Brandweer redt Fleur (onze poes) uit boom...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Brandweer redt Fleur (onze poes) uit boom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:24

Zaterdag ochtend liep Fleurtje gezellig bij ons terwijl we in de tuin aan het werk waren. Om 12.00u viel het ons al op dat mevrouw er niet meer was. Ze gaat nooit ver en komt altijd als we haar roepen. e komt ook nooit buiten als wij er niet zijn. Om 16.00u begon het te onweren en mw. Was er nog steeds niet. Dat was heel vreemd omdat ze normaal bij de eerste spat regen al naar binnen sprint! Maar goed, s'avonds de dierenambulance gebeld om haar als vermist op te geven. Zondag was ze nog niet thuis, opgegeven op de vermist sites dus. Maandag weer gezocht, geen poes. Dinsdagavond nog in het bos naast ons huis gezocht, geen poes...Ik dacht al: nou die is weg en ik moet de oude eigenaar gaan mailen dat Fleur kwijt is (Fleur woont sinds december bij ons, is een herplaats abessijn)..
Tot vanmiddag: ik zit op mijn werk en mijn man, die papadag heeft, belde mij: de buurvrouw die tegen het bos aan woont hoorde al een paar dagen gemauw, maar kon niet vinden waar het vandaan kwam en nu zag ze Fleur, in de boom achter haar huis: 8 meter hoog!
Andre belde mij om te vragen wat te doen: nou ja, bel de dierenambulance maar, leek mij. Zij zijn snel gekomen, maar kregen haar er natuurlijk ook niet zomaar uit, anders was ze na die 4 dagen er zelf ook wel uitgekomen..Dus de brandweer maar bellen!
Met 8 man sterk kwamen de helden van de Hengelose brandweer om onze Fleur uit de boom te vissen. Met een grote ladder en een dappere brandweerman is het na een kwartier gelukt om haar te pakken te krijgen.
Inmiddels ben ik natuurlijk meteen naar huis gereden en heb haar zelf over kunnen nemen en haar maar weer gauw naar binnen gebracht. Hier heeft ze gedronken en wat gegeten en nu loopt ze nog helemaal nerveus natuurlijk weer in haar eigen huisje rond. Gelukkkig maar. Na 4 nachten wakker liggen kunnen we vannacht weer gelukkig slapen! Fleur ook weer lekker tussen ons in, zoals het hoort!

Afbeelding
Afbeelding
http://i810.photobucket.com/albums/zz28 ... G_0133.jpg
Laatst bijgewerkt door SanderD op 15-06-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op BB maximaal twee foto's per post, aangepast

Mar_Nimbus

Re: Brandweer redt Fleur (onze poes) uit boom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:25

ppff die zat hoog
die durfde dus echt niet meer naar beneden
vraag me toch of waarom ze zo hoog is geklommen

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 14:38

Geen idee waarom ze daar zat. Zoals gezed is ze zaterdagmiddag gewoon gezellig mee wezen helpen in de tuin en is dus ws het bos naast ons huis in gewandeld. Mogelijk op zoek naar een vogeltje of een hond die haar achterna zat? Er is iig geval niets dramatisch gebeurd anders hgadden we het wel gehoord of gezien. Ze zat hemelsbreed nog geen 50 meter van huis al met al..