Hoe doen jullie dat toch..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hoe doen jullie dat toch..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:22

Dat is een vraag die ik mezelf vaak stel als ik zie dat jonge mensen (fulltime?) werken, een soms nog paard en (meerdere) hond(en) hebben.
Als ik over een tijdje op mezelf ga, wil ik graag weer twee honden, maar ik vraag me af hoe ik dat ga klaarspelen := Sowieso vind ik het niet eerlijk om fulltime te gaan werken, maar parttime verdien ik misschien niet genoeg om twee honden goed te verzorgen.

Regelmatig zie ik toch (jonge) mensen voorbij komen, oa op bokt maar ook op de hondenclub waar ik wekelijks train, die een of meer honden hebben, net op zichzelf wonen en werken.. Hoe DOEN jullie dat toch? :') De hond de hele dag alleen thuis laten? Elke dag een uitlaatservice? Oppas regelen? Hond mee naar het werk? Ik vraag het me serieus af :Y)

Dakario

Re: Hoe doen jullie dat toch..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:23

Honden bij ons hebben een uitloopren. zodat ze hele dag beweging hebben. is wel nodig want het zijn border collies.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:26

leuk onderwerp,
Ik snap dat ook vaak niet. Maar ik sport daar naast ook gewoon en spreek veel af met mensen. Ik zou een paard nog wel redden als ik die dingen moet laten. Maar idd een hond dat zou ik echt niet kunnen.
en ook financieel vraag ik het me soms af.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:29

Ik sprak laatst met een collega over haar hondje, iets van een maltezer x Jack Russel. Ze werkte nu nog part time maar wilde fulltime gaan werken en dan dat hondje mee nemen in haar huis. Ik zeg, maar hoe doe je dat dan met wandelen enzo? 'Och dat hoeft tocht niet, ze kan toch de hele dag in huis lopen.' _-:( 8)7
Dus sorry, maar dit kan dus echt niet. Ik vind het wel knap van mensen die fulltime werken en dan nog 's morgens vroeg opstaan om uit te laten en na het werk nog een keer een lange wandeling maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:31

Schoonzus liet haar hond gewoon uit voor haar werk aan (fikse wandeling), daarna naar haar werk; 8,5 uur later was ze weer thuis, weer fikse wandeling en dan voor het slapen aan ook nog een wandeling. Ging prima :j Hond kreeg voldoende beweging en aandacht. Maar moet erbij wel zeggen, ze had verder geen andere hobby's of veel sociale contacten.
Ik zou er zelf niet voor kiezen, wil nog wat tijd voor mijzelf over houden := en ben niet echt enorm gek op de vroege ochtenden actief zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-11 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:32

Dat is dus ook iets dat ik me afvraag. Ik zou een hond op zich wel leuk vinden in huis, maar we hebben er bewust dus voor gekozen om dat niet te doen. Ik zou niet weten hoe we dat moeten combineren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:33

Ik woon alleen en werk parttime en krijg dit jaar een hond.. maar ik heb gekozen voor een ras dat heel rustig en onafhankelijk is en dus makkelijk een halve dag alleen kan blijven zonder zich te vervelen, en mijn ouders wonen naast me dus kunnen eventueel af en toe 's middags even aandacht geven/uitlaten als dat eens nodig zou zijn :)
Het is wel mogelijk, maar je moet het goed regelen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:35

Ik werk niet fulltime maar 28 uur, maar heb dan ook 4 pony's 2 honden en een kind. hoe doe je dat s'morgens een half uur lopen, tussen de middag is mijn pauze voor een wandeling, ik werk thuis als het kan, s' avonds ook nog 2 keer lopen samen minimaal 1 uur en als ik sávonds naar de pony's ben is mijn vriend thuis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

Ik werk 4 dagen en heb ook een hond. Ja, ze zit alleen als ik aan het werk ben, maar ik werk in het onderwijs en werk dus relatief korte dagen. Ik ga ;s middags meestal met haar weg en op mijn vrije dagen sowieso altijd. Hond krijgt voldoende aandacht en beweging hoor :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:40

Ik werk ook fulltime (wel in blokken) de ene week woensdag, donderdag en vrijdag en de andere week woensda, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Mijn vriend rijdt op de vrachtwagen en gaat op maandag avond weg en komt donderdag avond terug.
Ik heb zelf een paard en 2 (jonge) honden deze zitten in principe alleen op woensdag en donderdag 8 uur 'alleen' ze worden dan wel na 4 uurtjes door iemand uitgelaten.

