De dierenbescherming bellen kost extra geld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doom

De dierenbescherming bellen kost extra geld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:46

Wat ik maandag toch heb meegemaakt zit me toch wel aardig dwars..

Dagelijks rijd ik langs een weiland waar een aantal paarden het hele jaar door op staan, het gras is daar schaars.. logisch ook.
Echter zie ik nooit hooi etc liggen, nu rijd ik daar altijd met 80 km langs dus zeker weten doe ik dit niet.
Zelf ben ik niet zo miepert met snel de dierenbescherming bellen maar na maanden te hebben gewacht met bellen heb ik er nu eindelijk voor gekozen.

Alle paardjes op dat land zien er netjes "gevuld" uit, er staat alleen 1 groot paard bij die is echt veelste mager. Weinig spier en de ribbenkast zie je op zijn lijf staan.. Als paardeneigenaar zag ik er niet meteen het kwaad in en had zelf mijn vermoedens van een jong paard die snel is gegroeid daarom spiermassa en vet is verloren, vult vanzelf wel weer aan. ;)

Jammer genoeg gebeurd dit niet... en heb ik hem daar ook echt de tijd voor gegeven. Ik vermoed dus dat hij of tekort aan voeding krijgt of iets onder de leden heeft ( wormen oid).
Maandag stond hij dichtbij de weg en heb ik dus het lokale nummer van hier gebeld, zei gaf mij aan het 0900 nummer daarvoor te bellen.
Jammer genoeg baalde ik hier al wel van, gebeurd me nooit maar juist deze week ben ik over mijn belbundel heen.. ik heb dus voor dit paard al extra kosten gemaakt door het lokale nummer te bellen.. Maar goed het is het me waard dus ik bel het 0900 nummer.
En ja hoor mijn vermoedens bleken waar dit nummer kost 0,10 per minuut naast de overige kosten van je eigen abbonement.

Oke ^) Flink Balen doe ik er natuurlijk wel van, ik bedoel het is niet mijn paard en nu moet ik daar extra kosten voor maken.
Nou ben ik keurig blijven hangen en de situatie uitgelegd.
Maar als je aan de lijn wordt verteld dat de wachttijd 4 min tot langer kan duren en dit voor eigen kosten is snap ik dat sommige mensen zullen ophangen ( om nu mijn situatie als voorbeeld te gebruiken) ;)

Ik vind het dus eigenlijk een best slechte situatie en hoop dat ze dit zullen wijzigen om te voorkomen dat mensen straks minder snel zullen gaan bellen om dierenleed van een ander!

Hoe zitten jullie hierin?

BiBiQ

Re: De dierenbescherming bellen kost extra geld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:49

Ik baal soms ook wel dat je een betaald nummer hebt van de dierenbescherming en geen gratis nummer. Ondanks denk ik dat hierdoor mensen wel sneller wat beter nadenken of het wel nodig is de dierenbescherming te bellen.

Ik hoop dat dit paard wel nog hulp krijgt, of in ieder geval zal opknappen. Je kent verder de situatie van de mensen niet en ik vind het ook zo apart dat alleen dit paard mager is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:53

Ik vind het schandalig dat als je bijv. klantenservice belt, je moet betalen voor hun fouten.
Je moet sowieso al je eigen telefoonkosten betalen.
In dit geval kan ik me er iets bijvoorstellen want ze hebben ook geld nodig. En alleen de echte volhouders blijven aan de lijn denk ik. Deze mensen zoals jou balen dan wel van de kosten maar jullie hebben wel de info kunnen doorspelen. En 10 cent per minuut is iets anders dan 1,50 per minuut.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:59

Maar als je al over je abbokosten heen bent en nog een aantal dagen moet, tikken die voor mij onnodige kosten wel extra aan, het is gewoon zonde.

De dierenbescherming had al een melding gekregen over dit paard ik ben dus blijkbaar niet de enige.
Ze zullen nu dus met meer spoed er naar gaan kijken begreep ik! ben benieuwd!
Ik ben zelf al lid van de dierenbescherming, betaal dus al maandelijks een bijdrage.
Ik begrijp dus ook dat ze het geld nodig hebben maar het lijkt mij totaal niet handig dit via deze manier te doen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:03

Tja, mijn dokterspost heeft ook een 0900 nummer... dat vond ik ook best gek eerlijk gezegd. (en dit staat erbij: (€ 0,10 per minuut, indien u belt met een pre-paid telefoon kunnen de kosten voor het bellen aanmerkelijk hoger zijn.) De DB is een organisatie op basis van vrijwilligers, dus dus opzich is dat dan weer niet gek dat die een 0900 nummer hebben. Maar kan best vervelend zijn als je prepaid moet bellen, dan is het toch vrij duur! (daarom belde ik de DB netjes met de huistelefoon haha)
Toen ik nog prepaid had, moest ik ook de DB bellen, maar doordat ik zolang in de wacht werd gezet was ik door mijn beltegoed heen voordat ik iemand aan de lijn kreeg. Dat schiet lekker op :+ (en dat zou l*llig zijn als ik op dat moment de dokterspost moet bellen! Want daarvan snap ik echt niet dat het een 0900 nummer is :s )

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:08

maar die Vrijwilligers blijven ondanks die 0,10 cent per minuut gewoon vrijwilligers.. Die zien niks van dit geld terug.. dus waarom dat dan weer niet gek is? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:14

