wie kan me helpen??? westlandhighterrier fokker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

wie kan me helpen??? westlandhighterrier fokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 00:30

hallo iedereen,
ik wil graag weten wie een goede en erkende westlandhighterrier fokker is en daar informatie over heeft, en/of ervaringen.

het zit namelijk zo mijn ouders hebben besloten een westie te nemen.
maar nu weten ze niet goed waar ze moeten beginnen. want ja hoe weet je nou wie goed is en wie niet en of je niet een hondje uit het oostblok land krijgt.

dus graag informatie...

JPS

Re: wie kan me helpen??? westlandhighterrier fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 00:32

Dan zou je denk ik het best even contact kunnen opnemen met de rasvereniging. Daar zijn ze wel bekend met goede fokkers.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 02:17

oke wist niet dat dat bestond.
we zijn ons zeg maar nog aan het verdiepen in een hond.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 03:22

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:35

Ga inderdaad even kijken bij de vereniging en neem een hondje bij een erkende fokker. Helaas worden ze vaak aangeboden door broodfokker, met alle gezondheidsproblemen die volgen.
Je betaald wel wat meer, maar over het algemeen verdien je dat zo terug omdat je vaak minder naar de dierenarts hoeft voor problemen.
Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:05

Leandra schreef:
Ga inderdaad even kijken bij de vereniging en neem een hondje bij een erkende fokker. Helaas worden ze vaak aangeboden door broodfokker, met alle gezondheidsproblemen die volgen.
Je betaald wel wat meer, maar over het algemeen verdien je dat zo terug omdat je vaak minder naar de dierenarts hoeft voor problemen.
Succes!

:j Helemaal omdat westy's nogal kampen met (erfelijke) problemen, huidziekten is hier een van. De kans dat je hondje een dergelijke ziekte krijgt is kleiner wanneer je een hond van een fokker koopt die aangesloten is bij de rasvereniging.

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:16

Wel een beetje uit de richting mar kennel Inchkeith in eindhoven! Heb hier stage gelopen voor mijn opleiding, je zult mss wel denken rare oude vrouw, klein gehuisvest maar de honden worden super verzorgd mogen 4 uur per dag in de buitenren en uitgelaten door stagiaires. Met stamboom, aangesloten bij de rasvereniging...super leuke en sociale hondjes. In die tijd dat ik daar was nooit een hond met gezondheidsproblemen gezien, sommige hondjes zijn niet geschikt voor de fokkerij, maar blijven toch en slapen bij haar in bed :D

Zeker een aanrader, hoop alleen dat ze het nog doet, de site doet het nog wel iig!!