Toen ik nog niet met mijn vriend ging en op mezelf woonde had ik 1 hond en die nam ik altijd mee naar mijn werk, dus die zat gewoon nooit alleen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:42

Min vriend heeft ideale diensten :D Ik werk van 8 tot 5. Ben van 7 uur tot half 6 weg. Mijn vriend werkt van half 9 tot half 1, is dan thuis en moet van half 5 weer tot 10. Dus de hond zit niet veel alleen! :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:44

Ik werk fulltime en heb een hond :j (en meerdere beestjes)
Het is hier zo geregeld, ik laat de hond uit, en mocht ik echt laat klaar zijn met werk, dan is er altijd iemand die lekker met me hondje gaat wandelen.
En als ik dan thuis kom, voel ik me vaak schuldig, dat ik nog een rondje met haar ga.
In de ochtenden loop ik zelf flinke enden met me hond, of fiets ik om haar energie wel te kunnen laten uiten.

En ja, het kan in mijn situatie wel :j met huishouden, hond, nog meer dieren :)
Natuurlijk is het passen en meten, maar ik zou mijn hond voor geen goud weg willen doen.
Iedereen is natuurlijk anders met opvoeding/regels/etc. waardoor het misschien niet zou kunnen?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:50

Ik wil ook graag een hond, denk nog een half jaar, dan heb ik alle kosten gespaard en kan er een pup komen. :D

Ik ben 19, woon op mezelf, maar werk bij mijn ouders op het bedrijf. Dat is een grote boerderij, dus pup kan dagelijks mee naar mijn ouders. Dan kan ik werken, pup spelen, en neem ik hem/haar moe weer mee terug.

Met een full-time baan buitenshuis zou ik ook niet weten hoe ik het moest doen. Mijn vriend draait wisselende diensten, dus het zou vast kunnen. Maar weet niet of ik dat zou willen. Woon maar in een heel klein huis, dus wil mijn hond het niet aandoen heel dagen daar binnen te zitten!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:54

Habibi gaat mee naar mn werk. Kruising Sheltie x Border Collie.

Voor mijn werk begeleid ik school- en jeugd natuurkampen.
(denk aan vissen in de sloot, insecten vangen, grondboringen doen, wilgen knotten etc.)

Ik ben dus veel buiten. Habibi loopt gewoon los op t terrein van mn werk. Ze krijgt van de kinderen heeeeel veeeeeel aandacht.... (Soms krijgt Habibi meer aandacht dan ik, en dan moet ik weer ingrijpen.... ;) )

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:01

Ik werk meestal 4/5 dagen per week, ben dan lange dagen weg.
Mijn vriend heeft kortere dagen.
We hebben 2 mopshonden ( en nee geen luie ;) )

s'Morgens word er een uur met ze gewandeld, tussen de middag doet mijn vriend is ongeveer half uur.
Dan als hij klaar is nog een half uur.
Als ik dan thuis ben dan rond half 8 minstens uur het bos in en dan voor het slapen gaan nog zo een 20 minuten.
Mocht mijn vriend niet kunnen in de pauzes laten vrienden ze uit, of een uitlaat service.

Wij hebben wel bewust voor 2 honden gekozen, zodat ze niet alleen zijn en elkaar kunnen vermaken.
Meer als 4 uur zijn onze honden ook niet alleen, verder gaan ze namelijk overal mee naar toe.
( behalve als ze ergens niet welkom zijn natuurlijk dan regelen we 'oppas')

