Kruising Malthezer - Schapendoes, waar??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Kruising Malthezer - Schapendoes, waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:51

Na mijn lieve meissie te hebben moeten laten gaan woedt er nu een enorme innerlijke strijd.. Buitenlandse herplaatser of een zelfde kruising als Nouz?

Omdat de laatste optie gevoelsmatig aan de winnende hand lijkt (hoewel ik het vreselijk oneerlijk vind van mezelf want ik gun een asieldier écht een nieuw thuis!!) wil ik toch alvast wat gaan oriënteren.. We kunnen niks in huis halen tot we eenmaal gesettled zijn in t nieuwe huis dat nu verbouwd wordt, zitten nu op een flatje en das natuurlijk niks, dus ik heb alle tijd, dat even voorop.

Maar, waar vind ik weer een kruising Malthezer - Schapendoes? Ik heb me al suf gegoogled, maar niks te vinden. Ja, één ''fokker'', maar dat schijnt een broodfokker te zijn en dat wil ik natuurlijk niet. Ik kan me voorstellen dat het geen standaard kruising is, maar het feit dat er in elk geval eentje is die die kruising aanbiedt geeft een beetje hoop. Een ander soort Boomer wil ik eigenlijk gewoon niet, ik wil een hondje zoals Nouz óf een heel ander soort hond (dan dus toch die herplaatser). Geen wannabe. (en jullie kunnen roepen wat je wil ik blijf bij dat punt lekker puh hihi)

Dus wie weet waar ik zo'n kruising kan vinden? Een oepsje ofzo? Nouz was zo'n waanzinnig leuk hondje.. Ok, we hebben dan wel vreselijk veel mazzel gehad met haar karakter (zij kwam achteraf bezien ook bij een broodfokker vandaan) en ik ben me er terdege van bewust dat ik nooit meer een tweede zoals zij zal vinden, wil ik ook niet. Maar ze was gewoon heel erg leuk.. Leuk maatje, enorm lief koppie, geweldig temperament..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:28

Dit is wel een heel specifieke kruising en ik denk eerlijk gezegd niet dat je die zo snel weer zult vinden..
Als ik jou was zou ik ook gewoon mijn ogen open houden voor andere leuke hondjes (idd wellicht een herplaatsertje :) ). Er zijn meer leuke honden in de wereld! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:09

Geen kruising maltezer schapendoes maar wilde hem wel even laten zien....Goofy kruising schapendoes, wat ouder al maar met een super lief karakter......http://www.cvab.net

amyz

Re: Kruising Malthezer - Schapendoes, waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:14

Ik kom alleen op de hoofdpagina? Ben nu wel benieuwd natuurlijk :+

Oh, misschien toch handig om te vermelden dan (krijg ook al paar pb's):
T wordt sowieso een teefje en liefst niet ouder dan een jaar of 3 :)

Maar ben benieuwd naar Goofy! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:28

Dan valt Goofy af helaas...is een ouder reutje....maar dat koppie smelt je wel van hoor.

Lukte me niet om een direkte link te plaatsten. Je moet even op de hoofdpagina onze asieldieren aanklikken (rechter rijtje) dan op asieldieren klikken en dan (links onder) honden in ons asiel aanklikken daar zie je een paar honden staan waaronder Goofy.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:35

T is wel een schat idd :D

Maar 14 jaar.. Ik wil graag een relatief jonge hond omdat ik nu al kapot ga van verdriet om het afscheid van Nouz.. Wil dan graag een maatje dat nog een hele tijd mee gaat (althans, alleen afgaande op leeftijd). Natuurlijk verdienen die oudjes het ook, absoluut, maar ik kan dat gewoon niet aan..

Maar hij is idd wel errug leuk :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:50

Ja hè, erg cute.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:09

Het is jammer dat ik nu even 1 2 3 geen foto voor handen heb, misschien vanavond..

Ik heb namelijk even in je profiel gespiekt en ik had tot een paar jaar geleden echt exact een copy van jouw Nouz.

Zodra ik op m'n laptop zit zal ik het je laten zien, dat zou je zoektocht misschien IETS makkelijker maken...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 17:15

:D Graag! Zie zo nu en dan wel een hondje dat erop lijkt, maar das dan weer zo'n heeel kleintje en das ook niks.. Wil wel ook soortgelijke grootte (liefst eigenlijk misschien nog wel ietsjes groter), 40cm en 10kg :)

Ben benieuwd iig!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:28

Ja denk dat mijne dan wel iets groter was als die van jou..
Dat is denk ik het enige verschil.

Ik ga nog niet roepen wat voor kruising het was haha!
Dan heb je meteen een vooroordeel klaar denk ik en dat is echt nergens voor nodig.

Mijne was trouwens ook een supertaaie tante, ze is net geen 17 jaar geworden.
2 weken voor haar verjaardag hebben we haar laten inslapen.

