Kat hangt constant aan mij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Kat hangt constant aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:50

Ik heb een mooie zwarte dame van bijna 2 jaar. Mijn broer heeft haar gevonden als kitten en mams was nergens meer te vinden. Nu heb ik haar redelijk vaak mee op sleeptouw genomen omdat de kater haar in het begin totaal niet accepteerde. Mijn moeder kan haar niet oppakken en ik wel. Ze hangt zeg maar continue aan mij.
Ziet ze mij als haar moeder? Of is dit gewoon toeval? Ik vroeg het mij af omdat ze eigenlijk altijd bij mij is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:54

Wat bij ons thuis zo is, is dat onze katten zich maar aan 1 of 2 personen echt hechten: onze kater volgde mijn vader óveral. Was vader weg, dan nam hij wel genoegen met ons hoor, maarre vader was zijn nummer 1 :D Ik was nummer 2: ik was de enige die hem kon optillen en antivlooienmiddel kon toedienen. De rest van het gezin vond hij wel leuk, maar hij had zeker favorieten
Onze poes hangt juist ontzettend aan mijn vriend en ook wel aan mij. Die moet juist helemaal niets van mijn vader weten haha, in 10 jaar tijd heeft ze misschien 1 of 2 keer bij hem gezeten omdat hij als enige aanwezig was in huis :P
Dus ik denk dat jullie kat jou gewoon als favoriet heeft gekozen :)

(dit zie ik overigens in meer huishoudens om ons heen dat de kat zich echt enorm hecht aan 1 of 2 personen, maar de rest van het gezin verder wel als vriend ziet)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:55

Nee hoor ik heb ook zo'n trut hier rondlopen :j vriendlief kan roepen wat hij wil maar ze komt niet. Meestal als hij thuiskomt vertrekt zij naar buiten. Ik ben nu vandaag dan vrij en dan is ze ook bij mij binnen en waar ik ben is zij.

Als wij naar bed gaan roept vriend haar weleens maar dan komt ze dus niet, als ik haar roep komt ze er heel hard aanrennen, onder luid protest hoe ik haar zolang buiten heb kunnen laten.

Geef jij haar toevallig ook te eten??

Onze vorige kat was trouwens ook zo. Katten kiezen iemand waar ze zich prettig bij voelen denk ik.

purny

Re: Kat hangt constant aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:58

Ik geef haar niet te eten. Dat doet mijn vader altijd. Maar het is wel zo'n doos om bij mij op bed te komen liggen. Ze is wel constant in de buurt bij mij.

vuurneon

Re: Kat hangt constant aan mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:01

hihi onze oude kat vond trouwens wel iedereen geweldig die hem te eten gaf, maarre als het buikje vol was ging hij mooi weer naar mijn vader toe :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:02

Ach katten zijn gewoon zinnig en gaan denk ik alleen met mensen of dieren om die ze echt leuk vinden.
Het is dat die van ons geen middelvinger kan opsteken en nanananana kan zeggen anders deed ze niet anders richting mijn vriend en al het bezoek dat over de vloer komt. Ze doet niks trouwens hoor, niet krabben en bijten maar ze negeert mijn vriend gewoon
Soms best zielig voor mijn vriend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:03

Ik merk het vaak dat katten inderdaad één favoriet kiezen.

Nu heb ik hier een volwassen kater en twee kittens. 's avonds maken ze ruzie om wie er bij me mag liggen. Overdag gaan ze gelukkig ook regelmatig met de kinderen knuffelen :)