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:39

ik heb een jackie van 13,die ging altijd met me mee naar mijn werk,
(dierenwinkel) was eigen baas dus dat ging prima. Nu heb ik vorig jaar de winkel gesloten.
En nu ik weer fulltime werk heb kan ze niet meer mee, ik baal er aan de ene kant wel van maar zonder baan kan ik alles niet betalen, dus ik laat haar smorgens om 7 uur een uur uit en smiddags tussen 3 en 5 (verschilt per dag) komt mijn vriend thuis en gaat dan gelijk met der uit.
Gaat gelukkig erg goed,ze ligt de hele dag lekker te slapen op bed,en s'avonds neem ik ze mee naar mijn paard. Tenzij het weer heel slecht is,dan blijft ze liever bij mijn vriend op de bank liggen.
Mocht het om wat voor reden niet meer gaan,kan ik ze overdag naar mijn moeder brengen.(mocht ze eens ziek zijn ofzo)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:45

Ik werk tijdelijk fulltime, had tot 2 weken geleden nog een paard, een hondje van nog geen anderhalf en 2 kleine kinderen oh en niet te vergeten een man in het buitenland :+
Het is rennen, vliegen, passen en meten maar het kan wel.
Ik neem de hond smorgens mee naar het kinderdagverblijf. Daar drop ik mn jongste en ga vervolgens met hond terug, dan kom ik tussen de middag thuis en loop ik zo'n kwartier. Zodra ik klaar ben neem ik haar weer mee jongste ophalen bij het kinderdagverblijf en dan gaan we na het eten nog eens 10/15 minuten en dan voor het slapen gaan nog. Meestal had ik dan savonds oppas geregeld om naar mn paard te gaan of ik ging ergens tussendoor met de kinderen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

mee naar het werk. Ik woon nog niet op mezelf maar zodra ik een vaste baan heb full time waarbij mijn honden mee kunnen dan ga ik gelijk op mezelf.
Nu werk ik 4 dagen op een bedrijf waar mijn honden mee mogen en 2 dagen op een bedrijf waar ze niet mee naartoe mogen. Officeel werk ik bij beiden 2 dagen maar het wil weleens wisselen. Nu zijn mijn ouders er als ik werk en ze mogen niet mee.

Mocht ik alleen gaan wonen en de honden kunnen niet mee naar het werk dan zou ik ervoor kiezen om ze de middelste dag van de week naar een dagopvang te doen bij bijv. een dierenasiel waar ze dan de hele dag geamuseerd worden. En daarnaast ben ik altijd tussen de middag thuis en dan (heb ik al eens meer gehad tidjens vakantie) maak ik dat er brood klaar staat in koelkast en dat pak ik mee, honden in de auto, naar de dijk (3 minuten rijden) en dan lekker de honden daar een half uur laten lopen. Heb ik nog een kwartier thuis voor mezelf en de honden zijn dan ook lekker uit geweest. Daarnaast zou ik maken dat ze vrij binnen/buiten kunnen lopen als ik er niet ben.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:49

mijn ouders werken fulltime (behalve de woensdag) en we hebben een vizsla, erg actief!
maar het gaat prima, pap gaat 's ochtends eerst met de hond lopen, ongeveer 1 uur, dan komt of om 1 uur de hondenuitlaatservice, ongeveer 2 uur, of ik laat hem uit om 2 uur, ongeveer een uur, en dan 's avonds nog 1 uur.

voor de rest is hij eigelijk alleen tussen 10, meestal 11, en 3 alleen thuis en loopt voor de rest overal mee naartoe, bakker, boodschappen, varen met het boot je etc... en hij ligt eindeloos in de tuin

het kan dus wel maar het is wel plannen. het scheelt dat pap eigen baas is en het dus niet zoveel uitmaakt hoe laat hij op kantoor is.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:56

Ik heb een hond, 2 katten en een paard. Werk nu nog parttime, maar met school ernaast is dat ook gewoon fulltime. Ik woon samen en heb met vriendlief een soort regeling. Wij kunnen allebei thuis werken en wisselen dat dan ook gewoon af. Voor de momenten dat het echt niet gaat kan de hond naar mijn moeder.
Paard doen we ook vaak samen, nu staat ze in volpension, maar binnenkort niet meer en dan mest hij uit terwijl ik het paard beweging geef. Vriendje is wat dat betreft echt eentje om vast te houden! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:06

Ik werk 3 dagen van 9-15 en 1 dag van 9-17.

