Kraag voor kleine vogel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Kraag voor kleine vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 23:56

Hallo,

Ik vroeg me af of er een kraagje bestaat voor kleine vogels? (Grasparkiet)
Of kan ik iets maken?

Ik hoop op een snel andwoord!

_Ananas_

Re: Kraag voor kleine vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:16

Waarvoor heb je die nodig? Geen idee of ze voor grasparkieten bestaan, denk het wel, ze bestaan iig voor papegaaien.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 00:29

Mijn grasparkietje is zijn staartveer kwijt. Waarschijnlijk heeft een andere grasparkiet die eruit getrokken.
Nou valt het allemaal wel mee, maar hij gaat er aan trekken en bijten en dan begint het weer te bloeden.

Heb hem meteen bij de andere vogels weggehaald, en houd hem nu goed in de gaten.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 01:03

Ja die bestaan zeker.

Maar is lastig aan te komen.

Even de plek waar het steeds bloed in de bloem houden dat stopt vaak het bloeden. Een kraag zal veel meer stress geven.

Heb je toevallig aluminiumspray van de paarden? dan kan je dat er op doen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:02

Daphne__

Re: Kraag voor kleine vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 16:11

Ik denk dat we dan beter geen kraagje om doen want dit vogeltje is al een zwakkelingetje. En ik denk dat stres wel het laatste is wat hij kan gebruiken.

( Wilawander; je hebt mijn zus info gegeven op grasparkiet online forum, over de bloedpen bij een wit grasje )

Maar ik ben poepjes aan het sparen van hem omdat mijn zus ze op wil sturen naar een vogelarts. Hij knaagt nu al niet meer zoveel aan zijn staartje, het ziet er schoner uit en de veertjes zijn weer wat verder uit elkaar gegaan zeg maar, niet meer van die sliertjes )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:25

Daphne__ schreef:
Ik denk dat we dan beter geen kraagje om doen want dit vogeltje is al een zwakkelingetje. En ik denk dat stres wel het laatste is wat hij kan gebruiken.

( Wilawander; je hebt mijn zus info gegeven op grasparkiet online forum, over de bloedpen bij een wit grasje )

Maar ik ben poepjes aan het sparen van hem omdat mijn zus ze op wil sturen naar een vogelarts. Hij knaagt nu al niet meer zoveel aan zijn staartje, het ziet er schoner uit en de veertjes zijn weer wat verder uit elkaar gegaan zeg maar, niet meer van die sliertjes )

Heel goed. Ik denk dat je een uitslag terug krijgt met veel bacterieen. Dan wel al je vogels behandelen.