Kitten is dol op grote kattenvoer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mrjlnx

Kitten is dol op grote kattenvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:25

Hallo,

wij hebben nu sinds een aantal weken een leuke kleine kitten. Het gaat allemaal super goed.
Het volgende is alleen een probleem. We hebben nog een volwassen kater en hij krijgt zijn eten in
de schuur, en onze kitten krijgt het eten in de keuken. Het probleem is alleen dat onze kitten
qua eten het voorkeur geeft aan volwassen poezen eten. Ze grijpt iedere gelegenheid om naar
de schuur te ontsnappen om daar lekker van de grote poezen brokjes te eten. Kan dit kwaad?
Haar eigen brokjes eet ze ook wel, maar als ze de kans krijgt vindt ze die andere veeeul lekkerder.
Neem aan dat in de kittenbrokken veel meer voedingsstoffen speciaal voor kittens bevatten. En dit
dus voor haar beter is.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:26

kan geen kwaad !
tuurlijk zit er in kittenvoer de juiste voedingsstoffen,maar vroeger werden kleine katjes ook groot op gewoon voer ;)

Silly1972

Re: Kitten is dol op grote kattenvoer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:32

Nee kan geen kwaad, ze eet wat ze nodig heeft dus dat scheelt.
Inderdaad zitten er wat meet voedingstoffen en vitamines in kitten voer, maar daar eten ze ook minder van

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:36

Dus als ik zeg, ik ga haar gewoon lekker door laten eten van dat grote poezenvoer zou dat geen kwaad kunnen. Normaal stapte ik wel vrij snel over op volwassenen voer, maar zij is nog wat jonger.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:38

Onze kitten vond het speciale voer ook niet lekker, nouja dan niet... Is inmiddels een gezond beestje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:39

Onze kittens eten ook gewoon de brokjes van mams mee,kan geen kwaad hoor. :n
Het zijn alle 5 hele gezonde,energieke beestjes :j

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:40

Die van ons werd nog handgevoed toen hij kwam, de tussenstap kittenbrokjes heeft hij overgeslagen, meneertje vond volwassen katen brokken lekkerder. Echter vrat onze volwassen kater de kitten brokjes op, dat was minder geslaagd. Dus toen hebben we alleen maar kattenvoer neergezet ipv twee soorten. Kitten doet het nog steeds super, geen centje pijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:40

gewoon het bakje kitten voer er ook bij blijven houden, en verder laten gaan, gaat prima

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:41

Okay, bedankt voor de antwoorden.
Vindt het wat zonde om wel kittenbrokken in huis te hebben, maar dat de grote er alleen maar van eet. Dan zet ik ze liever beide op dezelfde brokken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:44

het is beter om een premium kittenbrok te geven dan volwassen voer vanwege de andere samenstelling in eiwitten e.d., maar ja, je kunt ze ook niet dwingen het te eten. Wat krijgt jouw volwassen kat voor eten?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:48

cissy schreef:
het is beter om een premium kittenbrok te geven dan volwassen voer vanwege de andere samenstelling in eiwitten e.d., maar ja, je kunt ze ook niet dwingen het te eten. Wat krijgt jouw volwassen kat voor eten?

Felix brokken, want die lust niets anders. Misschien niet echt heel geschikt om voor een jonge kitten te geven.
Ik denk toch dat ik de kittenbrokken er bij houdt, en zoveel mogelijk ga proberen in te grijpen. Of haar miss
af en toe wat ervan te laten eten. Het kitten krijgt Hill's kittenvoer.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:51

Geeft niets. Er zijn talloze kittens groot geworden op volwassen kattenvoer. Natuurlijk is kittenvoer speciaal gemaakt voor kittens (o.a. andere maat/vorm brokjes en andere verhouding van voedingsstoffen), maar er zit ook een commerciële factor in.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:52

Mijn kittens zijn ook niet zo dol op Hill's, Royal Canin gaat veel beter, is wel wat duurder, maar ze eten er een stuk beter van, zowel de brokken als het blikvoer