Ik heb 2 konijnen, hollanders (wel echte nepperds hoor
). Ik heb ze ooit van marktplaats gehaald als zijnde: 2 broertjes. Het bleken echter een mannetje en een vrouwtje. Waarschijnlijk wel broer en zus dus. Er komen geen kleintjes uit, hoe vaak ze het ook proberen...En daar zit direct het probleem: Ze oefenen nogal veel. Vooral in het voorjaar is het raak en het vrouwtje is dan nogal vaak de klos. Ze hupt ervoor weg, maar het mannetje krijgt het meestal wel voor elkaar erop te klimmen. Soms gaat ze tactisch in een hoek zitten of kruipt ze in een buis, maar dan wacht hij geduldig tot ze weer anders gaat zitten. Ze zijn onwijs gek met elkaar, zitten gezellig samen en wassen elkaar etc. Ik wil ze dan ook liever niet uit elkaar halen.
Nu wil ik misschien het mannetje laten castreren. Maar kan dat nog, ook al is hij wat ouder? Ik weet dat ik moet letten op gasnarcose en dat het risico bij konijnen vrij groot is. Hij is verder gezond en goed op gewicht.
Hoeveel kans heb ik dat de hormonen ong gelijk blijven omdat hij al zo lang als échte man heeft rondgehuppeld? Ik schat hem nu op 6 jaar, weet niet precies van welke datum ze zijn....

Bedankt alvast!! Tips welkom!

. Eén van de 2 is dus onvruchtbaar, geen idee welke
.