Ik zie regelmatig leuke topics voorbij komen met allerlei filmpjes en foto's van mensen die allerlei soorten cursussen doen met hun hond..
Ik heb met mijn hond al 2 cursussen gedaan Basis 1 en Basis 2 en hebben deze goed afgerond (op het apporten na want dit vindt hij echt niet leuk)..
Nu zou ik graag een keer iets nieuws willen doen met mijn hond waar hij lekker zijn energie in kan steken..
Echter loop ik tegen 1 groot ding aan, mijn hond loopt kreupel..
..Hij heeft ooit een gebroken heup gehad en hier is hij aan geopereerd (hij word in augustus 4).. Volgens de dierenarts kan ik alles met hem doen tenzij hij, de hond
, anders aangeeft.Ik fiets iedere dag 's ochtends ruim een half uur, 's middags bijna een uur en 's avond een lange wandeling.. Als het mooi weer is laat ik hem ook regelmatig lekker zwemmen want dit versterkt natuurlijk zijn spieren en hij vind dit heerlijk (het fietsen en het zwemmen is op aanraden van de dierenarts)..
Nu loop ik een beetje tegen een paar dingentjes aan want Agility lijkt me ontzettend leuk om te doen, maar is dit wel verstandig ivm zijn poot? Hij is wel ontzettend snel en wendbaar maar ik ben bang dat als ik dit wekelijks ga doen hij last krijgt van zijn poot.
Hij heeft verder niet zoveel met apporteren en ik heb dit wel gedaan bij Basis 1 en Basis 2 maar merkte gewoon dat hij dit niet leuk vindt..
Het is een hond die lekker actief is en ik wil gewoon leuke dingen doen met mijn gehandicapte hond
Nu zijn er vast wel bokkers die allerlei leuke cursussen gedaan hebben/of doen en die mij misschien een eindje op weg kunnen helpen.
Ik heb de hondenschool al gemaild of zij nog iets weten, omdat ze hem natuurlijk kennen maar heb hier nog geen reactie op gehad. Vandaar mijn oproep aan de bokkers..
EDIT: Vergeten te vermelden het is een onbekend ras. Hieronder zien jullie een filmpje van de hond.