Sinds 2 maanden hebben wij er een 3 jarige reu bij (chihuahua). Is dekreu geweest maar bij ons gelijk gecastreerd.
Wat er vanochtend gebeurde: ik was in de keuken en opeens kreeg Obama last van reversed sneezing (heeft hij wel vaker) ik loop richting hem om zijn nekje even recht te houden dan gaat het het snelst over bij hem Ik loop naar hem toe en opeens begint hij te krijsen, te spartelen en te stuipen. Doodeng. Als een zeehond kwam hij op me af gekrope . Ik heb hem opgepakt en op schoot genomen. Geprobeerd te laten lopen maar hij viel om. Weer op schoot genomen en daarna liep hij zo weg en at hij een koekje. Kortom er was niets meer aan de hand. Ik ben naar mijn werk gegaan voor 5 uurtjes en mijn vriend is bij de hondjes gebleven.
Vanaf dat ik thuis kwam was hij heel sloom, wilde niet eten, gilde uit het niets. Ik vertrouwde het niet en ben naar de spoedkliniek van De Uithof in Utrecht geweest. Onderweg heeft hij een keer gegild. Daar aangekomen moesten we anderhalf uur wachten op de arts. Ik heb hem toen niet gehoord De arts heeft aan hem getrokken, geduwd gebogen, hij heeft daar gelopen. Hij heeft geen pijn aangegeven. Wel vond ze hem een wokkelvorm hebben maar na een paar keer rekken en buigen zag ze dit niet meer. Alles was dus goed inc hart pols en temp.
Ze kon niets anders bedenken dan epilepsie of iets verkeerd gegaan met dat niezen maar we konden weer gaan. Het enige vreemde vond ze dat hij mij als een schaduw achtervolgde daar. Als hij kan doet hij dat thuis ook de hele dag.
Nu ligt hij als een vaatdoek in een mand en ligt of voor zich uit te staren of te slapen. Ook kan hij uit het niets weer gaan piepen. Als ik hem op schoot neem gaat hij trillen en gaat zijn hartje tekeer.
Misschien een warrig verhaal maar we hebben hem pas 2 maanden en ik vind het een drama om hem zo te zien. Kon hij maar vertellen wat er was.
Nu ik erover nadenk piept hij vaker uit het niets of wanneer hij iets aanraakt.
Hij heeft wel wat carnibest gegeten net. Drinken wil hij niet. (dit was gisteravond zo. Nu ligt hij heel sneu naast me en piept af en toe bij aanraking. Werd om 5.00 ook wakker omdat hij even piepte met omdraaien)
Is er iemand die dit herkend?
Laatst bijgewerkt door bellow2 op 26-06-11 07:07, in het totaal 1 keer bewerkt