Poes plast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Poes plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:46

Hallo bokkers, misschien kunnen jullie me helpen met een probleem..

Vorig jaar ben ik gaan samenwonen met mijn vriend en hebben we ons 2 poezels aangeschaft.. 2 gecastreerde zusjes van 9 jaar die al hun hele leven samen zijn geweest.. Mevrouw had de poezels ook nog niet zo lang, maar deed ze weg ivm allergie van t zoontje..
Nu is het zo dat 1 van de 2 al sinds het begin in huis plast.. Alleen op de ban en op bed, nergens anders.. (nu weten we dus ook waarom mevrouw de katten wegdeed..)

Eerst dachten we aan een medisch probleem, dus poezel compleet na laten kijken en bloed laten trekken, niks aan de hand.. Voor de zekerheid speciale plastic kattenbakkorrels gehaald, daarmee de bak gevuld, poes opgesloten en wachten tot ze geplast had en dit laten testen door DA.. Niks aan de hand.. (hij dacht miss aan blaasontsteking of blaasproblemen)

Nu hebben we dus al 2x de bank opnieuw laten stofferen en een keer het matras van ons bed vernieuwd (ze mag dus nu ook niet meer in bed,slaapt nu beneden) Maar het geduld van mijn vriend is langzaam op aan het gaan.. Mensen om ons heen hebben het al over inslapen, maar dit willen we absoluut niet aangezien ze helemaal gezond is.. We hebben 3 kattenbakken in huis staan, die om de dag compleet verschoond worden en dagelijks de keuteltjes eruit.. Katten komen bijna elke dag buiten en krijgen brok en vers vlees.. We weten verder echt niet meer wat we kunnen doen..

Iemand tips??

Yvanka_

Re: Poes plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:51

Ik hou dit topic even in de gaten. Heb zelf helaas geen tips voor. Aangezien ik zelf ook hard opzoek ben naar tips omdat ik ook zo'n poes thuis heb.

Zijn er ook al mee naar de DA geweest, hormoonspuit gehad, pillen, niets werkt...

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:53

Stuk aluminiumfolie neerleggen op de plek waar ze altijd plassen.
Schrikken ze van het geluid is het zo over.
Werkte bij ons altijd bij het sproeien van de katers.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:58

Heb ik al liggen, helpt niet.. Dendert ze gewoon oveheen :+

Beetje aparte katten heb ik :P

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:03

Stress al uitgesloten bij de kat?
Ondanks dat dit vaak niet zo lijkt kunnen katten dit heel goed verbergen.

Misschien kan je eens kijken of je dierenarts aan Royal Canin Calm kan komen!
En een feliway verdamper in de kamer ophangen wil ook nog wel eens resultaat geven ( niet altijd overigens).

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:07

mja hoe wil ik stress uitsluiten? Als ze binnen is slaapt ze de hele dag.. Het is niet dat ze zich terugtrekt ofzo.. Ze is ook heel speelt.. Heb nog niet aan feliway gedacht eigenlijk.. Trouwens soms kan het ook weken achtereen wegblijvne om daarna weer iets te vinden..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:11

Peper! Is misschien niet heel leuk voor ze. Maar had ook een kat die overal ging plassen in huis. Heb op die plekken (gemalen) peper neer gestrooid en sinds die tijd ben ik er vanaf. Ze gaat nu gewoon op de bak :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 22:55

peper? Hoe werkt dat? Is die geur niet lekker voor ze ofzo?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:51

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 04:26

Oh bedankt, ik ga meteen kijken.. (heb ook eerlijk gezegd niet verder gekeken dan mijn neus lang is..) :+

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:07

Nee ze vinden idd de geur niet lekker. Ze snuffelen altijd eerst op de plekjes waar ze iets gaan doen. Op het moment als daar peper ligt.. Nja ik neem aan dat je 'm wel snapt ;)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:21

Ik heb eens een voorraad peper op de bank gekieperd :P kijken hoe lang het helpt.. Had trouwens ook in dat andere topic gekeken, maar daar ging het fout, ik blijf dus maar in dit topic vragen om tips.. Had in dat andere topic wel al de tips van feliway en klein druppeltje chloor in de kattenbak doen gelezen.. Ga ik ook beide gebruiken..

Overigens hebben we wel sinds een paar weken een nieuwe poes erbij, maar dit gedrag is niet erger/minder geworden.. Die 2 verstaan zich (buiten de kennismakingsstrubbelingen) vrij goed.. Soms is en nog eens een grauwel en een tik, maar dat was het..