Eerder had ik de uitlaatservice voor de dag tot 17 uur, maar toen zij ermee stopte is mijn zoon, toen 12 jaar, gestopt met overblijven en inmiddels heeft mijn dochter dat van hem overgenomen.
Boven dien heeft mijn zoon vaak het 1e uur vrij of is hij vroeg terug uit school, wie het eerst thuis komt laat de hond uit :D
Voor het werk wandel ik en 's avonds één van de kinderen en voor het naar bed gaan ik weer.
Paarden staan in pension en komen veel buiten, momenteel 24/7 daar wordt goed op gepast dus als ik een dag oversla is geen ramp.

Soms is het rennen en vliegen, maar het lost zich meestal vanzelf weer op :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:44

Mijn ouders hadden een hond, vader werkte fulltime, moeder partime.
Op dagen dat ze beide werkte, was de hond van smorgens tot einde smiddags alleen.
Hond vond het absoluut niet erg, sliep de hele dag, maar kon ook geen eindes meer lopen helaas....

Toch hebben mijn ouders gekozen om niet weer een hond te nemen, de hond was toch wel erg vaak alleen.
Vind dat als je een hond hebt zo'n beest niet 5 dagen per week 8 uur lang achter elkaar alleen thuis zit.
dan mag je nog wel een lange wandeling maken, maar de meeste honden zijn toch erg gek op aandacht :)
Natuurlijk ieder zijn mening toch ?

wij hebben een teckel van 16 maanden en die gaat mee naar ons werk :)
straks krijgen we een 2e pup erbij, en ook die gaat mee naar het werk :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:50

Tsjah als je een gezin hebt zou het prima kunnen denk ik. Mijn ouders werken beide ook fulltime. Scheelt alleen dat mijn vader 's ochtends altijd thuis is, en hij de hond 's ochtends + tussende middag uitliet. En mijn moeder 's avonds en 's avonds laat. Mijn vader werkt vaak 's middags en 's avonds. En voor de rest thuis op kantoor. Ik wil nu zelf ook wel heel graag een hond, en zolang ik op school zit zou dat wel kunnen, maar zodra ik fulltime ga werken is dat niet eerlijk voor het beestje. Dus ik doe het niet.

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:57

Ik werk momenteel 4 dagen (van 11.30 tot 18.30) Hond zit dan dus alleen thuis, maar hebben bewust gekozen voor een iets oudere hond die daar eigenlijk geen problemen mee heeft. Op dinsdag en donderdag neemt mijn buurvrouw haar tussendoor extra mee voor een rondje uit. Zo ook als ik een vergadering of iets anders heb waardoor mijn werkdag langer is.

Als ik echt een probleemdag heb kan ze eventueel naar mijn moeder, dit komt niet vaak voor.

De paarden (heb er 3) staan zo'n 13 km verder. Lopen het hele jaar rond in een wei, 'swinters in een openstal met groot betegeld erg ervoor en paddock van 33 bij 15 ofzo. Dus die hoeven niet dagelijks gereden. Sowieso doen beide pony's bijna niks.

Op dinsdag en donderdag doet mijn moeder ook de paarden voeren, dus dan kom ik helemaal niet bij de paarden. Op maandag en vrijdag doe ik ze zelf, dan is het vaak alleen mesten en hooguit een borsteltje. De hond neem ik mee (kan ook, is mijn eigen stal).

Op woensdag ben ik vrij en heb ik dus alle tijd. Zo ook in het weekend.

Verder hebben wij een brave, makkelijke hond die eigenlijk altijd overal mee naartoe gaat.

Dus dat gaat prima. Een pup zou niet gaan, dat red ik qua opvoedtijd niet.

We krijgen nu een kindje en ik ga 1 dag minder werken, dus de beestjes zullen daar niet al teveel onder leiden verwacht ik. Vooral niet omdat de vrijdag eraf gaat, dus vanaf nu zit ze alleen nog op maandag van 11.00 tot 19.00 alleen.
Laatst bijgewerkt door wilweg op 23-06-11 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:59

Wij werken beide fulltime en hebben 4 paarden en 3 honden.

Mijn truuc voor de honden? Ik woon naast mijn ouders en mijn moeder is fulltime huisvrouw :')
Die houd met alle plezier een oogje op hen.

Bijkomend feit: spaanse windhonden zijn lui en slapen hele dagen :')