Omdat vrijwilligers er bewust voor kiezen (maar wij ook, want bij het horen van: dit nummer kost 10 ct per minuut extra kun je ook ophangen als je dat wilt). Ik neem aan dat dit voor hun de goedkoopste oplossing is, ik weet zo ook niet wat een nummer voor hun kost die geen extra centen kosten met zich meebrengen voor mensen die willen bellen. T is toch beter voor zo'n organisatie om ipv dat zij behoorlijke kosten hebben, toch de kosten daarvan wat verdelen over de bellers (want zeg dat er 50 cnt. bij opkomt, dat voel je niet echt in je portomonnee terwijl een gratis nummer voor hun juist een hap uit het budget neemt die daardoor niet gebruikt kan worden voor het goede doel). *puur hypothetisch hoor, ik heb er de ballen verstand van haha*
(en toch vind ik het wel enorm suf dat een huisartsenpost voor een 0900 nummer kiest! Al die mensen krijgen gewoon betaald :s T is geen vrijwillersinstelling...)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:18

Ik snap nu idd je punt... maar ben wel bang dat het daardoor mensen er van zal weer houden..

Niemand heeft zin om 4 min in de wacht te hangen en extra te moeten betalen, om iets "goeds" te doen...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:25

doom schreef:
Ik snap nu idd je punt... maar ben wel bang dat het daardoor mensen er van zal weer houden..

Niemand heeft zin om 4 min in de wacht te hangen en extra te moeten betalen, om iets "goeds" te doen...

Als ik daar een dier mee kan helpen heb ik dat er graag voor over.

Misschien is het een oud paard of iets in die richting.
Zeker als de andere paarden er wel goed uit zien.
Vind je eerlijk gezegd een beetje miepen. Als dat paard er al langer zo bijstaat had je kunnen overwegen de eigenaren te achterhalen, of een paar dagen wachten tot je een nieuwe belbundel hebt of met een andere telefoon bellen. Jij bent toch echt de persoon die aan de lijn bleef hangen omdat jij vind dat het paard er slecht uitziet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:31

doom schreef:
Maar als je al over je abbokosten heen bent en nog een aantal dagen moet, tikken die voor mij onnodige kosten wel extra aan, het is gewoon zonde.

De dierenbescherming had al een melding gekregen over dit paard ik ben dus blijkbaar niet de enige.
Ze zullen nu dus met meer spoed er naar gaan kijken begreep ik! ben benieuwd!
Ik ben zelf al lid van de dierenbescherming, betaal dus al maandelijks een bijdrage.
Ik begrijp dus ook dat ze het geld nodig hebben maar het lijkt mij totaal niet handig dit via deze manier te doen...

Zonde maar het is maar 40 cent + de kosten van je mobiel. Als je nu een tientje moest betalen oid, was het schandalig. Je hebt toch bereikt wat je wilde.
Ik bedoel, je hebt er al een tijdje tegen aangekeken en nu besloten om te bellen.
En het was ook niet onnodig toch.. je hebt toch je melding kunnen maken. Ik zou het echt niet erg vinden om in nood over me bundel heen te gaan. Voor een dier alles.
En als ik het geld niet had, dan belde ik el met bijv. mijn ouders hun telefoon.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 17:31

Als het het mij niet waard was had ik ook opgehangen.
Maar ik kan beseffen dat sommige mensen hierdoor zullen ophangen en vind het daardoor eigenlijk een slechte zaak. dat is wat ik zeg ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:37

Maar dan zijn er vaak nog genoeg andere mensen die wél bellen. De drempel om de DB te bellen is niet zo hoog dus er is wat dat betreft geen probleem.
Bovendien kunnen de mensen die niet via hun mobiel willen bellen, altijd met een huistelefoon bellen of van mij part de buren even vragen of ze gebruik mogen maken van de telefoon. (en ook al was het wel gratis, zullen altijd wel mensen zijn die halverwege ophangen :P of juist vaker: omdat ze het dan kunnen gebruiken als praatpaal of grapjes gaan uithalen. Misschien dat die 10 cnt extra per minuut dat kan voorkomen; dat alleen de serieuze mensen blijven hangen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-06-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:39

doom schreef:
Als het het mij niet waard was had ik ook opgehangen.
Maar ik kan beseffen dat sommige mensen hierdoor zullen ophangen en vind het daardoor eigenlijk een slechte zaak. dat is wat ik zeg ;)

Ik snap wat je zegt maar ik denk dat de mensen die bellen hetzelfde hadden gedaan als jou.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:54

Er zitten geen vrijwilligers op de centrale dat zijn gewoon betaalde krachten die er voor getraind zijn om dierenleed van de "ohw wat is dat paard zielig omdat hij geen dekentje op heeft in de regen" meldingen.

Er wordt naar mijn idee een klein tarief gevraagt om toch echte meldingen binnen te krijgen. Iemand die voor de lol belt met een nep melding schrikt toch eerder af van het kleine tarief dan iemand die serieus belt. Daarbij blijf je voor 10 cent per minuut nog wel hangen als het echt ernstig is.

Het is trouwens al jaaaaaren zo dat je voor een belletje naar de DB moet betalen dus niets geks aan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:55

Ik heb het vermoeden dat je de LID (0900 2021210) hebt moeten bellen en niet je plaatselijke dierenbescherming, dat kost helaas nog steeds extra geld.
Waarom weet ik niet want de landelijke dierenbescherming (de baas van de LID) heeft al tijden terug allemaal gratis 088 nummers aangevraagd.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 10:34

Ik heb idd dat nummer moeten draaien..