Mijn kleine poezenmeisje weer de medische molen in...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Mijn kleine poezenmeisje weer de medische molen in...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:01

Een van mijn katten is een dametje op leeftijd. Ze is nu anderhalf jaar bij ons uit het asiel en ze is geschat op een leeftijd van 15 jaar.
Tijdens haar verblijf in het asiel heeft ze haar pootje gebroken, ze is daarvoor geopereerd en er is een pen in gezet. Verder heeft ze een vergrote schildklier waar ze medicijnen voor krijgt en zit ze op een nierdieet.
Een paar maanden na ze bij ons kwam kreeg ze baarmoederonsteking. Ze was nog niet gesteriliseerd in het asiel en ze zou nog geholpen worden maar wegens getob met het pootje en een operatie om de pin te verwijderen was dat even uitgesteld. Ze heeft op het randje gezweefd maar ze kwam er doorheen met een nieuwe operatie.
Daarna een periode van relatieve rust. Tot afgelopen maand. Veel plassen, bloed in urine. Dus aan de antibiotica voor blaasontsteking. Drie weken af en aan lopen bij de DA, urine onderzoek in Utrecht en veel pillen later is het nog niet echt beter. Soms gaat het dagen goed, en dan ineens komt er weer wat bloed of moet ze tien keer achter elkaar naar de bak. Ze is overigens hardstikke vrolijk, ze speelt en eet goed.
Maar er is iets mis met haar blaas. Dus mag ze volgende week voor een echo komen en moet ze dus weer alle onderzoeken ondergaan. Het is zo sneu, het is zo'n lief diertje, waarom overkomt dit haar elke keer?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie zelf twee opties; idiopatische blaasonsteking of een tumor... De echo kan daar wat over zeggen..Duimen jullie mee voor mijn meisje?

dorine3

Re: Mijn kleine poezenmeisje weer de medische molen in...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:35

Ik wens je veel sterkte toe! Hoop dat het mee gaat vallen...
Heeft ze eindelijk weer een huisje, is ze nog niet van de ellende af.

Succes volgende week!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:42

Jeetje wat is dat toch altijd sneu, zo'n pechvogel!

Misschien dat de poes nog stress heeft van het hele gebeuren? Idiopatische cystis wordt vaak door stress veroorzaakt.. Wat was de uitslag van de test?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 11:31

Ik ga maandag voor de echo... Maar idiopatische cystitis lijkt er erg op. Ze lijkt niet gestressed maar katten kunnen goed toneel spelen.... We zijn namelijk wel recent verhuisd, dus dat zou wel een trigger kunnen zijn natuurlijk. Eerst maandag maar afwachten en dan kijken wat we er aan kunnen doen...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 01:50

ben heel benieuwd! Hoop dat het niks raars is!