Mijn held, mijn kanjer; binnenkort afscheid nemen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Mijn held, mijn kanjer; binnenkort afscheid nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 14:14

Nou hier gaat hij dan.

Iets meer dan elf jaar geleden hebben wij afscheid moeten nemen van onze hond Timo. Ik zat toen in groep 4 en kan mij er dus weinig van herinneren. Mijn ouders waren gebroken. Mijn vader is met deze hond namelijk begonnen met fanatieke jachthondensport. Ze hadden zo veel van elkaar geleerd en wij, ik en mijn broer, zijn met deze hond opgegroeit. Ik heb hier foto's liggen dat ik op de rug van deze hond lag te slapen. Kapot waren mijn ouders, helemaal gebroken. Ze konden het moeilijk verwerken.

Anderhalf jaar later moesten mijn broer en ik in de auto stappen. We wisten niet waar we naartoe gingen maar we reden naar Boxtel. Daar ontmoetten we de fokker van onze eerste hond. Uit de schuur kwam al gepiep dus het hoogste woord kwam eruit. We kregen een nieuw hond. Een drent, net zoals Timo. Sterker nog, de overgroot moeder van dit nestje was de zus van Timo. Het was een mooi nestje en wij hadden de eerste keuze voor een reu dus het werd nog moeilijk om te kiezen. Uiteindelijk werd het een reutje met de aftekening van een hart op zijn linkerzij.

Het avontuur begon. De lieve pup groeide uit tot een prachtige hond. Bart (naam komt van een of andere drentse reclame? := ) was echt super lief en speels. Puppycursus, gehoorzaamheidstraining, alles deed hij perfect. Daarna werd er gestart met de jachthondensport. En niet onverdienstelijk, hij heeft op een haar na de Nimmerot bereikt, dé wedstrijd.
Ook heeft hij met mij wat behendigheidslesjes gelopen waarbij hij binnen enkele minuten de gehele baan al kon doorlopen.
Zo'n drie jaar terug is Bart op 7jarige leeftijd met 'pensioen' gegaan.

En nu.. Bart is ziek. Zijn nieren werken nog maar voor een kwart. Mijn kanjer, mijn held gaat achteruit. Hij wil niet meer mee naar stal, heeft soms erge pijn en eet slechter. Twee weken geleden zijn we naar de dierenarts geweest en is hij op ander voer gezet wat hij met lange tanden eet (zijn oude voer eet hij ook niet meer). We doen rustig aan met hem maar als zijn bloedwaarden aan het einde van de maand nog zo hoog zijn moeten we afscheid van hem gaan nemen.

Iedereen hier in huis is er kapot van, de hele buurt is er kapot van, iedereen is gek op onze lieve hond. Maar we moeten realistisch blijven. Als Bart te veel pijn krijgt nemen we afscheid, hoe moeilijk het ook is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lieverd, ik ga je vreselijk missen ;(

kusvoorjou

Re: Mijn held, mijn kanjer; binnenkort afscheid nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:56

zo heftig joh..
wat een super mooie hond.. dat zou inderdaad straks een groot gemis zijn, maar zulke lieve foto's, blijven natuurlijk wel mooie herineringen!

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:37

Dat is altijd het verdrietige van beestjes.... Wat een leuke hond zeg. Kan me voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt!

"Je kan beter iets moois verliezen dan dat je het nooit hebt gehad".

Heel veel sterkte!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:51

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. :(:) :(:)

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:55

Heel veel sterkte voor de komende tijd :(:) ! Wat een schat van een hond heb je <3 ! Ook al klinkt het heel hard.. wees blij dat je deze tijd met je hond heb mogen meemaken en geniet er nu nog even van :j !! Hou je rustig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:31

sterkte!
voor sommige mensen 'gewoon een dier'.
voor de ander je maatje waar je alles mee deelt.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:36

Vreselijk moeilijk, het afscheid van een vriend.
Ik heb het ook een paar keer meegemaakt en als ik naar mijn hondenvriend Douwe kijk, die hier naast me ligt, krimpt mijn hart al bij het idee om ooit afscheid te moeten nemen.
Ik leef heel erg met jou, en je familie, mee.
Maar troost je met het idee dat Bart zijn hele leven geliefd en goed verzorgd was. En dat is al heel wat meer als sommige honden ooit zullen hebben.
Sterkte!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:37

Jeetje Elise, wat moet dat verschrikkelijk voor je zijn!
Afscheid nemen van je maatje! heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:31

Ik heb 2 weken geleden ook mijn hond moeten laten inslapen, vreselijk. Ons hondje ging ineens heel erg achteruit - toonde ineens dat ie zich niet lekker voelde en er echt iets mis was - binnen een week hebben we hem moeten laten gaan. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is de gedachte dat hij nu niet meer hoeft te lijden, geen pijn meer heeft en hij ons hier erg dankbaar voor zal zijn. Ik vind het een prachtige hond en ik wil je dan ook de aankomende tijd heel veel sterkte wensen.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:30

Sterkte de komende tijd!
Ik heb zelf ook een hond gehad met een nierziekte (Chronische nierinsufficiëntie)
wat heeft jou hond precies?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:32

Heel erg veel sterkte de komende tijd :(:) Weet wat je door moet maken, vreselijk om het aan te zien moeten komen..

Geniet nog zo veel je kunt van je prachthond!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 19:56

princesmax schreef:
Sterkte de komende tijd!
Ik heb zelf ook een hond gehad met een nierziekte (Chronische nierinsufficiëntie)
wat heeft jou hond precies?

Geen idee eigenlijk, mijn ouders zijn ermee naar de dierenarts geweest. Het kwam erop neer dat een kwart nog maar werkt en dat het nooit meer beter wordt.

Sterker nog, Bart wordt deze week, waarschijnlijk vrijdag ingeslapen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 18:34

Ik ben aan het janken als een klein kind nu.
Morgen om 11 uur word Bart ingeslapen.
Ondanks dat ik er vrede mee heb, meneer eet nu helemaal niet meer en heeft zichtbaar pijn, is mijn hart in tweeën gescheurd..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:38

Och meis, wat verschrikkelijk :(:) :(:) Ik zal aan jullie denken om elf uur. Heel veel sterkte :(:) :(:)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:36

:(:) Heeel erg veel sterkte morgen en ook ik zal aan jullie denken!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:39

Heel erg veel sterkte! Voor de hond is het de beste keuze, maar dat maakt het niet minder moeilijk :n