Aangevallen/gebeten door hond tijdens krantenwijk,wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Aangevallen/gebeten door hond tijdens krantenwijk,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:04

Ik ben echt 100% hondenmens en vind alle honden leuk en totaal niet eng :D

Zo kwam er vorige week nog een enorme Bordeauxdog op me afgerend toen ik m'n post aan het lopen was, maar kon al aan zijn lichaamstaal zien dat hij vrolijk was, dus heb het beest even geaaid en toen kwam de baas 'm al weer verontschuldigend halen :+

Vorige week tijdens mijn krantenwijk op de fiets moest ik de krant in de bus doen bij een boerderij. Daarbij staat de brievenbus niet aan de weg, maar op het erf, je moet dus een stukje naar beneden fietsen om bij de brievenbus te komen.
Zij hebben ook een hond die erg waaks is. Tot zover geen probleem want geblaf doet me niet zo veel. Wel kan ik aan z'n hele houding zien dat hij wat 'aggresief' is. Als je bijv. hoog "heeey :D " roept (waarbij je bij vriendelijke honden vaak ziet dat ze even stoppen met blaffen en kwispelen) bleef hij grommen en blaffen.
Tot ik de krant in de bus wilde doen vorige week... Ik fiets naar de brievenbus, hond begint weer een heel drama. Nou prima, tot hij opeens op me af rent en me in m'n bovenbeen grijpt. De vrouw des huizes zag het gebeuren en riep nog (van heel ver weg): "Hey hierrrr" maar die hond stond totaal niet onder appel, dus die keek een keer om en wilde weer in de aanval. Toen ben ik razendsnel weggefietst en bleef de hond gelukkig op het erf. Toen ik achterom keek was de vrouw des huizes alweer weg dus kon geen verhaal halen.

Gelukkig had ik een hele dikke sweatpants aan en beet hij in m'n telefoon, waardoor ik dus alleen een grote afdruk van tanden op m'n broek had, maar niet in m'n been.
Maar ik zie het dus niet zo zitten om nu weer vrolijk daar de krant te bezorgen... Dus wil ik een briefje in de bus doen dat ik wegens de hond niet meer op het erf kom, tenzij ze de hond binnenhouden of aanlijnen of de brievenbus helemaal aan de weg zetten....

Hoe kan ik dit een beetje netjes doen? Want voor hetzelfde geld kom ik de volgende keer in korte shorts zonder telefoon en grijpt hij zo recht in m'n vlees :=

pinuts

Re: Aangevallen/gebeten door hond tijdens krantenwijk,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:06

als je het briefje in de bus moet doen, moet je er ook weer heen. Kun je ze niet even bellen en uitleggen?:)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:07

In dit geval zijn ze verplicht om de brievenbus naar de weg te verplaatsen.
Mensen met een erf zijn dat verplicht.

Vraag het eens bij de gemeente na, wat je hieraan kan doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:08

heb je dit voorval al gemeld bij het kranten depot? Volgens mij regelen hun dat..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:09

HorseTopShop schreef:

Nee helaas, de brievenbus mag tot 10 meter van de weg staan... Dus hij staat "legaal".

pinuts: Ik weet niet hoe deze mensen heten dus het wordt denk ik best een karwei om door het telefoonboek te zoeken op adres...

chocobroodje: Nee, zou dat zo moeten? Ik dacht, regel het onderling met die mensen, maar als het via de verspreiders van de krant kan is het ook makkelijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:11

klopt het niet dat als je een erf hebt,
de brievenbus van 10 meter afstand dichterbij geplaatst moet worden?

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:12

Ik had het ook eeen keertje,
Toen had ik naar het krantenbedrijf gebeld en ik durfde daar echt geen krant meer in de brievenbus te doen. De eigenaren hadden gebeld waarom ze geen kranten hadden gekregen, dus had het krantenbedrijf het uitgelegt en nu hebben ze de hond binnen zitten

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:13

Ik zou even aanbellen en het verhaal toelichten. Doe gelijk ook dezelfde broek aan, kan je het aantonen. :)
Laat je niet overrulen met argumenten als; je moet, verplicht, etc. Want zij hebben hun hond niet onder controle. En je hebt geen zin in extra gaatjes op ongewenste plaatsen. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:13

