De ellende gaat verder....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

De ellende gaat verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:12

Een aantal hebben dit topic van ons (en de vorige) ook gevolgd: [BB] arme arme puppy

helaas houd de elende nog niet op.

Kayla is ondertussen bij haar nieuwe baasje, waar ik hier verder niet te veel over ga zeggen, buiten het feit dat het harstikke toffe mensen zijn die zich er 200% voor gaan!!!
Daar begon Kayla te hoesten en dit bleek kennel hoest te zijn. Dit moet ze hebben opgelopen bij de gene die 10 honden had, dit kan niet anders. Met Kayla zelf gaat het ondertussen weer goed, maar....

Ondertussen zijn mijn drie volwassen honden dood ziek, onze honden komen nooit in een kennel dus die zijn verder niet geent tegen kennel hoest.
Izzy onze hond met pups is er het ergst aan toe, haar weerstand is erg omlaag en daardoor heeft ze ook last van ernstige Diaree en plast bloed (wss blaasontsteking) en verder natuurlijk ook het hoesten.

Gister avond nog een spoed ritje naar de DA en alle honden zitten nu aan de antibiotica en Izzy heeft ook nog verdere medicijnen voor de diaree...
De pups zijn ook wat aan de diaree maar hoesten nog niet, dus ik hoop dat die gespaard blijven.

Ondertussen 1 van de hondjes van stal, het speelkameraadje van mijn honden, die ook in aanraking is geweest met Kayla ook doodziek. Deze honden zijn ook weer in aanraking geweest met andere honden en zo gaat het cirkeltje verder.

Ik ben zo gefrustreerd en bezorgd, ik hoop dat alles snel beter gaat
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 14-06-11 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Klein typfoutje in titel verbeterd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:15

jee...hoeveel pech kun je hebben :(:)
sterkte er maar mee!

kleinvosje

Re: De elende gaat verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:18

Nou, lekker dan, heb je verhalen gevolgd, maar dit is wel weer een naar staartje van het verhaal. Denk dat je je de volgende keer een goed achter je oren zal krabben voordat je weer gaat fokken, of niet? Als je dit allemaal vantevoren geweten had...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:19

kleinvosje schreef:
Nou, lekker dan, heb je verhalen gevolgd, maar dit is wel weer een naar staartje van het verhaal. Denk dat je je de volgende keer een goed achter je oren zal krabben voordat je weer gaat fokken, of niet? Als je dit allemaal vantevoren geweten had...

je hebt uiteraard gelijk,maar dit is niet echt subtiel gebracht :o

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:20

he wat vervelend zeg. Veel beterschap voor al je hondjes!

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:21

Jeetje wat een pech! Heel veel sterkte voor jou en de honden!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:22

Getver ik wens je sterkte. Misschien troost het dat de inenting tegen kennel hoest hier ook niet tegen helpt.
(kennelhoest heeft ook niets met een kennel te maken) Eigenlijk heb ik er nog nooit echt zieke honden van gezien. Wel hoesten een paar dagen maar geen diaree. Hoe oud zijn de pups die je nu hebt liggen?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:26

He wat vervelend! Ik hoop dat je honden snel opknappen!!
Mochten je pups alsnog gaan hoesten, haal dan een hoestsiroop speciaal voor kleine kinderen, verdun dit met wat water en geef de pups 2 a 3 keer per dag een klein beetje, dat gaat het hoesten tegen!

De kans dat ze zo ziek zijn van alleen kennelhoest is echter erg klein!

Houdt er wel rekening mee: Kennelhoest kan een virus zijn zoals het griepvirus bij ons, of veroorzaakt worden door een bacterie. De meeste honden lopen het op als ze in contact komen met andere honden (waar er veel bij elkaar komen, is de kans dus groter, in een kennel komen er veel bij elkaar, vandaar de naam kennelhoest). Vaak is dit juist een hondenschool of uitlaatplaats!! Dus als je hond(en) waar dan ook, weleens in contact komen met andere honden, is het verstandig om te enten tegen kennelhoest. Het werkt echter net als de griepprik bij ons, ze kunnen alsnog wel kennelhoest krijgen, maar in het algemeen is het dan minder heftig en zijn ze er met een dag of 2 zonder antibiotica vanaf!

Neej

Re: De elende gaat verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:24

Ook niet altijd hoor Donja, mijn reu is ingeënt (bordatella en PI) en kreeg afgelopen december idd toch een kennelhoestje, kan gebeuren idd. Hebben 'm toen iom de DA géén kuurtje gegeven, alleen codeïne tegen het hoesten, en hij heeft toch wel een week of 2 flink lopen kuchen, kan dus wel flink wat langer duren dan die 2 dagen die jij stelt ;) Ze kunnen er trouwens ook wel echt beroerd van zijn, tenminste, de teefjes van mijn vriendin hadden rond dezelfde tijd kennelhoest en die waren er wel echt ziek van, maargoed die waren volgens mij ook niet geënt..

Verder, het zit je ook niet mee he TS, wat een pech heb jij met de hondjes.. Hopelijk komen ze er gauw weer bovenop!

Kady1

Re: De ellende gaat verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 13:55

Mijn honden komen weinig op plaatsen waar echt veel andere honden komen, Ze lopen voornamelijk over het erf 1,5 HA grond, en komen ook op de stal waar ik werk, en daar spelen ze dan met de hondjes van de eigenaresse. Verder snuffelen ze met het uitlaten wel eens met andere honden maar verder komen ze niet op plaatsen waar veel honden bij elkaar komen. Ik zit hier heel landelijk dus echte uitlaat velden hebben we niet.

De DA constateerde kennelhoest en Izzy heeft een verlaagde weerstand waardoor ze bevattelijk is voor andere bacterien enz... en daardoor nu ziek is.
Het nestje van Izzy word donderdag 4 weken. En daarna houd het hele verhaal met fokken voorlopig op. Ik wil misschien over een jaar nog eens met de moeder van kayla fokken maar eerder zeker niet. Onze reu word chemisch gecastreerd om ongelukjes te voorkomen. Hij is ook al 5 dus we hebben niet meer de ambitie om echt nog met hem door te fokken.

bedankt voor de steun iedereen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:57

Ik duim voor je dat je pups niet ziek worden. Heeeeel vroeger gaven wij Brintapap met roosvice aan de collie pups voor weerstand. Sterkte.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:34

oh, wat balen zeg. ik had je vorige verhalen ook gelezen. denk je net een beetje rust te krijgen rondom je honden, heb je dit. Ik hoop voor je dat je pups niet ziek worden!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:20

TS, het zit je echt helemaal niet mee :(:) :(:) Ik hoop echt dat je honden er weer snel bovenop komen, tips geven kan ik je niet, mijn honden hebben dit gelukkig nooit gehad. Maar ik ga wel weer keihard voor je duimen :)