Op een gegeven moment hoorde ik Boris springen, wat gerommel en een paar hoge piepkreten. Toen ik kwam kijken zag ik een trotse Boris waar met aan beiden zijden van zijn bek uitstekende vleermuisvleugeltjes. Hij liet de vleermuis heel lief voor mijn voeten vallen. Helaas was het beestje al dood dus maar opgeraapt met een stuk papier in een doosje gedaan.
Vleermuizen zijn beschermde dieren en bovendien bestaat er een kleine kans dat ze hondsdolheid meedragen. Dat wist ik wel, dus snel op google gezocht en toen bleek er zelfs meldingsplicht te bstaan. Gisteren heb ik gebeld met de voedsel en warenautoriteit en vandaag komt er een koerier het dode vleermuisje ophalen. Het vleermuisje wordt dan in het lab onderzocht. Morgen weet ik dan of het diertje wel of niet hondsdol was en kan ik de consequenties van deze bijzondere vangst pas echt overzien.
Handige actie hoor van Boris..maakt een toch al bedreigde diersoort nog wat zeldzamer. In het vervolg mag hij alleen nog maar in de lucht gegooide snoepjes vangen.
Klein fotootje van het gevangen vleermuisje

Mijn lerares heeft onlangs nog een vleermuis platgeslagen die haar zoontje de stuipen op het lijf joeg id slaapkamer..