Bokkers op de dierenambulance?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Bokkers op de dierenambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:58

:wave:

Ik kreeg net een mailtje van het dierenasiel waarbij ik me had opgegeven om met de dierenambulance mee te rijden deze zomer. Deze week mag ik op gesprek komen en bespreken we de details even, ik ben heel benieuwd :D Zie mezelf al zitten achter zo'n groot stuur, ik ben een klein autootje gewend dus inparkeren zal wat worden met dat grote ding _O-

Zijn er ook bokkers die de dierenambulance besturen of meerijden? Graag zou ik namelijk wat ervaringen willen horen over hoe het er aan toe gaat op een dag dat je dienst hebt e.d. :)

zonnebloem18

Re: Bokkers op de dierenambulance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:29

Ik ben vrijwilliger op de dierenambulance, vanwege het niet hebben van een rijbewijs altijd als bijrijder.
Ik vind het erg leuk, maar het werk wordt door veel mensen onderschat en hierdoor haken de meeste mensen binnen 2 a 3 weken weer af.
Wat zou je willen weten?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:15

Wat je zoal tegenkomt, of je altijd met z'n tweeën bent, of je ook iets van eerste hulp aan dieren moet weten, of je een protocol krijgt hoe je moet handelen in bepaalde situaties.. dat schiet me zo te binnen :j

Ik wil het ook niet voor lange tijd gaan doen hoor, ik ben in de vakantie een paar weken vrij en op de site van het dierenasiel stond dat ze in de vakantie nog mensen zoeken..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:35

Ik heb ook bij een dierenambulance gezeten.. Eens maar nooit meer..
Manmanman, wat ik daar allemaal heb meegemaakt, dat is echt om ziek van thuis te komen. Wat die mensen pretenderen te zijn, dierenambulance en opvang voor knaagdieren, ik zou er voor geen goud meer iets naartoe brengen. Tegenwoordig rijd ik het zelf door naar een grotere betere opvang. Meer dan eens dat ik huilend thuis kwam omdat ze weer iets afschuwelijks hadden gedaan, en dan heb ik het niet over de mensen die de dieren brengen, maar om de dierenambulance zelf.

Er zijn ook hele goede dierenambulances, maar voor mij nooit meer..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:48

Pluttersput: zou je me een PB'tje willen sturen in welke regio dat was, en wat bedoel je met dingen die zij (van de DA) doen..?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:55

Ga ik doen :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:30

*Meldt zich*
Ik ben chauffeur op de ambulance regio Alphen aan den rijn. Ik doe het nu 2 jaar en met veel liefde en plezier. Wij zijn een redelijk georganiseerde ambulance, gelieerd aan de dierenbescherming. Ik hoor veel slechte ervaringen met ambulances in het land, maar in Alphen e.o. zijn de mensen volgens mij behoorlijk tevreden met onze service. Wij rijden dan ook voor alles en 24 uur per dag.
Als je meer vragen hebt, mijn PB staat open...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:39

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad bij het dierenasiel, en van 5 t/m 15 juli ben ik ingeroosterd op de ambulance :D :D Niet alle dagen maar een paar dagen per week, dag -en nachtdiensten afgewisseld :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:47

ik heb een aantal jaar op de ambu gezeten als bijrijder,
omdat ik eerst geen rijbewijs had nog.
Ik ben ermee gestopt omdat ik het qua tijd nietmeer combineren kon.

het is soms Loodzwaar ! neem ik als voorbeeld,
wij moesten eens mee met een alleenstaande oude mevrouw om haar 14 jarige hond
in te laten slapen, nou dat vond ik ook erg moeilijk.,
en eens éen hond onder een auto vandaan halen snachts in de stromende regen
van de hond was alleen de voorkant nog intact, en hij leefde nog..
Dat zijn dingen die je ook mee kan gaan maken en waar je achteraf over Moet praten!
verder zijn er ook mooie dingen als hond weer terugbrengen naar zn baasje
en dieren weer uitzetten die in de opvang hersteld zijn.

Ik wens je veel succes !
Grtjss