Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MirandaNH schreef:Oeii oeii 2 week is nog te jong om bij mams weg te gaan. Mijn nestje heeft hier 4 week bij mams gezeten... Waar heb je hem/haar weg?
Goed kijken, zie je ook geen kleine zwarte beestjes? (ook ff huisjes/tunneltjes etc checken of in het bodembedekking) ik heb namelijk last gehad van bloedmijt (ieniminie kleine zwart/rode beestjes) en toen hadden mijn hamsters ook last van jeuk.. misschien last van vlooien? Anders zou ik het ook niet weten.
Meld je eens aan op http://forum.dehamster.nl/ misschien kunnen ze je hier verder helpen.
MiSsY_Me schreef:Dan is je Rusje zowiezo wel 6 weken dan.. Heb je misschien een foto? Wat heb je voor bodembedekking in de kooi? Misschien is hij daar allergisch voor? Heb je een nieuwe kooi of een tweedehandse?

Faniek schreef:Je kan hem natuurlijk voor de zekerheid even behandelen tegen parasieten dat kan geen kwaad.
Wel denk ik iets om over na te denken dat de kooi volgens mij als ik zo kijk echt te klein is voor de ze hamham.
. Die is helemaal niet klein. Er zijn trouwens twee verdiepingen in. Ik denk niet dat ik vraag naar commentaar op de grootte van de kooi.
Voor een rusje moet het minimaal 50 x 30 zijn (plateautjes niet mee gerekend omdat hamsters meer gronddieren zijn en niet snel de hoogte in gaan, chinese hamstertjes zijn wel sneller happy in een hogere kooi).
En er is altijd wel een uitzondering tussen hamsters hihi, de meeste rusjes houden gewoon van veel grondoppervlak (zoals ik de ervaringen van russenhouders lees).
!