Kitten met obstipatie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Kitten met obstipatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 08:01

Ik heb sinds een paar dagen een vier weken oude kitten in huis, zijn moeder is doodgereden en hun waren over. Nu is 't voor die mensen zelf teveel dus heeft de middelste zoon een poesje en ik.

Meneer krijg alles wat hij nodig heeft en wat ons is geadviseerd. Echter heeft ie de oogjes ontstoken, hiervoor krijgt hij zalf en heb ik 't gevoel dat hij last heeft van obstipatie, de DA zegt dat dit wel normaal kan zijn en op gang komt. Toch zou ik graag willen weten wat bokt ervan vind en of hier misschien nog wat huis-tuin en keuken tips naar boven komen :) !

Meet: Hangover
Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:34

wat een droppie...

Wat je zou kunnen proberen is regelmatig met een warm vochtig wattenschijfje zijn buikje masseren, ook bij zijn anus, in ieder geval na iedere maaltijd, maar het af en toe tussendoor doen kan ook geen kwaad.
Sinds wanneer heb je hem en heeft hij al 'wat' ontlasting gehad? want met zulke kleintjes moet het allemaal natuurlijk niet te lang duren.
Wat voor voeding geef je hem? Het zou natuurlijk de overgang van (volledig) moedermelk naar ander voedsel kunnen zijn.

KimD

Re: Kitten met obstipatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 13:52

Hij krijgt Kittymel te eten, en brokjes van Royal Canin (babycat 34) daarnaast krijgt hij ook van Royal Canin 't vlees één keer per dag. Hij drinkt en eet in principe goed, en hij speelt ook gewoon met de hond met mij en zijn speeltjes.

Verder is als ik hem voer zijn buikje 'slap' of leeg, weet niet hoe ik dat moet beschrijven. Het is niet opgezet of dik..

Ontwormd is ie ook en hij krijgt ook zijn 2de ontworming vandaag. Hij heeft vanmorgen wat olijfolie gehad als laxeermiddel, dus hij 'poept' nu sowieso iets weker als normaal. :) Maar er komt (gelukkig) nu wel wat uit zonder dat hij echt hoeft te persen.

Masseren en wrijven doe ik inderdaad wel, dat moest ook bij 't konijntje. Die heb ik vorig jaar grootgebracht.