Dierenarts pinksteren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia_Omar

Dierenarts pinksteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 15:12

Beste Bokkers,

ik ben net met een van mijn honden een wandelingetje gaan maken in het bos en sinds de terugkomst hiervan schudt ze ontzettend
met haar oren en moet ze er ook bij janken. Ze is helemaal gestresst. Uiteraard heb ik onmiddelijk in dr oren proberen te kijken, maar ik kan weinig zien en ze blijft piepen en schudden als je eraan zit.

Nu heb ik geprobeerd tig dierenartsen te bellen, maar die hebben natuurlijk geen van allen dienst ivm pinksteren. Ook het spoednummer 'werkt niet'..ik heb meer dan 5 minuten aan de lijn gehangen, maar krijg helemaal niks. Op een gegeven moment werd de verbinding verbroken.

Iemand tips? Hondje is helemaal in paniek dus om er nog een dag mee te wachten lijkt me ook niet handig..

c_alsemgeest

Re: Dierenarts pinksteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:13

spoednummer dierenkliniek centrum rotterdam: 010-4191491

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:14

Misschien dat de dierenambulance een DA weet? zij moeten toch ook ergens terecht met hun dieren?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:14

molenaar in barendrecht komt zowiezo

wij hebben hem vorig jaar uit zijn bed gebeld om 3 uur snachts tussen 1e en 2e pinksteren
omdat onze jack russel een hersenbloeding had gekregen en moest worden ingeslapen..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:17

Ik weet niet waar je bij Rotterdam woont, maar je zou het spoednummer van de kliniek in Ridderkerk kunnen bellen? Die hebben voor zover ik weet wel gewoon spoeddienst :j Stroowaert in Barendrecht zou ook nog kunnen, al heb je dan wel kans dat de dienstdoende arts in de Hoeksche Waard zit :)

Lastig dat je zelf niet in d'r oren kunt kijken, kun je niet sámen met iemand proberen? Dus dat de een de hond vasthoudt (een beetje stevig) en dat de ander even kijkt? Voor het zelfde geld zit er een teek of een grasaar in ofzo en die kun je zelf prima verwijderen natuurlijk :) Succes!

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 15:19

Dierenambulance heb ik ook net geprobeerd..die verwezen ook naar dat zogenaamde spoednummer.
Zal die andere nummers ook even proberen! Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zit te twijfelen om mensen oordruppels erin te doen, maar durf dat soort dingen nooit echt te proberen op die honden.

Ik woon in Nieuwerkerk aan den Ijssel (tussen Rotterdam en Gouda)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:23

bij het trimsalon waar ik stage gelopen heb deed ze soms ook gewoon mensen oordruppels bij haar eigen hond

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:25

Saskia_Omar schreef:
Dierenambulance heb ik ook net geprobeerd..die verwezen ook naar dat zogenaamde spoednummer.
Zal die andere nummers ook even proberen! Bedankt voor de snelle reacties!

Ik zit te twijfelen om mensen oordruppels erin te doen, maar durf dat soort dingen nooit echt te proberen op die honden.

Ik woon in Nieuwerkerk aan den Ijssel (tussen Rotterdam en Gouda)

ik zou zonder de oorzaak te weten er niet zomaar iets in de oren stopen ,

suc6

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:26

Hmm. heb je al geprobeerd om met een zaklampje te kijken?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:30

Staat er op de website niet wie er dit weekend dienst heeft?

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 15:44

Neej schreef:
Ik weet niet waar je bij Rotterdam woont, maar je zou het spoednummer van de kliniek in Ridderkerk kunnen bellen? Die hebben voor zover ik weet wel gewoon spoeddienst :j Stroowaert in Barendrecht zou ook nog kunnen, al heb je dan wel kans dat de dienstdoende arts in de Hoeksche Waard zit :)

Lastig dat je zelf niet in d'r oren kunt kijken, kun je niet sámen met iemand proberen? Dus dat de een de hond vasthoudt (een beetje stevig) en dat de ander even kijkt? Voor het zelfde geld zit er een teek of een grasaar in ofzo en die kun je zelf prima verwijderen natuurlijk :) Succes!

Superbedankt voor de tip! Heb die in Ridderkerk net aan de lijn gehad en ze raden aan om het even aan te kijken en dan proberen nog een x in dr oortje te kijken. Ze is nu weer redelijk rustig en ligt net te slapen, dus zal zo nog eens proberen! Als ze blijft piepen en schudden dan kan ik terugbellen en gelijk langskomen :)
Dus ik ga zo maar weer een poging wagen en anders gaan we gewoon even langs. Fijn gevoel dat we in ieder geval ergens terecht kunnen!

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:15

Saskia_Omar schreef:

NOOIT!! oordruppels in een oor doen als je niet weet wat er aan de hand is. Als het trommelvlies kapot is en je doet er druppels in, dan kan je er meer kwaad bij doen, dan goeds.
Heeft je hondje door het gras gelopen? Dan kan het zijn dat er een grasaar in het oor zit. Het is wel verstandig om morgen even contact op te nemen met je eigen dierenarts.

Ik weet dat het misschien een beetje bot klinkt, maar ik heb in mijn werk als paraveterinair al verschrikkelijke dingen gezien doordat mensen wat ik oren of ogen deden zonder dat het gezien was door een dierenarts.
Ik bedoel het in ieder geval niet bot.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:35

ik denk aan een grasaar die in de gehoorgang gekropen is indien dat het geval is is het noodzakelijk dat je snel ingrijpt om blijvende schade te voorkomen.