Lijkt me niet dat je dat zelf moet gaan regelen. Dit moet je melden bij je baas zodat zij voor een oplossing kunnen zorgen :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:14

Ketaki schreef:

Hoe bedoel je? Wat ik weet (werk bij TNT dus vandaar :+ ) is dat de brievenbus tot 10 meter vanaf de weg mag staan. (Of zijn, voor als hij in de deur zit).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:17

Focussed schreef:
Ketaki schreef:

Hoe bedoel je? Wat ik weet (werk bij TNT dus vandaar :+ ) is dat de brievenbus tot 10 meter vanaf de weg mag staan. (Of zijn, voor als hij in de deur zit).

dat bedoelde ik dus ook.

wist niet zeker, maar nu dus wel.

:)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:17

Ik zou het wel weten hoor := Belletje naar de werkgever en weigeren er nog een krant in de bus te gooien.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:25

Focussed schreef:
HorseTopShop schreef:

Nee helaas, de brievenbus mag tot 10 meter van de weg staan... Dus hij staat "legaal".

pinuts: Ik weet niet hoe deze mensen heten dus het wordt denk ik best een karwei om door het telefoonboek te zoeken op adres...

chocobroodje: Nee, zou dat zo moeten? Ik dacht, regel het onderling met die mensen, maar als het via de verspreiders van de krant kan is het ook makkelijk.

Ja zo simpel is het :j Gewoon even bellen en zeggen wat er is gebeurt dan regelen hun het (normaal gezien) verder met de mensen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:08

Zulke dingen moeten via de krant. Ga naar de manager van je depo. Hij kan het dan weer doorgeven of aan de mensen die er wonen (of als ze de offi. weg nemen naar z'n regio manager).

Welke krant loop je?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:16

aangeven bij je werkgever
Deze is ook verzekerd voor dit soort ongevallen
Onze bezorgers hoeven niet te bezorgen als er een loslopende agressieve hond is, Dit staat dan genoteerd in ons systeem en tot dat is opgelost krijgen ze ook geen post

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:27

Ik zou inderdaad even je baas bellen en het voorval vertellen. Logisch dat je er geen post meer brengt.
Mijn ouders hebben zelf zo'n hond, of nou ja deze bijt niet alleen erg waaks, maar voor een onbekende is het beangstigend en dus is de hond binnen als de post bezorgt wordt.

Gelukkig heeft hij je telefoon te pakken gehad, een hondenbeet is niet fijn :n

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:44

Haha nou.. eigenlijk mag je hier gewoon aangifte van doen hoor! Een hond hoort niet zomaar iemand te bijten.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:48

Nee, een hondenbeet is niet fijn.
Ik ben tijdens het spelen eens gebeten door m'n eigen hond.
(Die daarna in een hoekje kroop dus wist dat hij fout zat)
Had bijna m'n knie kunnen kwijt zijn, ik liep in short.
Ik zou nog eens gaan kijken of hij vast zit ja/ nee en het vragen of de hond vast kan.
Toon ook je broek met gaatjes, geschonden telefoon en zeg dat je dit ook gaat melden aan je werkgever.
Denk dat de mensen dat wel gaan apprecieren.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:49

je moet dit aangeven bij je baas, ik zou foto's nemen van de broek en niet vergeten aangifte te doen bij de politie. Dit hoef je niet voor jezelf te doen maar wel voor een ander. Deze mevrouw wordt dan officieel door de politie gewaarschuwd haar hond ten alle tijden aangelijnd te houden. Het gezicht van een kind zit ook op bovenbeenhoogte, en daar zit geen sweatpants en telefoon voor :S
Dus een waarschuwing (en registratie van het incident) lijkt mij hier wel op zijn plaats.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:49

Weet niet of de politie hier iets kan aan doen, 't was niet op de openbare weg, als ik dat goed begrijp?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:53

Zou idd je baas bellen. Wat wat een *piep* wijf dat ze neit eens ff komt vragen of je ok bent?!
Als je nou wel open lag en naar het ziekenhuis moest?
Idd aangifte doen. Vooral omdat het de eigenaar niet echt wat schijnt te doen dat de hond zo doet!
Straks wordt jouw wijk over genomen door een 12 jarig kind, wat dan?!

