Hond, Diarree, loopt raar dierenarts bellen of wachten ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Hond, Diarree, loopt raar dierenarts bellen of wachten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:26

Hallo ik heb even een vraagje.

Onze bouvier pup was aan de diaree omdat het al 3 dagen bezig was heb ik op advies van de dierenspeciaalzaak dia-aid van sire gegeven dit werkte gelijk en hij is er nu bijna van af.

Vandaag begon alleen onse andere hond ook jack russel teefje, ik denk dat we hier met een virus te maken hebben.
Zij had zich alleen net verstopt toen we der gingen zoeken en haar roepte kwam ze heel stijf, moeilijk op ons aflopen liever liep ze helemaal niet. Toen we koekje riepen liep ze wel beter maar nog steeds wat stijf en scheef het koekje heeft ze wel op gegeten.
Ze tilt ook haar linker voor pootje raar op en net ook der achter pootje.
Der buik is wat opgezet maar ze vertoont geen pijn mag haar gewoon optillen.

Nu mijn vraag is het noodzakelijk om nu per direct de dierenarts te bellen of af te wachten tot morgen en naar me eigen dierenarts te gaan ? (die is nu gesloten)

Ze eet en drinkt wel, haar temperatuur was een half uur geleden 38,8 dus goed.

tosha

Re: Hond, Diarree, loopt raar dierenarts bellen of wachten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:28

klinkt niet goed
ik zou bellen en je verhaal doen

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:29

meteen gaan!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:29

Je had allang weg moeten zijn!!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:30

ik zou op zijn minst toch echt wel even bellen.
Wie weet is je hondje wel een harde en laat deze minder zien dan er echt aan de hand is.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:31

Ik ga nu even bellen

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:32

goed zo

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:32

klinkt niet goed, goed dat je gaat bellen!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:33

Doe je goed. Ben benieuwd wat ze zeggen.
Het zou fijn zijn voor je pup dat die even onderzocht wordt :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:33

kun je de pootjes gewoon buigen zonder dat ze ze weg trekt of piept? Zitten er verdikkingen in de gewrichten van de pootjes? Als je dr bovenlip omhoog doet, is het tandvlees dan mooi (licht) roze, of heel bleek, of juist heel rood? Nu ze zo stijf is, poept ze nogsteeds gewoon? (als pootjes buigen pijn doet of er verdikkingen in zitten, of het tandvlees is heel bleek of juist heel rood, dan zou ik ff de DA bellen. Als dat niet zo is, afentoe vanacht controleren of ze niet uitgedroogt is, en temp meten)
Het kan trouwens ook een bacterie zijn, ipv virus, dus zorg dat jullie zelf goed hygienisch zijn nu, goed handen wassen enzo.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:36

ik was er al heen gereest

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:37

De spoed arts zegt dat ik het beter aan kijken en mocht het niet verbeteren morgen langs te komen.
Ze ligt nu op der kussen op de slaap kamer dus ik houd haar goed in de gaten met de spoed telefoon naast me

@Fionaa hoezo de pup dan want die is er zo goed als van af? die heeft ook niet raar gelopen of iets.

@Airborn Ik kan der pootjes gewoon aanraken en bewegen ze vind het niet fijn dat zie je aan der koppie maar ze piept niet en trekt ook niet weg. Tandvlees is mooi licht roze. Heb het pas 1,5 uur geleden ondekt en ze heeft nog niet gepoept ook geen neiging tot (dus zitten maar dat er niks uitkomt). Dankje voor de tip ik blijf zeker vanacht even controleren.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:38

sorry, bedoelde de ander :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:39

Haha dat dacht ik al, ik ga zeker morgen even contact opnemen met me eigen arts.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:40

succes ik blijf je even volgen
heb even in je profiel gekeken en die jack russel moest even 2 keer kijken lijkt echt op mijn jackkie gewoon eng

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:40

Nou, gelukkig dan maar......als je vannacht toch naar de wc moet zou ik nog maar even naar het dier kijken.

