Hoi,
Ik heb een hele lieve hond, een kruising maltezer van bijna 11,5 met de naam Monty die altijd al een moeilijke eter is geweest en regelmatig last had van zijn maag.
Hij is altijd heel aktief geweest en had regelmatig een dag of 2-3 dat hij niet wilde eten, maar daarna at hij weer goed. De laatste tijd werd hij een beetje stijf en voelde zich duidelijk niet lekker, dus ben ik 3 weken geleden met hem naar de DA geweest om hem na te kijken. Buiten wat slijtage in zijn rechterachterbeen dat hij ooit eens gebroken heeft gehad was hij helemaal in orde.
Die week heb ik hem een wormkuur gegeven waar hij doodziek van is geworden en hij heeft toen bijna 24 uur heel veel moeten braken.
Daarna wil hij bijna niet meer eten. Hij is ondertussen ook aardig mager geworden. Ik ben hem vanaf deze week Viyo aan het geven in de hoop dat hij hiermee wat meer wil eten. Wat ik ook klaar maak, hij ruikt eraan en draait zich dan om. Ik heb al vanalles geprobeerd, zijn normaal voer met blikvoer erdoor, smeerworst erdoorheen, rijst met kip, gewone worst erdoorheen, knakworst etc etc. Hij eet het allemaal niet. Ik heb speciaal seniorenvoer gehaald waar hij de laatste 2 dagen mondjesmaat van eet, ik voer het hem letterlijk een paar keer per dag zodat hij toch weer wat normaals binnen krijgt.
Heeft iemand nog tips wat ik zou kunnen doen. Hij voelt zich verder weer redelijk goed, buiten dat hij wat slap lijkt maar wat wil je na zeker 2,5 week nauwelijks eten. Ik kreeg van iemand de tip om hem een spuit met een of ander zwaar medicijn te laten geven omdat ze daar honger van zouden krijgen, maar daar ben ik niet zo kapot van. Iemand nog meer tips??
Laatst bijgewerkt door MontyRulezz op 09-06-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt