Dagelijks rijd ik langs een weiland waar een aantal paarden het hele jaar door op staan, het gras is daar schaars.. logisch ook.
Echter zie ik nooit hooi etc liggen, nu rijd ik daar altijd met 80 km langs dus zeker weten doe ik dit niet.
Zelf ben ik niet zo miepert met snel de dierenbescherming bellen maar na maanden te hebben gewacht met bellen heb ik er nu eindelijk voor gekozen.
Alle paardjes op dat land zien er netjes "gevuld" uit, er staat alleen 1 groot paard bij die is echt veelste mager. Weinig spier en de ribbenkast zie je op zijn lijf staan.. Als paardeneigenaar zag ik er niet meteen het kwaad in en had zelf mijn vermoedens van een jong paard die snel is gegroeid daarom spiermassa en vet is verloren, vult vanzelf wel weer aan.
Jammer genoeg gebeurd dit niet... en heb ik hem daar ook echt de tijd voor gegeven. Ik vermoed dus dat hij of tekort aan voeding krijgt of iets onder de leden heeft ( wormen oid).
Maandag stond hij dichtbij de weg en heb ik dus het lokale nummer van hier gebeld, zei gaf mij aan het 0900 nummer daarvoor te bellen.
Jammer genoeg baalde ik hier al wel van, gebeurd me nooit maar juist deze week ben ik over mijn belbundel heen.. ik heb dus voor dit paard al extra kosten gemaakt door het lokale nummer te bellen.. Maar goed het is het me waard dus ik bel het 0900 nummer.
En ja hoor mijn vermoedens bleken waar dit nummer kost 0,10 per minuut naast de overige kosten van je eigen abbonement.
Oke
Flink Balen doe ik er natuurlijk wel van, ik bedoel het is niet mijn paard en nu moet ik daar extra kosten voor maken.Nou ben ik keurig blijven hangen en de situatie uitgelegd.
Maar als je aan de lijn wordt verteld dat de wachttijd 4 min tot langer kan duren en dit voor eigen kosten is snap ik dat sommige mensen zullen ophangen ( om nu mijn situatie als voorbeeld te gebruiken)
Ik vind het dus eigenlijk een best slechte situatie en hoop dat ze dit zullen wijzigen om te voorkomen dat mensen straks minder snel zullen gaan bellen om dierenleed van een ander!
Hoe zitten jullie hierin?
(en dat zou l*llig zijn als ik op dat moment de dokterspost moet bellen! Want daarvan snap ik echt niet dat het een 0900 nummer is :s )
of juist vaker: omdat ze het dan kunnen gebruiken als praatpaal of grapjes gaan uithalen. Misschien dat die 10 cnt extra per minuut dat kan voorkomen; dat alleen de serieuze mensen blijven hangen)