad of wel? Zijn ergere dingen om je druk over te maken.... Als je dit zo storend vind kun je misschien ook beter niet reageren.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:08

Marloes__ schreef:
Heb je nou serieus een forum nodig om dit soort beslissingen te maken?...

Niet voor de beslissingen maar vooral om de meningen zodat we daar rekening mee kunnen houden om de beslissing te nemen ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:18

sunny_l0ve schreef:
Meerdere mensen weten meer dan 1. Kan me voorstellen dat je het inderdaad op een forum vraagt aangezien hier ook mensen zijn die vaker hun hond mee hebben genomen op vakantie. Het kan verder toch ook geen kwaad of wel? Zijn ergere dingen om je druk over te maken.... Als je dit zo storend vind kun je misschien ook beter niet reageren.

Ach... Straks gaan mensen ook nog vragen welke sokken ze aan moeten. Je kent je hond zelf toch het beste? Dus dan lijkt het mij ook dat je die beslissing het beste zelf kan maken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:17

Gelukkig is iedereen er vrij in om zelf te kiezen of ze daarover een topic openen ;)
Er zijn ook tal van 'wat voor kleur staat op mijn paard' topics, dat is net zoiets. Als iemand bij zo'n keuze meningen van medebokkers nodig denkt te hebben moet diegene dat toch zelf weten?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:48

Marloes__ schreef:
sunny_l0ve schreef:

Ach... Straks gaan mensen ook nog vragen welke sokken ze aan moeten. Je kent je hond zelf toch het beste? Dus dan lijkt het mij ook dat je die beslissing het beste zelf kan maken.

Je kan ook gewoon niet reageren dan! ;)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:07

Volgende keer een huisje huren waar twee honden mee mogen *\o/* Is even zoeken, maar er zijn er genoeg hoor ;) Als je van de bossen houdt weet ik er nog wel een paar. Geef maar een gil, dan geef ik ze door.