Sinds een paar weken heb ik een kitten (Dexter) in huis. Toen ik m kreeg was hij bijna 9 weken, en intussen een week of 13 geloof ik. Toen ik hem net had, werd hij al vrij snel ziek. Hij was heel rustig, wilde niet eten en drinken en ook niet graag opgepakt worden. De volgende dag ben ik naar de dierenarts gegaan, waar bleek dat hij koorts had door (waarschijnlijk) een ontsteking. Daar heeft hij antibiotica, vocht en n koortsremmer gehad, en na 2 dagen was hij gelukkig weer beter. 1,5 week terug heb ik hem laten inenten, ontwormen en ontvlooien.
Nou, vandaag, is Dexter weer ontzettend rustig, wil weer alleen maar slapen en niet echt eten/drinken. Ook oppakken vind hij nu niet fijn, dus heb m lekker in een dekentje gelegd op n rustig plekje. Vanochtend heb ik zn temperatuur wel opgemeten, dat was 38,7. Niet echt koorts dus geloof ik. Wel ben ik n beetje bezorgd, wat kan het zijn?
Ik ben iemand die al vrij snel naar de dierenarts gaat, maar wil (ook qua kosten) niet om elk wissewasje aankloppen daar. Ik heb ook geen ervaring met kittens, dus weet ook niet wat normaal is en wat niet. Jullie wel?
Ga even langs de dierenarts. Mijn kitten was ook een zwakje, en ging regelmatig naar de dierenarts als ik het niet vertrouwde. Als het alleen controle was rekent hij niets.
Ziviaantje
Geplaatst: 20-06-11 17:40
Langer dan 12 uur niet eten/drinken = naar de dierenarts! Zeker bij een kitten. Geef hem in ieder geval alvast zelf te drinken. Uitdrogen doen ze vrij snel die kleintjes.