Melden bij je baas EN de politie dus.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:57

Jeetje, dit kan toch gebeuren, waarom meteen politie en advocaten en geen post meer bezorgen. Het hoeft toch niet meteen op zo'n agressieve manier?
Gewoon even bij je baas neerleggen en contact opnemen met de menswen en uitleggen, adres weet je dus tel.nummer moet te acvhterhalen zijn. Anders een keer met de auto erheen en briefje in de bus.

Wij hebben een erf met loslopende waakhond, en ja, die bijt ook.
Er staat een brievenbus direct aan de weg met een bord erop "pas op voor de hond" en ná de brievenbus (20 meter) loopt een stroomdraad zodat hij er niet bij kan.

Mensen die toch het erf opkomen lopen het risico dat ze gebeten worden, en wanneer we thuis zijn doet hij niks.
En mocht hij iemand wél bijten of iets beschadigen dan vergoeden we dat gewoon, zowel dokterskosten ( tetanus) of kleding. Ben me erg bewust van mijn hond en zijn gedrag dus zal er alles aan doen om iets netjes op te lossen.
Feit blijft: mijn huis, mijn erf, mijn auto's en paarden aan huis, als we er niet zijn heeft niemand er wat te zoeken, daarom heb ik een waakhond.
Maar de postbode moet gewoon zijn werk kunnen doen, vandaar de stroomdraad, haha

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:02

ElCamino schreef:
Jeetje, dit kan toch gebeuren, waarom meteen politie en advocaten en geen post meer bezorgen. Het hoeft toch niet meteen op zo'n agressieve manier?
Gewoon even bij je baas neerleggen en contact opnemen met de menswen en uitleggen, adres weet je dus tel.nummer moet te acvhterhalen zijn. Anders een keer met de auto erheen en briefje in de bus.

Wij hebben een erf met loslopende waakhond, en ja, die bijt ook.
Er staat een brievenbus direct aan de weg met een bord erop "pas op voor de hond" en ná de brievenbus (20 meter) loopt een stroomdraad zodat hij er niet bij kan.

Mensen die toch het erf opkomen lopen het risico dat ze gebeten worden, en wanneer we thuis zijn doet hij niks.
En mocht hij iemand wél bijten of iets beschadigen dan vergoeden we dat gewoon, zowel dokterskosten ( tetanus) of kleding. Ben me erg bewust van mijn hond en zijn gedrag dus zal er alles aan doen om iets netjes op te lossen.
Feit blijft: mijn huis, mijn erf, mijn auto's en paarden aan huis, als we er niet zijn heeft niemand er wat te zoeken, daarom heb ik een waakhond.
Maar de postbode moet gewoon zijn werk kunnen doen, vandaar de stroomdraad, haha

Dit is wel een HELE andere situatie. jij hebt duidelijk je verantwoordelijkheid genomen mbt je hond. qua erf EN qua africhting. Jouw hond staat onder appel (afgeleid uit het feit dat hij alleen "waakt" als je niet thuis bent) en zou dus niet bijten ook niet bijvoorbeeld op straat of een kind. Deze mevrouw kent haar verantwoordelijkheden duidelijk niet en dient daar IMO op gewezen te worden. Ook is het de verantwoordelijkheid van TS om de situatie te melden. Aan werkgever, hondenbezitter en politie. Want zou ze het zichzelf vergeven als ze dit niet doen, en de hond grijpt volgende week een langslopend kind ?

Een goede bekende van mij is verminkt door een bijtende hond. Veel mensen wisten dat deze hond vals was. Maar omdat niemand ooit aangifte deed kon er niets tegen de hondenbezitter worden gedaan.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:11

Ik zou het gewoon vragen of het misschien mogelijk is dat ze de brievenbus meer aan de weg zetten? Ik vind dat je daar als hondeneigenaar respect voor moet hebben dat er mensen niet zo happy zijn met een waakse hond.

Via de telefoon kun je gewoon via internet op goudengids ofzo adres intikken en dan kom je meestal wel op het telefoonnummer. Je hebt adres en naam van die mensen toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:14

nou ik zou er echt niet meer heengaan maar ik ben dan ook best bang voor grote honden.

zou het aangeven bij je werkgever en laat die het maar oplossen!