zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 23:37

om te beginnen, 2 dagen geleden hebben mijn kinderen een jong katje gekregen , jullie kunnen begrijpen, ze waren de hemel te rijk!!
zelf uitgekozen, zelf een naam gegeven , je kent dat wel.
vandaag had mn zoontje (10) een feestje en komt om 5 uur via de achterkant van het huis thuis, het katje liep naast de achterdeur.
hij loopt er langs, en komt daarna weer naar buiten , loopt weer naar binnen, ik zeg tegen hem; let op het poesje zit naast de deur he!
en hij loopt naar binnen, babypoes besluit tegelijkertijd te gaan rennen, en eindigt onder de voet van mn zoontje.
toen begon de ellende en paniek, t katje had stuipen, en uit zn bekje en neus kwam allemaal bloed, niet best dus , hij reageerde amper nog.
toch snel de DA gebeld en als n bezetene daarheen , waar het bloed vandaan komt weten we niet , hij haalt weer goed adem , maar meer doet hij dus ook niet, sinds een uur heeft ie weer minimale reflexen terug , maar is nog steeds zo slap als een vaatdoek.
wel slikt hij nog als je met een spuitje water geeft.(zn urine heeft ie overigens al 2 x laten lopen)
hij heeft 2 injecties bij de DA gekregen ,vraag me niet wat het was want tegelijkertijd stonden er buiten 2 kinderen te brullen.(dochtertje van 7 uiteraard ook)
volgens de DA moest ik hem 24 uur de kans geven , maar ik heb er een hard hoofd in.
vind dat ook vreselijk voor mn zoontje , want die voelt zich uiteraard verschrikkelijk dat ie zn eigen katje praktisch dood heeft getrapt.
heb m nu maar mee naar boven genomen, en afwachten wat de tijd zal doen......

Anoniem

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:38

Ach gut :(:) Dat is wel even schrikken.
Wie weet komt het goed, je weet het nooit.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:39

aah, wat erg idd van je zoon hij zal vast een schuldgevoel hebben.
ik hoop dat je katje het red, veel sterkte :(:)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:40

Ah wat ontzettend sneu zeg.. :(:) Je zoontje kon er niks aan doen.
Hopelijk komt 't katje de nacht een beetje goed door en gaat het morgen beter. Sterkte!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:41

jemig wat verschrikkelijk!
maar houd hoop, jonge dieren willen nog wel eens heel sterk zijn!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:42

Aah arm poesje :(:) Zou dat allemaal komen doordat je zoontje bovenop hem is gaan staan? :=

Ik hoop dat 'ie het redt, voor het beessie zelf maar ook voor je zoontje! (en voor jou natuurlijk)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 23:44

mn zoontje is vermoedelijk op zn koppie gaan staan , ik dacht aanvankelijk dat de impact meeviel, maar dat was dus allesbehalve.
we hebben nu trouwens minimale vooruitgang , hij heeft net een achterpootje bewogen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:45

ooo wat naar ook voor je zoontje :(:)
Hoop dat hij het red!

Tequilaatje

:( Jeetje wat sneu... Arm beestje maar inderdaad ook ontzetten moeilijk voor je zoontje, krijg bijna tranen in mijn ogen ervan, wat een rotsituatie:S
Heel veel sterkte en elk geval, ik zal voor het katje (en ook voor jullie) duimen dat het goed komt

Sidera

Wat vreselijk.. Ik hoop toch dat het goed komt.
Succes en sterkte

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:47

He gatsie dat is wel heel erg ongelukkig zeg, voor alle partijen... Veel sterkte en ikhoop dat ie het redt, maar zou het niet humaner zijn om hem in te laten slapen?

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:48

ach gut, ik hoop voor je dat 't goed komt!
hou ons op de hoogte :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:50

Ahh wat vreselijk, voor zowel je zoontje als het kitten.
Hopelijk komt het kitten er bovenop zonder blijvende schade en als hij echt niet meer te redden is of geen kattenleven meer kan hebben, inslapen inderdaad.
Hoe is het nu met je zoontje??

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:51

jeetje dat is even schrikken, wat een naar geval.... ik hoop dat t katje het nog gaat redden!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:51

Natuurlijk heel sneu voor de kinderen, maar waarom spuiten jullie het beestje niet af als deze al zo lijd?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:52

Wat naar zeg! Heel veel sterkte, ik duim mee voor een goede afloop

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:52

Ach dat is wel heel sneu..
Hoe oud is de kitten?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 23:53

saarie schreef:
He gatsie dat is wel heel erg ongelukkig zeg, voor alle partijen... Veel sterkte en ikhoop dat ie het redt, maar zou het niet humaner zijn om hem in te laten slapen?

dat was ook hetgene wat ik tegen de dierenarts zei , maar die gaf als antwoord dat het katje niks gebroken heeft, het bloeden was al gestopt , en de ademhaling werd steeds beter , hij durfde me niks te beloven , maar vond wel dat t katje een kans moest krijgen , mocht hij overigens morgen nog zo zijn (kasplantje onderhand) dan laat ik hem uiteraard inslapen.(hij heeft trouwens wel een pijnstiller gehad )
dus ik heb het advies van de DA opgevolgd, en heb hem via een spuitje wat water toegediend, en wacht het af..........

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:54

Sjemig wat ontzettend naar... zeker voor je zoontje. Maar ik denk dat het ukkie een spuitje geven en een nieuw poesje uitzoekren het beste voor iedereen zal zijn...

Veel dierenartsemn doen er alles aan om het diertje op te lappen..... en jij krijgt de rekening... bah bah bah

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:54

Ach wat sneu! En wat zal je zoontje zich verschrikkelijk schuldig voelen!

Eigenlijk ga ik wel een beetje met mn voorganger mee. Klinkt erg cru, maar als het beestje zo'n optater heeft gehad, waarom niet laten inslapen, zo weinig reflexen bij zo'n jong dier is echt niet normaal.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 23:56

de kitten is ruim 6 weken , en mn kids hebben zichzelf in slaap gehuild.vreselijk.
deze dierenarts is geen persoon die alles maar oplapt, allesbehalve hij is eerder een type "veearts" .(is de vervanger van mijn eigen DA en verdient er dus geen klap op als ie me door zou laten modderen.)
we hebben ook duidelijk afgesproken dat we niet langer afwachten op herstel dan morgenvroeg.
voor de duidelijkheid ; mocht er morgenochtend geen verbetering zijn dan laat ik hem uiteraard inslapen!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:00

Wat sneu voor je zoontje en het katje, ik hoop dat ze er allebei bovenop komen en dat het morgen veel beter gaat met het katje!

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:01

Och inderdaad heel zielig.
Ik kan me voorstellen dat je zoontje zich er ellendig over voelt, maar hij kan er ook niks aan doen.
Veel sterkte met het katje!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:02

Wat zielig en wat raar dat de DA hem niet gelijk daar heeft opgenomen? Maar deze dingen kunnen helaas gebeuren. Buurman was op de bank in slaap gevallen met zijn kitten en erop gerolt. Heel erg maar kan gebeuren sterkte!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:03

Wat sneu. :(:) Als de dierenarts denkt dat het de moeite waard is om even af te wachten zou ik dat zeker doen. De volwassen kat van mijn moeder heeft vorig jaar (waarschijnlijk) een tik van een auto gehad en kon ook bijna niets meer. Hij kon nauwelijks bewegen en liet zijn ontlasting lopen. Met rust en goede verzorging is dat uiteindelijk toch nog weer helemaal goed gekomen. Dieren (en zeker zulke jonge) hebben vaak meer veerkracht dan je denkt, dus geef de moed niet op.