Ik ben benieuwd wat de arts morgen zegt....succes

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:42

Het zal hoogstwaarschijnlijk een virusje zijn. Heb je de pup allang in huis? Ik heb met mijn pup ook een diarree virus meegekregen :)
Dat je jack moeilijk loopt zal waarschijnlijk van de krampjes komen. Goed dat je gebeld hebt en hopen dat het morgen over is :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:45

@tosha dat is wel grappig ja aangezien ze toch een best aparte aftekening heeft vind ik zelf :o

@quartel ik zet me wekker voor vanacht om der even te controleren.

@Ladygiroc nu 4 weekjes dus nog niet heel lang, de jack had zoon half jaar geleden ook een diarree virus ben ik toen ook mee naar de da geweest. toen liep ze alleen niet zo raar, ik legde de link zelf ook al met eventuele krampjes. Ik hou der in de gaten en morgen als ze nog last heeft even langs de da, zowiezo geef ik morgen even een belletje naar de da.

Bedankt voor jullie adviesen ik ga nu op bed liggen met me ogen richting me hondje die trouwens nu heerlijk rustig slaapt. Morgen zal ik hier even posten om te laten weten wat de dieren arts heeft gezegd.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Ff in de gaten houden dat ze nu niet verstopt zit door iets. Zolang dr tandvlees mooi roze blijft en de temperatuur niets raars doet zou ik niet zo snel in paniek raken :) Het risico van een bacterie in de darmen is dat het soms naar binnen kan slaan. Dat zie je ook wel eens bij veulens, die dikke gewrichten? Dat is een vergelijkbaar iets. Ook een sepsis kan zo ontstaan. Vandaar de vraag naar de pootjes en de kleur van het tandvlees. Het is echter wel een klein risico en niet iets waar je meteen bang voor hoeft te zijn.
Als ze nou heel snel gaat ademen en de temp gaat erg omhoog/naar beneden en dr tandvlees word bleek of rood, dan zou ik nog ff een keer bellen :)

Ze kan natuurlijk ook gewoon heel raar ergens achter een bank hebben gezeten ofzo, waardoor ze half klem zat en dat ze daardoor stijf was :)

overigens: virusinfecties zijn niet veel aan te doen als de infectie er al is, je kan dan alleen de symptomen behandelen: dus vocht toedienen, pijnstilling en koortsremmers. Bacteriele infecties geef je natuurlijk antibiotica voor als het nodig is, naast symptoom bestrijding. (zou nu trouwens geen pijnstilling geven, menselijke pijnstillers zijn in meeste gevallen niet geschikt voor huisdieren en als ze wel zieker word is het handiger als de DA geen rekening heoft te houden met menselijke pijnstillers)

qua diaree opzich, het probleem met diaree is uitdroging. Zolang je hond goed blijft eten en drinken, goed blijven plassen en alert over komen kan het lichaam het heel goed zelf aan.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 22:49

Dankje wel airborn voor je informatie! Ze toont nu geen pijn dus laat der lekker rustig slapen.
Ze drinkt nog goed en is ook alert, als ik beweeg in bed staan de oren gelijk overeind.

Nogmaals bedankt voor alle informatie :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:07

:(:) slaap lekker

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 10:27

Goedemorgen,

Hondje heeft rustig door geslapen, ik heb haar 2 keer wakker gemaakt om te temperaturen bleef mooi tussn de 38 en 39. Tandvlees bleef ook mooi licht roze.

Ze loop nu weer helemaal goed ik ga wel de ontlasting nog even in de gaten houden. En haar natuurlijk ook ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:29

Mooizo! Ze zal dan idd wel raar gelegen hebben of krampen hebben gehad ofzo :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 10:29

Ja denk dat het ook :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:38

ow...gelukkig....het gaat weer beter *\o/*

Ik ben blij voor julie :j