Denk dat het enige verschil zo te zien tussen de dames is dat mijne wel dezelfde staart had als Nouz maar deze in een slappe krul op dr rug droeg, wat wij altijd wel jammer vonden omdat we het zo leuk vonden als ze hem af en toe zo half droeg als Nouzje

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 19:40

Hihi nou nu ben ik helemaal nieuwsgierig :+ Ben niet van de vooroordelen hoor :D
Nouz had m af en toe ook wel in een krul op dr rug als ze heeeeel stoer aan t doen was (om bijv bloedlinke eendjes te verjagen :') ) maar over het algemeen idd wel gewoon vrolijk in de lucht :)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:10

Dit is (was) Bonnie op 14 jarige leeftijd.
Vacht is niet optimaal meer, maar was hetzelfde als Nouz (leuke naam trouwens, ga ik onthouden ;-) )
Ze was wel al een beetje dement aan het worden hier, dus vandaar de wat dromerige uitdrukkingen, maar verder altijd een erg wakker hondje.
Als pup was ze zowat zwart, zo donker. Op 5 jarige leeftijd was ze helemaal blond en later kreeg ze die grijze oren, schouders en wat in grijze plukken in d'r staart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:34

Jeetje lijkt inderdaad veel! Net een tikkie ander koppie maar t scheelt niet veel (een broertje of zusje uit hetzelfde nest zou weer een heel andere kop kunnen hebben natuurlijk :) )

Nu ben ik dan wel heeel benieuwd! Doet me ergens denken alsof er iets van terriër in zit? Trimster heeft van die, uhm, foxterriers geloof ik.. Op de een of andere manier moet ik daaraan denken maar ben er enorm slecht in hoor :=

Leuke hond iig! (alsof ik er iets anders van zou kunnen vinden :') hadden uit hetzelfde nest kunnen komen)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:48

haha ja die van jou vind ik nèt ff een leuker koppie hebben, allemaal ietsjes fijner, maar misschien omdat ze ook kleiner is.
Ik weet het niet precies maar mijne zat wel ergens rond de 20 kilo denk ik.

ennuh... niet gaan schelden hoor...

Dit is namelijk een fox terrier:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=652

Mijne was een (je mag niet lachen := ) kruising tussen eenpoedel en een tibbetaanse terrier van ongeveer 40 cm groot:

http://www.tibetaanse-terrier.eu/nederl ... /Yana.html

Als je een kleinere variant wilt dan zou je kunnen kijken bij een lhasa apso:

http://www.el-minjas.com/Lhasa1.htm

En dan natuurlijk wel ff sportief kapsel aan laten meten 8-)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:54

Tibetaan vond ik geweldig idd! Was ik ook al voor aan het spieken :+ Wel al Boomers gevonden van Tibetaan - Maltheser maar ja, die puppies, zo moeilijk te zien hoe het uit gaat groeien..

hahahaha zei toch dak er slecht in was :=

Lhasa werd Nouz heeeel vaak voor aangezien. Zijn zelfs ooit benaderd door een fokker die vroeg uit welke lijnen die schítterende Lhasa kwam := Uhh, meneer? Dit is een Boomertje :')

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:02

haha, dat hebben wij in d'r jonge jaren ook gehad, was ook echt zo'n lekker pluizebolletje met puppylook.
Maar als je bij een goede fokker komt die er echt mee bezig is dan kunnen ze wel een beetje inschatten hoe hun pups gaan worden :j

Het zijn ook echt leuke hondjes, die tibetanen.
Heb zelf een hondenuitlaatservice en heb er 3 in meelopen en zijn harde, vrolijke hondjes.

Lhasa apso's weet ik niet veel van.

Wat ik wel een heel groot punt van aandacht vind als je op zoek gaat naar een kruising dan zou je echt op het gebitje moeten letten.
Tibetanen en Lhasa's zi"jn rassen met normaal gesproken een gezond gebit.
Ga je naar een maatje kleiner, de shih tzu, hebben het gebitje veelal alle kanten opstaan en dat vind ik niet gezond.
Ook hebben ze een platte(re) snuit, wat ook weer voor benauwdheid en traanogen zou kunnen zorgen.
Voor mij een reden om het bij de oorspronkelijke rassen te houden.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 21:05

Met Nouz wat dat betreft geluk gehad, die had een prima gebit :j Enige was dat dr pootjes verhoudingsgewijs iets te kort waren voor het mooie... Ok, en ze had vréselijk kromme achterpootjes := Gelukkig nauwelijks last van gehad, alleen artrose toen ze ouder werd mja, daar doe je weinig aan..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:10

Wij hebben thuis 3 Tibetanen en het zijn idd geweldige honden. (Ben niet bevooroordeeld hoor haha :P) Het is een gezond ras en ze worden ook nog eens oud.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:25

Hele taaie hondjes hè!!
Het is dat ik geen langharige hond meer wil ivm iedere dag met de uitlaatservice mee, dus iedere dag onder de takjes, modder en zwemmen, maar anders sowieso weer een tibetaan.

En inderdaad hoor ik vaak dat ze oud worden, echte vechtertjes.
Die van mij was tot d'r 16de een pittige tante :j