Ontspanningstraining met konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Ontspanningstraining met konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 21:41

Ik kopieer dit even van bunnybunch omdat ik anders hetzelfde nog een keer kan typen

Wieweet is vanaf het begin al een heel lastig konijntje, ze stelde zich totaal niet open naar mij, ze sloot zich dus erg af. Ik wilde met haar trainen net zoals ik met m'n andere konijnen doe, maar bij haar ging dat voor geen kante. Het is best frustrerend dat ik dit konijn niet 'aan kan' maar ook weer een hele uitdaging. Ik ben een tijd bezig geweest met zoeken wat er nu met haar was. Ze leek niet echt bang, ja in het begin wel maar doordat ze puur bij Fire zat werd ze algauw veel minder bang. Maar echt zichzelf was ze verre van. Toen sloeg dit om in agressie. Vooral in de ren hoefde ik er maar in te komen en het was grommen en echt aanvallen. Ook echt van een grote afstand. Ik dacht dat dit vooral de hormonen waren dus ging ik elke keer m'n voet voor haar houden en daar vloog ze dan tegen aan zo probeerde ik die stil te houden. Net zo lang totdat ze stopte. Ik voelde me al niet zo fijn bij deze manier en dit is me toen ook afgeraden. Toen heb ik ervoor gekozen om haar niet mee op te pakken, dus helaas kon ze toen ook niet op het gras voorlopig maar bleef ze in haar hok. Ik heb toen een handschoen aangedaan want ze vloog nog wel aan. Toen heb ik het met clickertraining geprobeerd een tijdje. Ik ging haar aaien en elke keer als ze ontspannen leek clickte ik en gaf haar een brokje. Ook toen was niet het gewenste resultaat, ze werd opdringerig en de spanning verdween niet.

Toen heb ik weer eens na gedacht en ben tot de conclusie (tot nu toe, kan altijd veranderen :o ) dat het toch angst is. Alleen bij haar zette dit snel om tot agressie en Sil die ook bij dezelfde fokker vandaan komt uit zich in angst, zij rent heel hard weg. Ze zijn allebei in het nekvel opgetild zonder dat ze ondersteund werden. Als ik ze aanraak bij hun nek voel ik dat ze zich helemaal aanspannen.

Nu ben ik dus weer met een andere aanpak bezig en ik moet zeggen hier heb ik wel een goed gevoel over. Het gaat ook best goed al zeg ik het zelf. Ik vraag haar zelf uit het hok in het rennetje. Dan aai ik haar en vraag haar naar m'n hand te komen en aai haar weer. Alles doe ik zonder voer. Soms krijgt ze als ik klaar ben haar voer als het voedertijd is maar niet meer onder het trainen. Hier neem ik echt de tijd voor totdat ik merk dat ze echt helemaal ontspannen is en dan zie ik wel hoe ik verder ga.

Ik zal regelmatig filmpjes maken zodat jullie de ontwikkeling kunnen zien tussen ons.

Iris82

Re: Ontspanningstraining met konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:44

Fijn dat het nu beter gaat.
Het lijkt nog wel of ze echt op een clicker zit te wachten.
Maar de ontspannen momenten zien er ook wel heel ontspannen uit. :z
Ben benieuwd naar de vorderingen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:13

Zou ik hiermee ook mijn 7,5-jarige ouwe tantes zo ver kunnen krijgen naar me toe te komen? Ze komen altijd wel naar mijn hand maar na één aai zijn ze weer weg, en soms moet ik ze wel oppakken om gebit te controleren etc. Maar dat houdt echt snel zijn in. _O-

Ziet er echt gezellig uit zo! Ze is lekker nieuwsgierig naar je en na een paar keer aaien ontspant ze ook echt.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:15

Hihihi toen ik de titel van het topic zag dacht ik is dit serieus? Maar erg leuk om te zien dit.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:19

Ik denk dit filmpje laat een rennend konijn zien maar het ziet er al hartstikke fijn uit!! :D
Knap dat je dit doet.
Heb daar echt het geduld, tijd en zin niet voor. Ik heb dan ook wilde konijnen. :o

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:26

ze doet het goed! je bent al een heel eind dat ze dat zo toelaat :)
komt wel goed met jullie!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 16:25

Bedankt voor de leuke reacties, ben heel erg benieuwd hoe ver wij gaan komen! :)