gerbils-probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zoofje

gerbils-probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 21:05

ik heb twee gerbils, eerst stonden ze op mijn kamer maar nu niet meer omdat ik niet kan slapen omdat ze te veel herrie maken, die herrie is eigenlijk maar een geluid dat ze maken door te graven in de hoeken van mijn 'gerbilarium' dit levert een heel naar geluid op dat mij s nachts wakker houd nu was mijn vraag: waarom doen ze dit en kan je er wat tegen doen?

(als er niks tegen te doen valt blijven ze gewoon in de kamer naast mijn kamer staan en hoeven dus niet het huis uit ofzo) maar ik heb ze liever op mijn eigen kamer dus help pliezzzzz

xx

p.s. ik maak er nog fotoos/filmpjes van (als ik tijd heb)

8nnemiek

Re: gerbils-probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:10

Gerbils hebben veel energie en in de natuur graven ze lange gangen en holen, dus die behoefte hebben tamme gerbils ook. Doe je niks aan. Misschien een looprad erin zetten zodat ze zich daar moe in kunnen rennen? Maar dan nog maken ze natuurlijk veel kabaal.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:14

Er bestaat zoiets als een dolhofje speciaal voor Gerbils er zitten meerdere uitgangen in en 1 gang waar ze niet doorheen kunnen, 60% van de Gerbils die zo'n dolhof in hun hok hebben staan houden op met het vele graven tegen het glas/de hoeken aan. Kijk eens op http://www.degerbil.nl en dan doorlinken naar hun forum, daar staan diverse tips :j

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:15

Uhh.. graven is gerbil eigen. Dat had je zelf eigenlijk al moeten weten. Dat is een van de eerste dingen die je over de diertjes vindt als je, je er in verdiept.

xJolienJarig

Re: gerbils-probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:19

Mag ik vragen hoeveel zaagsel (of andere bodembedekking) je er in hebt?
Als je een dun laagje hebt, zullen ze snel de neiging hebben meer te willen graven dan nodig is.
Die van mij doen het soms, hebben ECHT een dikke laag zaagsel, maar sinds ik er veel rommel (wc-rollen, wc-papier, wilgentakken etc) in heb gegooid, zijn ze stil!
Kans dus dat ze zich vervelen...

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:22

Onze gerbils zitten in een aquarium met een 30cm laag zand er in. Daar in zitten stalen buizen. 1x in de week krijgen ze een halve krant :') , en als je dat na een paar dagen weer door het hok verspreid, zijn ze weer een dag bezig het hutje weer te bouwen. Hoe is jou verblijf ingericht?

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 07:47

Thats_Me schreef:
Uhh.. graven is gerbil eigen. Dat had je zelf eigenlijk al moeten weten. Dat is een van de eerste dingen die je over de diertjes vindt als je, je er in verdiept.

het is niet het graven zelf dat stoort het is het graven tegen glas aan

[quote="xJolien"] Mag ik vragen hoeveel zaagsel (of andere bodembedekking) je er in hebt?
Als je een dun laagje hebt, zullen ze snel de neiging hebben meer te willen graven dan nodig is.
Die van mij doen het soms, hebben ECHT een dikke laag zaagsel, maar sinds ik er veel rommel (wc-rollen, wc-papier, wilgentakken etc) in heb gegooid, zijn ze stil!
Kans dus dat ze zich vervelen...[/qoute]

10 tot 20 cm

bedankt allemaal!