Opeens slopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Opeens slopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 17:32

Baya heeft nooit gesloopt... Maar de afgelopen tijd? Afgelopen week heeft ze mijn halve vliegengordijn opgegeten, en dan ook echt opgegeten, want ik kan nergens wat terug vinden. (zie foto). Ook de post die normaal ook op tafel ligt was versnipperd en vanmiddag heeft ze zelfs een gat(!) in mijn muur gebeten...

Waar komt dit gedrag vandaan? Kan dit leeftijd zijn? Ze is 9, dus ook weer niet stok oud te noemen. De honden hier zitten amper alleen, ze heeft speelgoed.

Iemand hier ervaring mee? Zou het iets medisch kunnen zijn?

Afbeelding

dierenfan

Re: Opeens slopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:12

Is er de laatste tijd iets veranderd in huis, dus kan het stress zijn?
Kan natuurlijk ook zijn dat ze zich verveeld en zodra ze alleen is dit gaat doen. Je kan ook proberen of het helpt als je ze meer uitdaging bied. Je kan natuurlijk dan bijv. een kong gebruiken met lekkers erin wat ze eruit moet halen.

Marloes__

Re: Opeens slopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 21:57

Daar heb ik al over nagedacht, maar ik kan me geen veranderingen bedenken. Ik merk ook verder niks aan haar, ze is nog altijd even enthousiast en levendig als altijd. Ze heeft genoeg speelgoed en krijgt voldoende beweging. Een kong met voedsel lijkt me niet verstandig als ik weg ben, ik heb namelijk nog een stafford in huis, dus dat wordt vechten.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:37

Als het eenmalig was, misschien heeft het haar aandacht getrokken, zat er een vlieg op of zo en doet ze het hierna nooit meer. Zou het gewoon even aankijken. En andere iets geven om haar bezig te houden zoals een snackbal met kleine brokjes erin. Zo kan haar maaltijd zelf bij elkaar verzamelen en valt ze moe maar voldaan in slaap _/-\o_ Ik heb deze Dog Dizzy van Nina Ottosson en deze Kong Wobbler Is die van mij uuuuuuuren mee zoet *\o/* *\o/* *\o/*

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:37

O, lees nu pas over de andere hond :o Geen optie dus ;)