Rust zacht lieve Caylo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Rust zacht lieve Caylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 20:28

Ons hondje Caylo is donderdag heel plotseling gestorven, hij had PLE en een gezwel in zijn maag.
Dit gezwel zijn hapjes van genomen door de internist in april en dit leek goedaardig, toch konden ze niet uitsluiten dat er niet meer aan de hand was.
Door zijn veel te lage albumine kon hij ook niet zo maar geopereerd worden.
We moesten eerst die waarde redelijk op peil krijgen en dan zou een volgende stap bekeken worden, helaas is het zover niet meer gekomen

Het is nog zo vers en de tranen rollen over mijn wangen, maar ik vind zoiets van me afschrijven erg prettig!!!

Onze jack russel was al een tijd lang ziek, we hebben hem letterlijk binnenste buiten laten keren, maar helaas heeft het niet mogen baten.
Nooit was hij ziek en het was een sterke hond, tot januari, sindsdien was het ook niet meer de hond die het vroeger was.
Toch genoot hij nog van alles, zo zijn we precies een maand geleden nog een paar dagen naar zeewolde geweest, lekker aan het water.
Toch heeft mijn voorgevoel altijd gezegd dat Caylo erg ziek was, maar hij toonde dit niet, daarvoor was hij te sterk en trots.

Donderdag ging als alle dagen er was geen vuiltje aan de lucht en besloot 's middags effe lekker met ze naar ool naar het water te gaan.
Hij wist al toen ik de bal en een handdoek pakte hoe laat het was en was helemaal gek.
Ook in de auto was hij door het dolle heen.
Toen ik hem uit de auto liet rende hij vlug naar het water maar kwam weer terug voor zijn bal.
Ik wil de bal in het water gooien en Caylo stort in, ik probeerde hem nog rechtop te zetten maar dat ging niet.
Het zag er vreemd uit en hij ging zitten om te poepen om vervolgens weer om te kiepen.
Toen heb ik meteen de da gebeld waar ik meteen naartoe kon.
Na hem een flink stuk te hebben gedragen in de auto en gaan.
Maar wat ik nooit verwacht had gebeurde en toen ik hem uit de auto wilde halen was hij al gestorven.
Hij blies nog twee keer de adem uit en dat was het dan.

Wat het nou is geweest kunnen we niet met zekerheid zeggen, de dierenarts en ik zelf denken dat het zijn hart was dat het begaf.
Aangezien zijn tong helemaal blauw was.
Een ding staat als een paal boven water en dat is dat deze hond zieker was dan hij aangaf.

Ik moet gaan beseffen dat het voor hem waarschijnlijk zo beter is, maar ja dat wil der nog niet in.
We konden niet meer voor hem doen en uiteindelijk als zijn klachten erger ware geworden hadden we toch een zware beslissing moeten maken.
Alleen dit is zo bizar snel gegaan, dat het gewoon raar is.
Zo loop je bij het water en speelt hij met de bal en zo is hij niet meer.

We hebben Caylo donderdagavond nog naar het crematorium gebracht waar hij vrijdag gecremeerd is.
Hopelijk heeft die arme jongen nu rust en geen pijn meer, maar wat een gemis |(

Rust zacht lieve Caylo, je was zo'n lief vriendje.

Afbeelding
Caylo word uitgestrooit over zee, een mooie plek voor onze waterrat.

alesha

Re: Rust zacht lieve Caylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:10

Heel veel sterkte met het verlies van je hondje!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:15

Jesito de tranen rollen over mijn wangen, wat verschrikkelijk. ik leef ontzettend met je mee, weet immers wat het is :(:)
Heel veel sterkte, wil je het van je afschrijven mijn pb staat open hoor!!

kimmie261

Re: Rust zacht lieve Caylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:28

;( ach jee hoe plotseling dat je je vriendje verloren hebt...

heel veel sterkte met het verlies van dat kleine stoere mannetje :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:09

rocymax schreef:
Jesito de tranen rollen over mijn wangen, wat verschrikkelijk. ik leef ontzettend met je mee, weet immers wat het is :(:)
Heel veel sterkte, wil je het van je afschrijven mijn pb staat open hoor!!

We hebben inderdaad bij elkaar in het toppic gereageerd en weet dat jij ook voor wat dilemmas staat of al hebt gestaan.
Het is echt gruwelijk en ik heb altijd gezegd dat een beslissing maken vreselijk, maar als je hond zo uit het niks bij je vandaan gaat is dat ook behoorlijk waardeloos.
Het is zo abrupt en zo uit het niets gekomen en het voelt zo oneerlijk, daarbij komt dat we nooit precies hebben geweten hoe of wat.
Maar hij was zieker dan hij liet zien, hij was bikkel hard en ik mis hem al sinds januarie.
Sinds toen is hij niet meer de hond die ik kende, maar we houden zielsveel van hem en besloten alles te doen wat mogelijk was.
Ik voel me zo ongelofelijk ***
Ook om het feit dat hij op de achterbank in de auto is gestorven terwijl ik gas aan het geven was om zo snel mogelijk bij de da te zijn.
Toen ik hem eruit wilde pakken ademde hij nog twee keer en dat was het, hij leek wel gewacht te hebben tot ik toch bij hem was.
20 mei heb ik nog voor beide hondjes een hele mooie halsband laten maken, niets wees hier op zelfs niet tot 5 minuten voor het gebeurde.
Vorige maand (precies 11-05) waren we nog een paar dagen aan het Erkemederstrand en heeft hij nog gezwommen en gerent.
Ik kan het echt niet begrijpen...........................

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:13

Weet dat iig mijn Roc en max en nog veel hondjes van andere bokkers op hem gewacht hebben zodat hij niet alleen is. Ik weet echt precies hoe je je voelt en het kl*terigste is, je moet er zelf doorheen, niemand kan je helpen, alleen maar troosten maar als je alleen bent, voel je je weer zo verloren en triest en alleen, zo voel ik me tenminste. Weet in ieder geval dat ik aan je denk, misschien geeft dat wat troost. :(:) :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:16

rocymax schreef:
Weet dat iig mijn Roc en max en nog veel hondjes van andere bokkers op hem gewacht hebben zodat hij niet alleen is. Ik weet echt precies hoe je je voelt en het kl*terigste is, je moet er zelf doorheen, niemand kan je helpen, alleen maar troosten maar als je alleen bent, voel je je weer zo verloren en triest en alleen, zo voel ik me tenminste. Weet in ieder geval dat ik aan je denk, misschien geeft dat wat troost. :(:) :(:)

Dank je :(:)
Het was echt mijn vriendje vanaf de dag dat ik hem heb gehaald.