t/d brokken voor de hond??????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

t/d brokken voor de hond??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 10:39

ik wil mijn honden graag t/d brokken gaan voeren tegen tandplak
dit omdat mijn ene hond er veel aanleg voor heeft
maar nu zit ik dus met wat vragen
hoe is dit voer (werkt het echt dus wie voert dit ook )
en hoeveel voer ik ze per dag (het zijn middelslag poedeltjes)
hoe duur is het voor per 3kg of 10 kilo
en waar kan ik deze brokken bestellen ???

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:46

Vraag even bij je DA. Veel DA verkopen producten van Hills en RC.
Kosten vallen mee, omdat je er minder van hoeft te voeren.
Bij Jumper maak je ook wel kans dat ze dit voer verkopen.
De speciale brokken helpen alleen te voorkomen. Wat er nu zit gaat niet meer weg (tandsteen).
Dentastix helpen ook tegen plakvorming. Daar ben ik zelf wel tevreden over.

Leandra

Re: t/d brokken voor de hond??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 10:55

Het nadeel van dentastix is dat ze veel calorieën bevatten. Je kan ze wel geven, maar dan moet je de hoeveelheid voer er op aanpassen. Let daar dus wel op.
Alle producten tegen tandplak werken alleen als de tanden schoon zijn. Zoals hierboven wordt gezegd, werkt het dus niet als er al tandsteen zit. Dan zal je het eerst schoon moeten laten maken.
T/d is een dieetvoeding en mag alleen verkocht worden bij de dierenarts.
Ook is het goedkoper om een grote zak te kopen, dan meerdere kleine. Op de verpakking staat wat ze mogen hebben per gewicht. Ga daar iets onder zitten, want vaak is dat teveel. Mochten je hondjes dunner worden, dan kan je iets meer geven. Er is niet een bepaalde hoeveelheid voor een bepaald gewicht.
De ene hond heeft meer nodig dan de andere.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:33

honden krijgen niet minder tandplak van brokken,sterker nog brokken zorgen ervoor dat honden tandplak krijgen..dentasticks dus ook..

om het simpeler te houden granen/koolhydraten zorgen voor tandplak ( zie een brokje (welke soort dan ook),als een maria koekje en kauw eens wat mariakoekjes weg zonder je tanden te poetsen,en zie dan wat er achter blijft en vraag je dan eens af of brokken uberhaupt wel tegen tandplak kunnen helpen)..

dentasticks bestaan uit granen...iets wat een hond niet nodig heeft of kan verwerken,en iets wat tandplak bezorgd,maar goed doordat een hond tandplak krijgt zullen mensen nóg meer dentasticks kopen...en doordat reclame filmpjes heilig worden geloofd,blijven dit soort producten op de markt als zijnde tandsteenverwijderaars...

dan volgend punt om misschien bij stil te staan een hond is een carnivoor,die heeft een "knip gebit",geen "maal gebit" ( omnivoren en herbivoren hebben dit wel),een hond heeft dus voer nodig waaraan ze moeten knippen en scheuren,en zo houden ze hun tanden schoon,kauwwerk dus,buiten bv penslappen ( verse waar veel kauwwerk inzit) of vleesbotten zijn die runderhuid kauwkluiven ook goede tandenpoetsers.

brokken zullen helaas de tandsteen dus niet oplossen...

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:50

Interessant Kimmie, in dat geval zou je dus best rauw vlees kunnen voeren, in combi met pens en botten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:55

ja dat is ook waar een hond zijn maag darm gestel voor gemaakt is,en hond is en blijft een carnivoor (omdat ze alles eters zijn maken sommige mensen er voor de gemakkelijkheid tegenwoordig maar omnivoren van,maar dan zou het gebitje er echt anders uitzien :) )

alleen zijn brokken makkelijk en mensen "geloven"dat het het beste voer voor een hond is..maar de meeste brokken zouden het nog beter doen in een paardenvoerbak aan ingredienten als in een hondenvoerbak. ;)