hond onwel geworden nu rare klachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bellow2

hond onwel geworden nu rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 06:57

Sinds 2 maanden hebben wij er een 3 jarige reu bij (chihuahua). Is dekreu geweest maar bij ons gelijk gecastreerd.

Wat er vanochtend gebeurde: ik was in de keuken en opeens kreeg Obama last van reversed sneezing (heeft hij wel vaker) ik loop richting hem om zijn nekje even recht te houden dan gaat het het snelst over bij hem Ik loop naar hem toe en opeens begint hij te krijsen, te spartelen en te stuipen. Doodeng. Als een zeehond kwam hij op me af gekrope . Ik heb hem opgepakt en op schoot genomen. Geprobeerd te laten lopen maar hij viel om. Weer op schoot genomen en daarna liep hij zo weg en at hij een koekje. Kortom er was niets meer aan de hand. Ik ben naar mijn werk gegaan voor 5 uurtjes en mijn vriend is bij de hondjes gebleven.

Vanaf dat ik thuis kwam was hij heel sloom, wilde niet eten, gilde uit het niets. Ik vertrouwde het niet en ben naar de spoedkliniek van De Uithof in Utrecht geweest. Onderweg heeft hij een keer gegild. Daar aangekomen moesten we anderhalf uur wachten op de arts. Ik heb hem toen niet gehoord De arts heeft aan hem getrokken, geduwd gebogen, hij heeft daar gelopen. Hij heeft geen pijn aangegeven. Wel vond ze hem een wokkelvorm hebben maar na een paar keer rekken en buigen zag ze dit niet meer. Alles was dus goed inc hart pols en temp.

Ze kon niets anders bedenken dan epilepsie of iets verkeerd gegaan met dat niezen maar we konden weer gaan. Het enige vreemde vond ze dat hij mij als een schaduw achtervolgde daar. Als hij kan doet hij dat thuis ook de hele dag.

Nu ligt hij als een vaatdoek in een mand en ligt of voor zich uit te staren of te slapen. Ook kan hij uit het niets weer gaan piepen. Als ik hem op schoot neem gaat hij trillen en gaat zijn hartje tekeer.

Misschien een warrig verhaal maar we hebben hem pas 2 maanden en ik vind het een drama om hem zo te zien. Kon hij maar vertellen wat er was.

Nu ik erover nadenk piept hij vaker uit het niets of wanneer hij iets aanraakt.

Hij heeft wel wat carnibest gegeten net. Drinken wil hij niet. (dit was gisteravond zo. Nu ligt hij heel sneu naast me en piept af en toe bij aanraking. Werd om 5.00 ook wakker omdat hij even piepte met omdraaien)

Is er iemand die dit herkend?
Laatst bijgewerkt door bellow2 op 26-06-11 07:07, in het totaal 1 keer bewerkt

bellow2

Re: hond onwel geworden nu rare klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 07:02

Sorry voor het rommelige verhaal maar moest het verhaal met mijn telefoon kopieren en plakken. Hondje ligt nu naast me te slapen en is echt niet lekker. Even wat gegoogled maar kom uit op syringomyelia qua symptomen al komen ze lang niet allemaal overeen. Het vreemde is ook dat het tijdens het reversed sneezing begon

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:04

Misschien kan je je vriend vragen om het te filmen ndan heb jij je handen vrij om je hond te helpen.

Die beelden kan je dan aan de dierenarts laten zien. Wellicht kunnen ze dan meer gericht gaan zoeken?

Sterkte ermee!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:11

Misschien contact opnemen met de vorige eigenaar? Misschien kan die meer vertellen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:53

Ik denk een beetje aan een probleem in de rug. Hernia bijvoorbeeld?

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 18:01

Hij is al iets levendiger nu, maar bij lange na nog niet wat het moet zijn. Als ik via google de symptomen intoets kom ik uit op waterhoofd, hernia, en hetgeen wat veel cavaliertjes hebben (te kleine schedel), maar het symptoom van het vele krabben heeft hij dan weer niet.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:05

Niet alle honden hebben alle symptomen van een bepaalde ziekte. En ik vond het een goede tip om het eens te filmen..

Succes met je hond

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:05

Het is een drama als je diertje zo is/doet!!
Zou het heel misschien kunnen dat hij gras heeft gegeten?? Een keer eerder gebeurd bij een hond en toen is de grasspriet vast blijven zitten tussen zeg maar keel en neus. Hebben ze operatief moeten laten verwijderen.
Kattengras is helemaal een ramp! Daar zitten zeg maar een soort van 'weerhaakjes' aan. Sinds een vriendin het met een kat heeft gehad, dat er ook zo'n spriet vast zat en bij de dierenarts verwijderd moest worden, zou ik zoiets (kattengras) nooit meer durven geven. Volgens haar dierenarts kwam dat veel voor!!
Ook met (ik kan nooit op de naam komen :o ) kruipers kun je die ellende hebben!
Heel veel sterkte met hem!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:06

Je hoeft ook niet alle symptomen te hebben. Een paar kunnen ook al duiden op een bepaalde ziekte of aandoening.

Ik zou het ook proberen te filmen en dan nogmaals naar de DA gaan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:13

Klinkt mij als een epeleptie aanval, vooral omdat ze in Utrecht niets konden vinden (zou met hernia wel het geval zijn) en hij vrij snel herstelt. Na een aanval kunnen ze ontdaan en vermoeid zijn.
Ik zou eens contact opnemen met de vorige eigenaar of hij eerder zulke aanvallen heeft gehad, anders idd een keer filmen en meenemen naar DA