Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het zijn slimme dieren die veel uitdaging nodig hebben en zulke kunstjes al gauw erg leuk vinden.
_Nicky schreef:Geiten en bokken zijn super slim, wij hebben een dwergbokje gehad en die heb ik super veel kunstjes geleerd.
Hij kon zitten, liggen, compliment, op zijn achterpoten lopen en nog veel meer. Ook ging ik er mee wandelen
en hij kon ook een parcours springen en uiteindelijk ook iets achter hem aanslepen/trekken.
Ik weet niet meer precies hoe ik alles heb geleerd, maar met veel geduld en belonen pikken ze dingen razendsnel op.
Je moet alleen wel oppassen met over dingen heen laten springen, voor je het weet springen ze namelijk ook over je omheining heen
wat minder leuk is...Het zijn slimme dieren die veel uitdaging nodig hebben en zulke kunstjes al gauw erg leuk vinden.

_Nicky schreef:Met stukjes brood, fruit, groente en paardenkoekjes was die van mij altijd overal voor in, haha. Je hoeft ook maar 2 keer iets te doen en er dan voor te belonen, de volgende keer doen ze het dan uit zichzelf.
Ik denk dat als je een en ander over vrijheidsdressuur voor paarden leest en er dingen van toepast op geiten,
je al een aardig eindje kunt komen met kunstjes leren.

Jin159 schreef:tja een bok heeft geen uiers XD een geit wel

(stiekem vind ik dat ook wel leuk, mama iets minder want ik moet daarna in bed
)
caaramel schreef:gek, ik moet juist achter mijn geitjes aanzitten om ze binnen te krijgen. die denken dan altijd; fijn speelkwartier(stiekem vind ik dat ook wel leuk, mama iets minder want ik moet daarna in bed
)
mijn ene geitje kan ook al ontzettend veel (en leert nog steeds bij) en onze twee kippen kunnen ook al heel veel