Poes in kwestie (Sammy) blijft sinds kort snachts alleen beneden en sindsdien (zeg ik heeeeeel voorzichtig) gaat het ook beter..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:14

er zijn al heel veel topics over in huis plassende katten op beestenboel, misschien toch even de zoekfunctie gebruiken?
[BB] Poes blijft in huis piesen.
[BB] katten poepen ineens buiten de bak...
[BB] Kat plast op hondenkussen, wat nu?
[BB] Kater (?) plast in huis
[BB] Poes plast echt overal...
[BB] Zindelijkheidsproblemen kat
[BB] Kat ( poes ) pist in huis hoe kan ik het haar afleren???
[BB] Help mij poes.........
[BB] Poes plast in huis. Hormooninjectie?
[BB] Kat uit asiel gehaald : onzindelijk

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:20

Wat gebeurd er als je de zusjes uit elkaar haalt? Regelmatig is dit idd stress en dat kan komen doordat de zusjes ondernling toch niet zo goed met elkaar om gaan als dat jullie denken. En dan is dit een onderlinge strijd

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 22:06

Na overleg met de modjes omdat andere topics te oud zijn, en/of niet aansluiten bij mijn situatie, mocht mijn topic weer open, dus bij deze meteen een updateje..

Poeslief blijft bezig, maar begin nu te twijfelen OF het wel degene is die ik verdenk, aangezien onze nieuwe zich steeds meer toont als een klein duiveltje.. Op zich heel lief, maar zodra een van mijn twee oudjes de rug heeft gekeerd, dan pakt ze ze snel vanuit de rug en rent ze weer hard weg.. Ze gaat ook provocerend voor de kattenbak zitten.. We hebben nu een zeil over de bank gelegd.. Niet charmant, wel effectief.. Ook nog een kattenbak naast de bank gezet en sindsdien gaat het goed (afgelopen vrijdag)

Ben benieuwd dus..

Als iemand alsnog tips heeft, hoor ik ze nog steeds heel graag..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:08

Hoeveel kattenbakken heb je?
Als 1 van de poezen de kattenbak claimt, dan heb je kans dat de andere niet meer durft.

Ook verhuizen veroorzaakt natuurlijk stress wat plassen op andere plekken kan veroorzaken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:09

Een klein beetje bleekwater in de kattenbak doen, daar zijn ze dol op en gaan dan op de bak :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 22:12

ik heb 4 kattenbakken op 3 katten.. Ver uit mekaar (1 in de keuken, in in de gang beneden, 1 in de gang boven en 1 in de woonkamer) Bleek wil ik ook nog proberen, maar heb ik op t moment niet in huis.. (mag wc eend ook, is met lentegeur ofzoiets)

En dat een nieuwe kat wat stress bezorgt dat weet ik, vandaar dat we haar ook niet meteen wegdoen en er ook voor willen gaan om dit zo goed mogelijk te laten werken.. Maar hoe lang duurt het normaal voordat katten aan elkaar gewend zijn??

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:02

nine1987 schreef:
Bleek wil ik ook nog proberen, maar heb ik op t moment niet in huis.. (mag wc eend ook, is met lentegeur ofzoiets)

nee, ze zijn echt alleen gek op de chloor lucht. heb het topic niet gelezen maar al eens ander kattenbakspul geprobeerd?? kan zijn dat ze het spul niet prettig vindt om op te zitten/in te graven??

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:15

Ik zou je katten overdag uit de woonkamer doen :) ik denk dat het een soort territorium gedrag is tegen elkaar...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:22

uit de woonkamer? Dan zitten ze op de gang.. Dat vind ik ook zo sneu :( arme kitty's :p

heb trouwens van 2 kattenbakken het luikje weggehaald (mijn katten zijn echt rot van binnen, wat stinken ze als ze net op de bak zijn geweest) maar die worden niet drukker bezocht dan de 2 met luikje.. Daar zal het dan dus ook niet aan liggen.. (denk ik??)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:25

Als ze echt zo stinken zou je eens naar je voer kunnen kijken. Wat voer je ze nu?
Die van mij krijgt altijd al Royal Canin en ik heb echt nooit last van geurtjes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:41

veelal vers, als ze buiten zijn brok, vooral met deze temperaturen, en als ik de hele dag ben werken wil ik wel dat ze buiten kunnen eten.. (dit krijgen ze altijd en hier hebben ze het altijd goed op gedaan, dus denk niet dat het daaraan ligt..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:49

Heb je al een Feliway verdamper? Heeft hier goed geholpen :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:52

Ik heb een limoenspray gehaald en dit op de plekken gespoten waar mijn poesje altijd ging plassen. Het is even een week afzien omdat je er zelf, net als de poes, liever niet in de buurt komt, maar het helpt fantastisch. Ze mag alleen nog in de woonkamer als ik erbij ben en ik heb nog altijd een plantenspuit klaarstaan voor het geval dat ze de kolder weer in de kop krijgt :j