Zo kwam er vorige week nog een enorme Bordeauxdog op me afgerend toen ik m'n post aan het lopen was, maar kon al aan zijn lichaamstaal zien dat hij vrolijk was, dus heb het beest even geaaid en toen kwam de baas 'm al weer verontschuldigend halen
Vorige week tijdens mijn krantenwijk op de fiets moest ik de krant in de bus doen bij een boerderij. Daarbij staat de brievenbus niet aan de weg, maar op het erf, je moet dus een stukje naar beneden fietsen om bij de brievenbus te komen.
Zij hebben ook een hond die erg waaks is. Tot zover geen probleem want geblaf doet me niet zo veel. Wel kan ik aan z'n hele houding zien dat hij wat 'aggresief' is. Als je bijv. hoog "heeey
" roept (waarbij je bij vriendelijke honden vaak ziet dat ze even stoppen met blaffen en kwispelen) bleef hij grommen en blaffen. Tot ik de krant in de bus wilde doen vorige week... Ik fiets naar de brievenbus, hond begint weer een heel drama. Nou prima, tot hij opeens op me af rent en me in m'n bovenbeen grijpt. De vrouw des huizes zag het gebeuren en riep nog (van heel ver weg): "Hey hierrrr" maar die hond stond totaal niet onder appel, dus die keek een keer om en wilde weer in de aanval. Toen ben ik razendsnel weggefietst en bleef de hond gelukkig op het erf. Toen ik achterom keek was de vrouw des huizes alweer weg dus kon geen verhaal halen.
Gelukkig had ik een hele dikke sweatpants aan en beet hij in m'n telefoon, waardoor ik dus alleen een grote afdruk van tanden op m'n broek had, maar niet in m'n been.
Maar ik zie het dus niet zo zitten om nu weer vrolijk daar de krant te bezorgen... Dus wil ik een briefje in de bus doen dat ik wegens de hond niet meer op het erf kom, tenzij ze de hond binnenhouden of aanlijnen of de brievenbus helemaal aan de weg zetten....
Hoe kan ik dit een beetje netjes doen? Want voor hetzelfde geld kom ik de volgende keer in korte shorts zonder telefoon en grijpt hij zo recht in m'n vlees